No, to co u Was dzisiaj na stole?

1. Data: 2012-09-14 19:07:29

Temat: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja dziś wreszcie zrobiłam ten makaron z młodym szpinakiem, suszonymi i
świeżymi pomidorami, czosnkiem, szalotką i orzeszkami pinii. Wyszło
przepyszne.
A wczoraj z kolei zrobiłam ekspresową przecierową zupę z brokułów -
ugotowana w niewielkiej ilości wody główka brokułów, do tego - za
przeproszeniem - kostka rosołowa, zmiksowane i podane z grzankami (też
zzasłupia). Jutro zamierzam powtórzyć, ale już na rosole własnej roboty,
choć i tamta wersja była bardzo dobra.
Szukam inspiracji na jutrzejszy obiad.

Ewa

2. Data: 2012-09-14 22:15:23

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 14 września 2012 21:07:40 UTC+2 użytkownik medea napisał:
> (...)

Dzisiaj to zażeram się galaretą z nóżek i golonki;p
Ale w piątek wymodziłam flaczki z ryżem, a jeszcze wcześniej - szczawiową.
No i zupa z sera, oczywiście;p Toż sezon pomidorowy;p

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2012-09-15 06:07:43

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-15 00:15, JaMyszka pisze:

Zatłukę tego TB...

> Dzisiaj to zażeram się galaretą z nóżek i golonki;p

Żeś mi koleżanko smaka narobiła :)

> Ale w piątek wymodziłam flaczki z ryżem, a jeszcze wcześniej - szczawiową.
> No i zupa z sera, oczywiście;p Toż sezon pomidorowy;p

Ja też serowo - kalafior w sosie cztery sery zzasłupia z wkładką z
camemberta.
I leczo, leczo, leczo...

4. Data: 2012-09-15 07:46:18

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeproszeniem - kostka rosołowa, zmiksowane i podane z grzankami (też
> zzasłupia). Jutro zamierzam powtórzyć, ale już na rosole własnej roboty,

Jesień idzie, "manie smaka na..." się zmienia. Ostatnio zupa śmieciucha - gęsta
jarzynowa z kalafiorem, brokułami, fasolką, brukselką, a dzisiaj z rynku
przynieśliśmy słoninę, podgardle, smalec będzie ze skwarkami, jabłkiem,
słonecznikiem, etc...

No i choć Winobranie w toku, to dobrze zmrożona wódka jakoś tak bardziej w tym
klimacie podchodzi ;-)

Stalker

5. Data: 2012-09-15 08:06:43

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 września 2012 08:08:07 UTC+2 użytkownik Aicha napisał:
> Zatłukę tego TB...

Może to nie on winien?
Wiem, wiem... na wszelki wypadek to ksiądz ma jaja, ale niechybnie
i Tobie dobrze wiedzieć ;p
https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups=#!
topic/pl.news.admin/TsNA77cM6Ys
(http://goo.gl/C5agP )

> Żeś mi koleżanko smaka narobiła :)

No, ba... ;)

> Ja też serowo - kalafior w sosie cztery sery zzasłupia z wkładką z
> camemberta.

W sumie to Wam zazdroszczę, że te kalafiory, brokuły i inne
fasolki wołają na Was ;)
Jak chodzę po targu to tylko maliny i inne jagody krzyczą. Że chcą do
galaretki;p

> I leczo, leczo, leczo...

Z tym jest problem:( Bo porcja dla 1 osoby wychodzi mi w ilości 3 l.
I ile to można jeść?

6. Data: 2012-09-15 08:22:46

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 września 2012 09:46:18 UTC+2 użytkownik Stalker napisał:

> [...]
słonecznikiem, etc...

> No i choć Winobranie w toku, to dobrze zmrożona wódka jakoś tak bardziej w tym

Jak tak napisałem, to mnie naszła ochota na grochówkę na boczku...

Stalker

7. Data: 2012-09-15 09:01:57

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-15 10:06, JaMyszka pisze:

> Może to nie on winien?

On, on. Przyciski poprzestawiał, a że zwykle piszę niezbyt przytomna (w
sensie śpiąca i/lub zmęczona, nie żeby tam jakieś nadużywanie:)) to
wciskam pierwszy z brzegu i idzie na priv :) Tylko w 80% nie dochodzi
przez antyspamowe zasieki. Ale do Ciebie pewnie doszło ;)

> W sumie to Wam zazdroszczę, że te kalafiory, brokuły i inne
> fasolki wołają na Was ;)
> Jak chodzę po targu to tylko maliny i inne jagody krzyczą. Że chcą do
> galaretki;p

Jak ja już dawno nie robiłam żądnego owocowego deseru. A zostawione na
tę okoliczność białka w lodówce aż piszczą...

> Z tym jest problem:( Bo porcja dla 1 osoby wychodzi mi w ilości 3 l.
> I ile to można jeść?

Zamrozić :)

8. Data: 2012-09-15 10:35:22

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 14 września 2012 21:07:40 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> Szukam inspiracji na jutrzejszy obiad.

Słabo cie zainspiruję ;-)

Jako że byliśmy rano na grzybach, a obiad nie był wcześniej przygotowany - będzie
kaszanka ;-)

A na jutro leczo z cukinii albo musaka /musaka - jeśli mam odpowiednie mięso w
zamrażarce, leczo - jeśli nie/.

Zupa nie wiem jaka... Może ziemniaczana z oliwą truflową? Tak przy okazji tych
grzybów...

Ania

9. Data: 2012-09-15 11:28:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-15 00:15, JaMyszka pisze:
> No i zupa z sera, oczywiście;p Toż sezon pomidorowy;p

Zupa z sera brzmi bardzo inspirująco. Wprawdzie na dzisiaj już dochodzi
rosół (z lubczykiem za radą Qry), ale w najbliższym czasie spróbowałabym
tej serowej. Jak ją robisz?

Ewa

10. Data: 2012-09-15 11:31:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-15 10:22, Stalker pisze:

> [...]
słonecznikiem, etc...

> Jak tak napisałem, to mnie naszła ochota na grochówkę na boczku...

Nie za wcześnie jeszcze na takie zimowo-jesienne strawy?

Ewa

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL
Dania z dynią