No, to co u Was dzisiaj na stole?

241. Data: 2012-10-06 15:51:27

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 6 października 2012 17:43:56 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> No śmiem, niestety. ;)

A propos alkoholu, to w Czechach w kontekście ostatniej "prohibicji" metanolowej
furorę robi powtórka z socrealizmu :-) :

http://www.svethardware.cz/forum/imagehosting/461984
ccbe8377655c.jpg

z całą masą przeróbek w stylu "nie dziękuję, wolę wzrok", etc.

> BTW zwierzeń kulinarnych - ja dzisiaj jadłam francuską zupę cebulową i
> sandacza na włoskich warzywach na ostro (bakłażan, pomidor, cukinia), a
> na deser sernik w sosie karmelowym. I w sumie najbardziej zadowolona
> byłam z deseru. Jak zwykle zresztą. ;)

A ja dzisiaj domowo: krupnik, racuchy z jabłkami, a wcześniej jajecznica z kurkami...

Stalker, ale cebulowa dobra, zwłaszcza w Paryżu ;-)

242. Data: 2012-10-06 16:01:54

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-06 17:51, Stalker pisze:

> [...]
ccbe8377655c.jpg

> z całą masą przeróbek w stylu "nie dziękuję, wolę wzrok", etc.

He he, i piwowarzy też się pewnie cieszą z zaistniałej sytuacji.

> Stalker, ale cebulowa dobra, zwłaszcza w Paryżu ;-)

No to następnym razem muszę do Paryża, bo ta dzisiejsza właśnie taka
sobie była.

Ewa

243. Data: 2012-10-06 16:11:36

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 6 października 2012 18:01:50 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> He he, i piwowarzy też się pewnie cieszą z zaistniałej sytuacji.

Pytałem się czy nie było niepokojów społecznych po zakazie sprzedaży wódki, ale
chłopaki się rozśmiali i stwierdzili, że bez wódki Czesi mogą żyć, ale jakby ktoś im
zabrał piwo albo knedliki, to by poznał co zanczy czeska furia :-)

> No to następnym razem muszę do Paryża, bo ta dzisiejsza właśnie taka
> sobie była.

A wiesz, że ostatnio chodziła za mną cebulowa, nie pamiętam z jakiego powodu...
Trzeba będzie zrobić dzień francuski w domu

Stalker

244. Data: 2012-10-06 18:40:23

Od: Kinga <k...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-14 21:07, medea pisze:
> Ja dziś wreszcie zrobiłam ten makaron z młodym szpinakiem, suszonymi i
> świeżymi pomidorami, czosnkiem, szalotką i orzeszkami pinii. Wyszło
> przepyszne.
> A wczoraj z kolei zrobiłam ekspresową przecierową zupę z brokułów -
> ugotowana w niewielkiej ilości wody główka brokułów, do tego - za
> przeproszeniem - kostka rosołowa, zmiksowane i podane z grzankami (też
> zzasłupia). Jutro zamierzam powtórzyć, ale już na rosole własnej roboty,
> choć i tamta wersja była bardzo dobra.
> Szukam inspiracji na jutrzejszy obiad.
>
> Ewa
U mnie dzisiaj była tortilla a dokładniej taka
http://www.prosteprzepisykulinarne.com/2012/10/domow
a-tortilla.html
Częste danie na moim stole, bo jest ekspresowe w wykonaniu i do tego
bardzo smaczne.

--
Zapraszam na blog kulinarny http://www.ProstePrzepisyKulinarne.com

245. Data: 2012-10-06 19:07:48

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-06 18:11, Stalker pisze:
> [...]
> wódki, ale chłopaki się rozśmiali i stwierdzili, że bez wódki Czesi
> mogą żyć, ale jakby ktoś im zabrał piwo albo knedliki, to by poznał co

Pewnie większy kłopot bez czeskiej wódki mają nasi mieszkający blisko
czeskiej granicy. ;)

> A wiesz, że ostatnio chodziła za mną cebulowa, nie pamiętam z jakiego
> powodu... Trzeba będzie zrobić dzień francuski w domu

Nigdy sama nie robiłam (bo też nie jestem wielką amatorką tej zupy, ot,
czasem mnie najdzie), choć przepis wydaje się prosty, o taki np.:

http://www.beawkuchni.com/2012/01/francuska-zupa-ceb
ulowa.html

Ta, którą jadłam dzisiaj, była dość nietypowa, bo miała fioletowawy
kolor. Być może zrobili ją z czerwonej cebuli. Zdecydowanie wolę wersję
z białej skarmelizowanej jak w powyższym przepisie.

Ewa

246. Data: 2012-10-08 21:55:04

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-06 21:07, medea pisze:

> http://www.beawkuchni.com/2012/01/francuska-zupa-ceb
ulowa.html

> Ta, którą jadłam dzisiaj, była dość nietypowa, bo miała fioletowawy
> kolor. Być może zrobili ją z czerwonej cebuli.

:) Przypomniała mi się niebieska zupa Bridget J.

247. Data: 2012-10-09 07:02:21

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-08 23:55, Aicha pisze:

ulowa.html

> :) Przypomniała mi się niebieska zupa Bridget J.

He he, aż tak źle nie było, bo kolor był dość naturalny. Na oko
wyglądała jak zupa z czerwonej kapusty. ;)

Ewa

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL
Dania z dynią