No, to co u Was dzisiaj na stole?

231. Data: 2012-10-06 13:47:46

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:5053806f$0$1300$65785112@news.neostrada.pl...
> Ja dziś wreszcie zrobiłam ten makaron z młodym szpinakiem, suszonymi i
> świeżymi pomidorami, czosnkiem, szalotką i orzeszkami pinii. Wyszło
> przepyszne.
> A wczoraj z kolei zrobiłam ekspresową przecierową zupę z brokułów -
> ugotowana w niewielkiej ilości wody główka brokułów, do tego - za
> przeproszeniem - kostka rosołowa, zmiksowane i podane z grzankami (też
> zzasłupia). Jutro zamierzam powtórzyć, ale już na rosole własnej roboty,
> choć i tamta wersja była bardzo dobra.
> Szukam inspiracji na jutrzejszy obiad.
A u mnie dzisiaj nic. Korzystając z pięknej pogody (i dwóch chwil wolnego
czasu) udałem się dopołudnia na spacerek połączony z ... no, lekką
degustacją.
Na Małym Rynku świętujemy wstąpienie DW Szwejka do CK Armee aby ratować
Kraków przed Rosjanami. Rozłożyły się kramy przeróżne; a to z wędlinami z
Litwy (marynowana słonina), a to takie figlimigli zwijane na kołku, pieczone
i nadziewane, a to prosiątko z rożna, a to goloneczki glazurowane, sery,
serki i serzątka, a chleby z domowego pieca, szmalczyki wielosmakowe itp.
A w dużym namiocie kilkanaście stoisk z bursztynowym napojem z różnych
MAŁYCH I MALUTKICH BROWARKÓW REGIONALNYCH - wybór ogromny. Nieco
podegustowałem, przegryzając kozim serem i teraz po spacerze urokliwymi
Plantami wrócę, aby próbować to czego jeszcze nie poznałem smakowo.

Możecie sobie podglądnąć:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/51,44425,12619343.htm
l?i=1

pozdr
Stefan

232. Data: 2012-10-06 15:23:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-06 15:47, Stefan pisze:

> Możecie sobie podglądnąć:
> http://krakow.gazeta.pl/krakow/51,44425,12619343.htm
l?i=1

Te świńskie ryjki ponabijane na pal nie pobudzają mojego apetytu. ;)
Sery - jak najbardziej. Do piwa podchodzę z obojętnością.

Ewa

233. Data: 2012-10-06 15:24:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06 Oct 2012 06:35:43 GMT, tomjas napisał(a):

> A właśnie - też ostatnio zrobiłem i wyszedł gorzki. Cały poszedł do
> śmieci. Myślałem, że to wina sody. Jakoś do nabiału od baby nie mogę się
> przekonać - mam obiekcje co do higieny przygotowywania.

Zapewniam Cię, ze gdybyś dokładniej obejrzał ową higienę w zakładzie
produkcyjnym, czym prędzej udałbyś się do "baby". Ja mam sprawdzoną, znam
ją od ho ho, kiedyś uczyłam jej dzieci, no i wiem jak jest w domu - jemy i
żyjemy, mało tego, przysporzyłam jej więcej klientek, moich nowych
sąsiadek, wszystkie zachwycone, dzwonią do mnie z podziękowaniami, że mają
dla rodziny pysznosci dzieki memu poleceniu. "Baba" zadowolona, stara się,
a i my usatysfakcjonowane :-)
(by XL)

234. Data: 2012-10-06 15:26:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Oct 2012 08:50:54 +0200, Chiron napisał(a):

> oni tam tylko
> przerabiają to "niehigieniczne" mleko. Naprawdę. Oni go wcale nie
> wytwarzają:-)

Już ja wiem, jak oni je przerabiają - powiem tylko jedno, że powszchne
wyobrażenia o tym znacznie odbiega w stronę ideału od realiow...

A ser od "baby", a śmietana... ach... te białe i kremowe grudki, bo z
nieodciąganego mleczka.
Nie mówiąc już o jajcach, co ich 20 tygodniowo biorę :-)
(by XL)

235. Data: 2012-10-06 15:30:18

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 6 października 2012 17:23:54 UTC+2 użytkownik medea napisał:

l?i=1

> Te świńskie ryjki ponabijane na pal nie pobudzają mojego apetytu. ;)
> Sery - jak najbardziej. Do piwa podchodzę z obojętnością.
>
> Ewa

Do piwa z obojętnością? Jak śmiesz! ;-)

A propos dobrego wojaka Szwejka, to właśnie z Pragi wróciłem, dobrze zjadłem i
popiłem. Polecam "Rychnovský Kaštan", świetne piwo. No i knedliki oczywiście :-)

Stalker, co tu dużo mówić Praga da się lubić, bo to taki większy Kraków jest

236. Data: 2012-10-06 15:32:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Oct 2012 15:47:46 +0200, Stefan napisał(a):

> A u mnie dzisiaj nic. Korzystając z pięknej pogody (i dwóch chwil wolnego
> czasu) udałem się dopołudnia na spacerek połączony z ... no, lekką
> degustacją.

A u mnie dzisiaj grillowo-elektrycznie. Nowy Tefal Minute odebrany ze
sklepu przed południem - w porze obiadowej sprawdził się super, jest co
wspominać: kurczacza pierś rozbita z lekka i marynowana na pikantnie,
młodziutka dynia piżmowa w plastrach takoż, wszystko pięknie zgrilowane...
Mąż zachwycony :-)
(by XL)

237. Data: 2012-10-06 15:34:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Oct 2012 08:30:18 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> A propos dobrego wojaka Szwejka, to właśnie z Pragi wróciłem, dobrze zjadłem i
popiłem. Polecam "Rychnovský Kaštan", świetne piwo. No i knedliki oczywiście :-)

U Kalicha?
(by XL)

238. Data: 2012-10-06 15:37:32

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 6 października 2012 17:35:09 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> Dnia Sat, 6 Oct 2012 08:30:18 -0700 (PDT), Stalker napisaďż˝(a):

zjad�em i popi�em. Polecam "Rychnovsk� Ka�tan", �wietne piwo. No i knedliki
oczywi�cie :-)

> U Kalicha?

Nie aż tak głęboko a propos :-)

Stalker

239. Data: 2012-10-06 15:40:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Oct 2012 08:37:32 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

zjad�em i popi�em. Polecam "Rychnovsk� Ka�tan", �wietne piwo. No i knedliki
oczywi�cie :-)

> Nie aż tak głęboko a propos :-)
>
> Stalker

Szkoda, polecam.
(by XL)

240. Data: 2012-10-06 15:44:00

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-06 17:30, Stalker pisze:

l?i=1

> Do piwa z obojętnością? Jak śmiesz! ;-)

No śmiem, niestety. ;)

> [...]
>
> Stalker, co tu dużo mówić Praga da się lubić, bo to taki większy Kraków jest

Dawno nie byłam, a mam świetne wspomnienia. Podobno jeszcze wypiękniała
przez te prawie 10 lat.

BTW zwierzeń kulinarnych - ja dzisiaj jadłam francuską zupę cebulową i
sandacza na włoskich warzywach na ostro (bakłażan, pomidor, cukinia), a
na deser sernik w sosie karmelowym. I w sumie najbardziej zadowolona
byłam z deseru. Jak zwykle zresztą. ;)

Ewa

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL