Odnośnie obecnego zamętu o aborcje

261. Data: 2013-10-01 23:13:28

Temat: Re: Odnośnie obecnego zamętu o aborcje
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:04:55 +0200, Chiron napisał(a):

> Chory jest system, który np zlikwidował praktycznie szkolnictwo zawodowe.
> IMO naprawdę rynek potrafi uregulować takie sprawy. Szkolnictwo powinno być
> płatne- i państwo nie powinno się w to wtrącać

Oczywiście!

262. Data: 2013-10-01 23:38:15

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oświaty.
>
> Co innego kurs unijny prowadzony przez prywatną firmę, która za jedyny cel
> ma pozyskanie unijnych pieniędzy DLA SIEBIE - poprzez wykazanie się
> okreslonym zestawem szkoleń i minimalną liczbą uczestników. I co ważne -
> UNIA dyktuje, jakie to będą szkolenia. Stąd własnie idiotenkursen w
> rodzaju
> florystyki dla stoczniowca - które to kursy moze poprowadzić byle
> kwiaciarka, byle miała układy w firmie szkoleniowej. Czyli przekręt rzeki
> pieniędzy - począwszy od źródeł aż do ujścia.

Państwo ze swoją urzędowością praktycznie wszystko robi w sposób kaleki.
Tak, to dobre okreslenie: kaleki. Tam, gdzie z jakichś powodów nie
zadziałały naturalne mechanizmy społeczne- wkracza państwo. Państwo poza
aparatem przemocy (sądy, wojsko, policja) nie powinno nam niczego zapewniać-
bo zrobi to prawie zawsze gorzej i drożej niż prywatni ludzie. Państwo-
jesli już coś zapewnia- to robi to za nasze pieniądze- przecież państwo nie
ma swoich pieniędzy.
Masz pieniądze- to kończ sobie obywatelu uczelnię, gdzie cię nauczą o tym,
że płeć sobie wybierasz- a nie rodzisz się z nią. Nie chcesz- to skończ
sobie taką, gdzie cię nauczą naprawiać auta. Albo produkować swetry czy
leczyć ludzi. No ale co państwu do tego?

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

263. Data: 2013-10-01 23:45:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:38:15 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> sobie taką, gdzie cię nauczą naprawiać auta. Albo produkować swetry czy
> leczyć ludzi. No ale co państwu do tego?

Skupiam sie tutaj na unijnej pseudopomocy - organizowaniu kursów nikomu
niepotrzebnych poza prywatnymi firmami polityków i/lub majacymi z nimi
układy.

264. Data: 2013-10-02 00:19:51

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Skupiam sie tutaj na unijnej pseudopomocy - organizowaniu kursów nikomu
> niepotrzebnych poza prywatnymi firmami polityków i/lub majacymi z nimi
> układy.

I jeszcze jedno- te_pieniądze_trzeba_będzie_zwrócić. Ktoś o tym myśli?

265. Data: 2013-10-02 08:19:24

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> No ale mnie z tym dobrze jest:-)

Da sie zauwazyc.

266. Data: 2013-10-02 08:23:03

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-10-01 23:04, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Chory jest system, który np zlikwidował praktycznie szkolnictwo
> zawodowe. IMO naprawdę rynek potrafi uregulować takie sprawy.
> Szkolnictwo powinno być płatne- i państwo nie powinno się w to wtrącać

Nie marginalizowałabym aż tak systemu pt. rodzice.
"Musisz, synku, magistra mieć! Patrz, Kowalskich córka, taka
niepełnosprytna, a studiuje"

267. Data: 2013-10-02 09:26:46

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2013-10-01 23:04, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Nie marginalizowałabym aż tak systemu pt. rodzice.
> "Musisz, synku, magistra mieć! Patrz, Kowalskich córka, taka
> niepełnosprytna, a studiuje"

IMO- to nie system pod nazwą "rodzice", ale system pod nazwą "państwowe
szkolnictwo". Rodzic nie płaci (to znaczy: płaci, ale i tak musi płacić w
podatkach bez względu na to, czy korzysta), no to może mówić: synu (córko)-
skończ te studia a potem następne, etc. Gdyby to regulował rynek- pomyślał
by kilka razy zanim by dziecko na jakieś studia chciał wysłać.

268. Data: 2013-10-02 09:57:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Oct 2013 00:19:51 +0200, Chiron napisał(a):

> I jeszcze jedno- te_pieniądze_trzeba_będzie_zwrócić. Ktoś o tym myśli?

Ale gdzie tam zwrócić! - trzeba płacić ZANIM się je dostanie! I POlska
płaci. Czy ktoś pyta, ile???

269. Data: 2013-10-02 10:00:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Oct 2013 09:26:46 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> skończ te studia a potem następne, etc. Gdyby to regulował rynek- pomyślał
> by kilka razy zanim by dziecko na jakieś studia chciał wysłać.

Oczywiście że tak. Póki szkolnictwo jest konstytucyjnie bezpłatne, nigdy
nie będzie szanowane czyt. sensownie rozdzielane i wykorzystywane.

270. Data: 2013-10-02 10:03:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Oct 2013 10:00:49 +0200, Ikselka napisał(a):

> Oczywiście że tak. Póki szkolnictwo jest konstytucyjnie bezpłatne, nigdy
> nie będzie szanowane czyt. sensownie rozdzielane i wykorzystywane.

...oraz nie osiągnie wysokiego poziomu - nie ma to jak "klient płaci i
żąda". A i rodzic jak zapłaci, to osobiście przypilnuje basałyka, żeby się
uczył... a jak nie, to do terminu u kowala pośle 3-)

Masz rodzić za wszelką cenę a reszta nas nic nie obchodzi.
Wrogi rodzinie totalitaryzm
Myślicie że "odpowiedzialny" kler zapłaci?
No i sie qra doigrala
Rosja ma problemy. Z nami.