Obiad zapińdźzłoty :-)

1. Data: 2014-10-31 23:16:10

Temat: Obiad zapińdźzłoty :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojawił się w innym wątku poboczny temat, który określam jako
"obiad zapińdźzłoty". Uznałam go za bardzo cenny, wręcz bezcenny.

Dlatego po propozycji makaronu podsmażonego na złoto na maśle (oczywiście
skoro ma to być "zapińdźłoty", to najpierw nieco oleju, łyżka masła na
koniec - dla smaku i też dla niespalenia się) plus do niego rozdrobniony
ser biały i opcjonalnie (ja lubię) cukier - poszerzam listę o smażoną (na
słoninie i z cebulką) kaszankę podaną z ziemniakami i czymś ostrym - np
ogórkiem diabelskim :-)
Następne danie - duszona z cebulą wątróbka drobiowa podana jak wyżej,
dodatek zresztą dowolny, no ale jednak chyba najlepszy będzie jakiś ostry.

Proszem kreatywne mjasta o fpisywanie sie :-)

2. Data: 2014-10-31 23:51:55

Temat: Re: Obiad zapińdźzłoty :-)
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-31 23:16, obywatel XL uprzejmie donosi:
> [...]
> dodatek zresztą dowolny, no ale jednak chyba najlepszy będzie jakiś ostry.
>
> Proszem kreatywne mjasta o fpisywanie sie :-)

A na ilu żarciuchów ma być to zapięć?

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

3. Data: 2014-11-01 00:15:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Oct 2014 23:51:55 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-10-31 23:16, obywatel XL uprzejmie donosi:

> A na ilu żarciuchów ma być to zapięć?

Zapięć ma być na jednego żartego żarciucha - czyli np dla dwóch to już
będzie zadziesięć :-) :-)

4. Data: 2014-11-01 00:17:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Oct 2014 23:16:10 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> dodatek zresztą dowolny, no ale jednak chyba najlepszy będzie jakiś ostry.
>

> Proszem kreatywne mjasta o fpisywanie sie :-)

Kotlety jajczane z sosem koperkowym raz!
:-)

5. Data: 2014-11-01 00:21:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Nov 2014 00:15:43 +0100, XL napisał(a):

> Zapięć ma być na jednego żartego żarciucha - czyli np dla dwóch to już
> będzie zadziesięć :-) :-)

PS. Kurczę, no zadziesięć to można spory kawał schabu już kupić - robi się
królewsko :-P

6. Data: 2014-11-01 07:25:46

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Zapięć ma być na jednego żartego żarciucha - czyli np dla dwóch to już
> będzie zadziesięć :-) :-)

Makaron z brokułem:
Paczka makaronu 3 zł, brokuł 2,5, trochę oleju, czosnek( jakieś 15gr), łyżka
masła, ser żółtyza jakieś 5 zł. 4 osoby się najjom.

J.

www.kontestacja.com

7. Data: 2014-11-01 08:36:08

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-01 00:15, XL pisze:

> Zapięć ma być na jednego żartego żarciucha - czyli np dla dwóch to już
> będzie zadziesięć :-) :-)

W takim razie to żadne wyzwanie. Większość obiadów, jakie gotuję, zamyka
się w kwocie 5 zł na osobę. Za 10 zł z reguły gotuję obiad dla 2
dorosłych i 2 dzieci.

Prosty przykład. Dwie spore piersi z kurczaka, to jakieś 7 złotych. Z
tego zrobisz co tam uważasz. Kotlety, gyros, kurczaka w sosie, no pełna
dowolność. Do tego kilo ziemniaków za 50 groszy i zostaje Ci 2,50 zł na
surówkę, również dowolną.

W tej cenie można praktycznie przygotować każdy obiad typu
mięcho+ziemniaki+surówka. Piersi można zastąpić karczkiem, łopatką,
jakimś gulaszowym, nogami z kurczaka, dobrym mielonym, wszystko w
podobnej cenie. Wołowina wychodzi drożej, ale np. taka gulaszowa wcale
nie jest jakoś kosmicznie droga (za kg jakieś 16 zł).

Zamiast ziemniaków, dla urozmaicenia można podać czasem ryż, kaszę,
jakieś kluski ziemniaczane. Skolko ugodno.

Wszelkiej maści makarony wychodzą jeszcze taniej.

Za 10 złotych na 4 osoby można także przygotować gołąbki, pierogi,
krokiety, jakąś zapiekankę ziemniaczaną, lasagne.

O zupach nawet nie wspominam, bo za 10 zł to by się i 10 osób pewnie
najadło.

Pozdrawiam,
MW

8. Data: 2014-11-01 08:46:22

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-01 00:15, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Zapięć ma być na jednego żartego żarciucha - czyli np dla dwóch to już
> będzie zadziesięć :-) :-)

O... no to lista bogata, że heeeej.
Po pierwsze makarony, ale po włosku, nie po polsku (czytaj: utopione w
gęstej zupie).
Zamiast risotta (dobre arborio drogie) - kaszotta, najbardziej lubię z
jaglanej i pęczaku.
Zapiekanki i 'duszonki' z warzyw (oczywiście w sezonie pinć łatwiejsze
do osiągnięcia).
Leniwe.
Różnego rodzaju a'la chińczyki z drobiem.
Podroby: wątróbka na pińcet sposobów, żołądki na sto, serducha na pinć.
Mam wymieniać dalej?

aż z ciekawości zajrzałam do xls'a... dzienna stawka żywieniowa we IX na
łebka wyniosła 9,06

9. Data: 2014-11-01 16:26:58

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.... Wołowina wychodzi drożej, ale np. taka gulaszowa wcale
> nie jest jakoś kosmicznie droga (za kg jakieś 16 zł).

Amielona jeszcze tańsza, ale w mielonej jest tylko 80% wołowiny
(poza tym soja i inne jej podobne, nazywa się formalnie garmażeryjna, al
enie tszeba pszyprawiać , jedna robota mniej).

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

10. Data: 2014-11-01 18:01:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-01 16:26, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Amielona jeszcze tańsza, ale w mielonej jest tylko 80% wołowiny
> (poza tym soja i inne jej podobne, nazywa się formalnie garmażeryjna, al
> enie tszeba pszyprawiać , jedna robota mniej).

Tak, taka garmażeryjna masa ma jeden niezaprzeczalny urok - niezależnie
od deklaracji składu na opakowaniu zawsze smakuje tak samo.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Pijmy kiszonki!
Jakie jabłka to racuchów
Fenkuł
Kaczka pieczona rozpływająca się w ustach - po ikselsku :-)
Puree grochu i jabłek - do golonki (przypomnienie).