Odp: Czy robiac kariere nadal jestesmy wolni?

Data: 2000-04-04 07:10:56
Temat: Odp: Czy robiac kariere nadal jestesmy wolni?
Od: "Irena Miroforidu" <s...@p...wroc.pl>

Użytkownik <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:m...@p...ninka.net...

> jesli wiec "robiac kariere" z pelna swiadomoscia sie na to decydujesz,
> zdajac sobie sprawe z ew. ograniczen i tego, z czego bedziesz musiala
> zrezygnowac, zeby osiagnac cos inne - to tak, jes sie nadal wolnym.
>
> PS: jak definiujesz pojecie "bycia wolnym"?

W kontekscie ogolnym pojecie bycia wolnym, to wg mnie mozliwosc
nieograniczonego wyboru, swobody w dzialaniu, wyrazaniu uczuc, mysli, itd.
Zycie w zgodzie z samym soba, bez koniecznosci 'dostosowywania sie' do
srodowiska. Moim zdaniem tak naprawde nikt z nas nie jest wolny, bo kazdego
cos ogranicza, nasze potrzeby zarowno fizjologiczne, jak i inne, ale
'wolnosc' jak wiekszosc pojec wymyslonych przez czlowieka jest wzgledna i
kazdy rozumie to inaczej, ja w ten sposob.

W zasadzie to chodzi mi o to, czy czlowiek, ktory robi kariere zawodowa
pozostaje wolny?
Przeciez ktos, kto chce_tak_naprawde poswiecic sie pracy, osiagnac sukces
zawodowy, z wielu innych rzeczy musi zrezygnowac, oczywiscie wszystko zalezy
w jakim stopniu chce robic ta kariere, od stanowiska i charakteru jego
pracy, po drugie nie ukrywajmy, wiekszosc dazy tez do osiagniecia pewnego
poziomu zycia. To z kolei wiaze sie z koniecznoscia podporzadkowania pewnych
aspektow swego zycia wymogom firmy, po drugie "apetyt rosnie w miare
jedzenia" i tak to juz jest, ze jak cos mamy, to chcemy miec wiecej, jesli
wiec zarabiamy okreslona ilosc pieniedzy (nie chce uogolniac), to chcemy
zarabiac wiecej, a to wiaze sie z wiekszym poswieceniem na rzecz pracy
kosztem innych rzeczy itd, kolko sie zamyka.
A moze sie myle, stwierdzam jedynie fakty na podstawie obserwacji tego co
sie dzieje wkolo.