Strona główna Grupy pl.misc.dieta Dieta ketogeniczna nasladujaca glodowke i jej pozniejsze mutacje -> DO Odp: Dieta ketogeniczna nasladujaca glodowke i jej pozniejsze mutacje -> DO

Odp: Dieta ketogeniczna nasladujaca glodowke i jej pozniejsze mutacje -> DO

From: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Odp: Dieta ketogeniczna nasladujaca glodowke i jej pozniejsze mutacje -> DO
Date: Thu, 14 Aug 2003 14:50:52 +0200

Użytkownik goondoljerzy <g...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bhfpl1$9gl$...@i...gazeta.pl...

> Cholercia, to by sie z grubsza zgadzalo.

> Ciekawe. W ksiazce o glodowkach ktora mam tez jest maks 6 tygodni czyli 42
> dni.

Może coś jest na rzeczy. Ja jestem ciekaw Twoich doświadczeń z głodówkami.

> Masz jakies dokladniejsze dane? Jakie konkretnie braki moze wywolac dieta
> ketogeniczna?

Wybacz ale wszystko jest po angielsku, jakby co to mogę streścić.

http://www.mynchen.demon.co.uk/Ketogenic_diet/Supple
ments/Supplements_for_the_ketogenic_diet.htm
The range of supplements includes vitamins, minerals, digestive enzymes and metabolic
enzymes.

Carnitine is a protein that is essential to the metabolisation of fat.
Since the ketogenic diet has reduced protein and increased fat,
a carnitine supplement may be important. The role of carnitine in
the ketogenic diet is not well understood; some hospitals do not
recognise any need for carnitine, some prescribe carnitine only
when there is a measured "deficiency" and one or two prescribe
carnitine as a routine supplement. We believe carnitine should be
an integral part of any ketogenic diet

http://epilepsyontario.org/faqs/keto.html
Dietary supplements, such as multivitamins and calcium, must be taken.
These must be given in sugar-free form.

http://www.stanford.edu/group/ketodiet/ketoprotoc.tx
Diet must be supplemented daily with calcium, a sugar-free, lactose-
free MVI and fluoride if indicated.

> W innej ksiazce o diecie zbliżonej do Atkinsa autorzy też zachwalali lepszą
> prace mozgu na ketonach, a ketoze uwazali za stan normalny. Ograniczali
> weglowodany do 60-70g dziennie.

Możliwe że coś tam się zmienia, ja jednak dyskutując z 'optymalnymi'
mam dość sceptyczne podejście do tych rewelacji. Nie dostrzegam
tej lepszej pracy (delikatnie rzecz ujmując), oczywiście to nie reguła.
Ponieważ ludzki mózg w swojej historii nigdy nie był tak długo
zasilany ketonami, możliwym jest, że w krótkim okresie jest
lepiej (człowiek wysila szare komórki żeby znaleźć coś do jedzenia
to sprawa życia i śmierci) ale w dłuższym okresie czasu
może to być szkodliwe. Tak jak doładowywanie
samochodu podtlenkiem azotu.

> To slaby argument. Jesli uznac diete za dobra i pozwala ona na robienie przez
> organizm jakichs rezerew, to czemu nie dostarczac mu co dzien podobnych dawek
> pokarmowych? Porownanie do zbiornika retencyjnego. Wplywa do niego staly
> strumien zasilajacy, a pobor jest raz wiekszy a innym razem mniejszy. A w DO
> jest zroznicowanie ilosci i proporcji skladnikow zaleznie od wieku i
> aktywnosci fizycznej.

DO chce trafić każdego dnia w punkt, jest to dieta monotonna
jeżeli ktoś popełnia jakiś błąd to może się okazać, że zbiornik
jakiegoś konkretnego rodzaju się opróżnia lub przepełnia.
Ok załóżmy że komuś się udało, to wg mnie nadal ciężko
przewidzieć wszystkie skutki. Może być tak, że zbiornik
który wyewoluował do pracy cyklicznej może np. zarastać
glonem. Trzeba jasno powiedzieć że sytuacja jest nowa
dla ludzkiego organizmu.

> Dawaj te zagrożenia albo zrodla. Na DO jestem dopiero trzy miesiace, wiec
> jeszcze nie musze sie za bardzo denerwowac, ze mi zaszkodzi, ale chcialbym
> cos wiecej wiedziec.

http://www.mynchen.demon.co.uk/Ketogenic_diet/Genera
l/The_ketogenic_diet_is_not_a_diet.htm
The ketogenic diet is much more than a diet.
It will only be successful if it is regarded as a
serious medical intervention, and is managed with care and understanding.

http://www.epilepsyfoundation.org/answerplace/Medica
l/treatment/diet/ketosidefx.cfm
http://www.epilepsynse.org.uk/pages/info/leaflets/ke
to.cfm
http://www.childbrain.com/seizure6.shtml

> Zaniepokojony ciutke gondoljerzy.

Ja myślę że nie ma się co niepokoić nadmiernie. Można podejść
do sprawy na dwa sposoby: albo uznać że JK ma jakąś nadprzyrodzoną
wiedzę i się go wiernie słuchać licząc na ten autorytet (ja bym tak
nie umiał po tym co przeczytałem i wysłuchałem na temat jego teorii
dietetycznych i pozadietetycznych) albo spojrzeć na DO z szerszej
perspektywy. Uważam że można śmiało odrzucić opowieści
JK o Ludziach i ludziach o bydle, o jedzeniu przy stole 'wiedzeniu'
generatorze manny i zająć się dietą jako jedną z wielu ketogenicznych.
Nie można jej polecać każdemu jak leci. Chciałbym też ją porównać
z głodówką, bo moim zdaniem głodówka jest pewniejsza i bardziej
naturalna. Ciekawy też był temat poruszony przez Hannę o różnicach
genetycznych wśród ludzi, wynika z nich, że nie każdy dobrze sobie radzi
z taką dietą, potwierdzają to informacje na stronach o diecie ketogenicznej,
swego czasu był też niejaki Adam z Wawy któremu DO nie służyła
a miał pieniądze na badania i okazało się że dla 20% osób taka
dieta jest kategorycznie niewskazana. Na plocmanie były osoby
zainteresowane poważną rozmową o diecie niestety nieustannie
zagłuszali ich wyznawcy.

pozdrawiam Chaciur