Obiad zapińdźzłoty :-)

11. Data: 2014-11-01 19:28:33

Temat: Re: Obiad zapińdźzłoty :-)
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-01 00:15, XL pisze:
> Zapięć ma być na jednego żartego żarciucha - czyli np dla dwóch to już
> będzie zadziesięć :-) :-)

Za pińć dla jednej osoby to nie jest żaden wyczyn.

Dla dwóch dorosłych i dziecka można zrobić makaron ze szpinakiem i się
pewnie zmieści w 5zł:
pół paczki makaronu (ok. 2zł i to już będzie dobry makaron), pół paczki
mrożonego szpinaku (ok. 2zł), 2 jajka (1zł), trochę śmietany i trochę
startego sera, pół cebuli, przyprawy. No, razem powiedzmy 5 do 7zł za 3
porcje, w zależności od tego, jakiego gatunku produkty kupimy.

Ewa

12. Data: 2014-11-01 20:14:40

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-01 16:26, Stokrotka pisze:

> Amielona jeszcze tańsza, ale w mielonej jest tylko 80% wołowiny
> (poza tym soja i inne jej podobne, nazywa się formalnie garmażeryjna, al
> enie tszeba pszyprawiać , jedna robota mniej).

Wszystko zależy od tego gdzie się kupuje. Jak się kupuje w kiepskim
supermarkecie, to w mielonym może być mięso dowolnej maści :)

Pozdrawiam,
MW

13. Data: 2014-11-01 22:38:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 08:46:22 +0100, Qrczak napisał(a):

> O... no to lista bogata, że heeeej.
> Po pierwsze makarony, ale po włosku, nie po polsku (czytaj: utopione w
> gęstej zupie).
> Zamiast risotta (dobre arborio drogie) - kaszotta, najbardziej lubię z
> jaglanej i pęczaku.
> Zapiekanki i 'duszonki' z warzyw (oczywiście w sezonie pinć łatwiejsze
> do osiągnięcia).
> Leniwe.
> Różnego rodzaju a'la chińczyki z drobiem.
> Podroby: wątróbka na pińcet sposobów, żołądki na sto, serducha na pinć.
> Mam wymieniać dalej?

Na razie starczy. Może ktoś podrzuci jakiś czarodziejski sposób na tanie
rozmnożenie mięsa-mięsa? Ja podrzucam pierogi z nadzieniem z mięsa
rosołowego.

14. Data: 2014-11-01 22:48:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Nov 2014 16:26:58 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Amielona jeszcze tańsza, ale w mielonej jest tylko 80% wołowiny

Tia. Toto to ja psom moim tylko kupuję, do gotowanej karmy. I też z ciężkim
sumieniem, ze je truję.

15. Data: 2014-11-01 22:52:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 18:01:20 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-11-01 16:26, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Tak, taka garmażeryjna masa ma jeden niezaprzeczalny urok - niezależnie
> od deklaracji składu na opakowaniu zawsze smakuje tak samo.

I tak samo NIE JEST mięsem.

16. Data: 2014-11-01 22:52:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 19:28:33 +0100, FEniks napisał(a):

> Za pińć dla jednej osoby to nie jest żaden wyczyn.

A ktoś tutaj ogłasza zawody? - tylko Ty.

17. Data: 2014-11-01 23:03:06

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-01 22:38, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Na razie starczy. Może ktoś podrzuci jakiś czarodziejski sposób na tanie
> rozmnożenie mięsa-mięsa? Ja podrzucam pierogi z nadzieniem z mięsa
> rosołowego.

Mnie w dzieciństwie prześladowało mięso z rosołu zmielone raz (jak do
pasztetu) z marchewką (i obawiam się, że też z pietruszką i selerem) z
rosołu odsmażone na patelni i podawane z ziemniakami. Metoda jest - ale
jeszcze nie przepracowałam traumy, bo spróbować.

Zaś najbardziej ekstremalne rozmnożenie mięsa odbyło się, kiedy były w
domu dwa z dnia poprzedniego kotlety schabowe a głodne gęby trzy.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

18. Data: 2014-11-01 23:04:05

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-01 22:52, obywatel XL uprzejmie donosi:

> I tak samo NIE JEST mięsem.

Dlatego smakuje tak samo: niemięśnie.

19. Data: 2014-11-01 23:04:49

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-01 o 20:14, wolim pisze:

> Wszystko zależy od tego gdzie się kupuje. Jak się kupuje w kiepskim
> supermarkecie, to w mielonym może być mięso dowolnej maści :)

Ludzie tego nie analizują. Ja widuję w jednym markecie
obok siebie: łopatkę za 12zł/kg i obok mięso mielone z łopatki 4,99zł/kg
W sumie jak dodali czynność mielenia, to powinno być droższe.

20. Data: 2014-11-01 23:36:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Nov 2014 23:03:06 +0100, Qrczak napisał(a):

> [...]
> rosołu odsmażone na patelni i podawane z ziemniakami. Metoda jest - ale
> jeszcze nie przepracowałam traumy, bo spróbować.

Polecam te pierogi - tylko musi być takie tłuściejsze mięso, szponderek
najlepszy jest. Wtedy nadzienie nie jest suche, no i trza dodać zeszklonej
cebuli i nieco bułeczki rozmoczonej - do mielenia. Tudzież przyprawić
nieskąpo pieprzem, przyprawą do zup Maggi, a i gałką muszkatołową warto
nieco smaczek podbić.
A samo mięso rosołowe podsmażone uwielbiam też - wzbogacone przy smażeniu
cebulą i po podsmażeniu podduszone z kilkoma lyżkami wody.

> Zaś najbardziej ekstremalne rozmnożenie mięsa odbyło się, kiedy były w
> domu dwa z dnia poprzedniego kotlety schabowe a głodne gęby trzy.

W takim przypadku kroję kotlety na części i podsmażone jeszcze na patelni
zalewam jajami i przykrywam - pyszny tłuszczosmaczek kotletowy jajom robi
bardzo dobrze :-).

Pijmy kiszonki!
Jakie jabłka to racuchów
Fenkuł
Kaczka pieczona rozpływająca się w ustach - po ikselsku :-)
Puree grochu i jabłek - do golonki (przypomnienie).