No, to co u Was dzisiaj na stole?

71. Data: 2012-09-19 07:08:10

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: Ed <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 20:52, medea pisze:

> Może kiedyś, ale gołąbki z mięsem i ryżem niedawno były.

> A chłopskie jakie to są?

> Raczej o drugim daniu myślę, bo na zupy oprócz mnie mało chętnych w domu.
>
> Ewa

Pewnie mają za duże przerwy między posiłkami, albo posiłki są dość
ubogie w składniki odżywcze i stąd brak ochoty na zupę.
Od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że o menu tutejszych dyskutantów
decydują gównie walory smakowe, które chyba zagłuszają wszystkie inne
odczucia związane z posiłkiem.

72. Data: 2012-09-19 09:30:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 09:08, Ed pisze:

> Pewnie mają za duże przerwy między posiłkami, albo posiłki są dość
> ubogie w składniki odżywcze i stąd brak ochoty na zupę.

Mógłbyś jakoś logicznie uzasadnić to, że brak składników odżywczych w
innych daniach powoduje niechęć do zupy? Bo fakt, że jemy całą rodziną
to samo, a ja ochotę na zupy wciąż mam, uznam za mało znaczące. ;>

Ewa

73. Data: 2012-09-19 09:33:49

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 08:57, czeremcha pisze:
> A za mną chodzi kasza kukurydziana. Z gulaszem wołowym...

A' propos gulaszu. Czy z polędwicy wołowej też wyjdzie dobry gulasz?
Polędwica wyglądała ładnie w całości, ale po przekrojeniu już widać było
lekkie przerosty, więc pomyślałam, że poświęcę ją na gulasz. To chyba
nie będzie zbytnia profanacja? ;)

Ewa

74. Data: 2012-09-19 09:40:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 23:51, Ikselka pisze:

> To już nie są "takie jak za komuny". O nie. To już nawet nie są serki.

To chyba zależy. Ja też w sumie używam ich sporadycznie, ale zauważyłam,
że się różnią. Niektóre bardzo ładnie się rozpuszczają, od razu widać,
że mają odpowiednią zawartość tłuszczu, a z innych się robią grudki i
trzeba do nich dolać bardzo dużo śmietanki, żeby uzyskały w miarę
aksamitną konsystencję. Chyba właśnie te "mlekpolu" są najlepsze, o ile
dobrze zapamiętałam nazwę.

Ewa

75. Data: 2012-09-19 10:01:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 09:08, Ed pisze:

> Od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że o menu tutejszych dyskutantów
> decydują gównie walory smakowe, które chyba zagłuszają wszystkie inne
> odczucia związane z posiłkiem.

Ależ oczywiście, że tak! Przecież życie jest przyjemnością, a nie karą
Boską. :)

Ewa

76. Data: 2012-09-19 10:26:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 11:33:49 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> Polędwica wyglądała ładnie w całości, ale po przekrojeniu już widać było
> lekkie przerosty, więc pomyślałam, że poświęcę ją na gulasz. To chyba

Polędwica jest za chuda na gulasz, lepiej zrób strogonowa.
--
XL

77. Data: 2012-09-19 10:26:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 11:40:34 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> trzeba do nich dolać bardzo dużo śmietanki, żeby uzyskały w miarę
> aksamitną konsystencję. Chyba właśnie te "mlekpolu" są najlepsze, o ile

To wszystko wyroby seropodobne, nic więcej, tak czy inaczej się
"rozpuszczają"...
--
XL

78. Data: 2012-09-19 10:27:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 12:01:06 +0200, medea napisał(a):

> Ależ oczywiście, że tak! Przecież życie jest przyjemnością, a nie karą
> Boską. :)

Eduś je dla sportu :-D

--
XL

79. Data: 2012-09-19 10:39:30

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 12:26, Ikselka pisze:

> Polędwica jest za chuda na gulasz, lepiej zrób strogonowa.

Już sobie znalazłam przepis na zrazy wołowe z grzybami, tzn. takie
podsmażone i potem duszone z grzybami steki.

Ewa

80. Data: 2012-09-19 11:45:00

Od: Ed <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 11:30, medea pisze:

> [...]
> innych daniach powoduje niechęć do zupy? Bo fakt, że jemy całą rodziną
> to samo, a ja ochotę na zupy wciąż mam, uznam za mało znaczące. ;>

Czemu mało znaczące?
Masz zupełnie inny wydatek energetyczny i zapotrzebowanie niż facet czy
nastolatka.
Znacznie mniejszy, więc ze smakiem zjesz sobie zupę, a nawet się nią najesz.
A jak myślisz, czemu ktoś ma np. napady na słodycze?
Jakie deficyty je powodują? ;>

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL
Dania z dynią