Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...

From: "Kianit / D.C." <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...
Date: Sun, 1 Jun 2003 10:48:56 +0200

Użytkownik Jacek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bba594$icf$...@n...onet.pl...

> Bardzo źle że ludzie łączą jedno z drugim.

Tak sądzisz? Czy rozmawiając z dorastającym dzieckiem o wyjściach na
odległą dyskotekę nie wspominasz o tym, że podczas drogi powrotnej mogą
sie czaić jakieś niebezpieczeństwa, aby było ostrożne?

> Nie pamiętam takie zachowania z naszych kąpieli, czy normalne jest aby
ktoś
> drugie ciągnał
> za włosy ?

Zależy. O które pytasz ;)
Kpisz sobie?
Każdy człowiek jest inny i każda relacja międzyludzka. Naturalna
ciekawość dziecka każe mu badac swoje ciało, i inne też, skoro sie
różnią. Jednemu wystarczy pytanie inne musi dotknąć bo chce sprawdzić
autentycznosć. ;)

> To był obrzydliwy facet. Nie żaden dobry.

Napisałam "tych dobrych", bo w naszym społeczeństwie przyjęło się
sarkastycznie określać takich ludzi "dobrymi wujkami". Z punktu widzenia
dziecka jest on dobrym wujkiem. Rozpieszcza słodyczami i przytulankami,
poświeca dużo czasu i uwagi, bawi się w najbardziej nawet dziecinne
gry... Przecież aby zdobyć zaufanie musi zbliżyc sie do dziecka.

> Wszystko pięknie tylko dlaczego nie powiedziałaś mamie albo tacie.
> Czy przypadki TABU Ci nie przeszkadzało ?

Ile masz lat??
Ja może wnuków jeszcze nie mam, ale kiedy byłam mała to tabu obejmowało
całe społeczeństwo. Ale nie jako zmowa milczenia ale jako "nieistnienie"
samego problemu. Kiedy powiedziałam mamie, stwierdziła, że to dziecięce
wymyślanie, chociaż moje częste wyjazdy do wujostwa się skończyły.
Nie rozumiesz kwintesencji tego o czym mówię. Ja NIE WIEDZIAŁAM _ŻE_
dzieje się cos złego. Ponieważ przytulanie się czy zabawy typu
łaskotanie były dla mnie normalnym zachowaniem wewnątrzrodzinnym a
"wujka" tego traktowałam jak rodzinę, NIE WIEDZIAŁAM _ŻE_ tak nie
powinno być!
I dlatego napisałam ten post.
Nie było łatwo mi przed grupą obcych ludzi pisać o tak osobistej
sprawie, ale chciałam uwrażliwić Was na fakt, że dziecko ma prawo
_nie_wiedzieć_ . Jeśli uważa za naturalne widok genitalii męskich (no,
poza łazienką), to jak ma sobie poukładać w główce granice
bezpieczeństwa nagości??

> Obrzydliwstwon zwyczajne zboczenie.

No widzisz??
A skąd miałabym to wiedzieć, jeśli spałabym w łóżku z nagimi rodzicami?
Jeśli ojciec za normalne uważałby chodzenie po domu nago, to nagi wujek
(jako osoba bliska przecież) nie wywoływałby w mojej głowie strachu,
prawda?? Pamiętaj, miałam zaledwie kilka lat, takie dzieci inaczej
pojmują świat, trudno im zrozumieć, ze coś normalnego i pochwalanego,
moze w pewnych okolicznościach być złe.

> Ekshibicjonista sam w sobie nie jest groźbe raczej godny politowania,
> osoba uspokojona wewnętrznie oswojona z nagością
> po prostu puknie się w głowę i pójdzie dalej,

Dorosły tak zrobi. My tu piszemy o _dzieciach_. Wolę, aby moje dziecko
przybiegło do mnie, bez krzyku i paniki ale od razu po fakcie, abym
mogła zareagować i ustrzec je przed nim w przyszłosci, niż aby spokojnie
bawiło się dalej w piaskownicy co rusz widząc delikwenta i, nie daj
Boże, nabierając do niego zaufania.

> Ciekawe jak nagi facet zwabia do samchodu ?

Widziałeś nagiego ekshibicjonistę?
a odpowiedź znajdziesz powyżej. I proszę, nie pisz, że nie każdy
ekshibicjonista jest pedofilem, bo nie o to chodzi.

> Naprawdę bardzo Ci współczuje, ale uważam że dlatego należy walczyc
> z tabu nagości aby gdy taki fakt się zdarzy dzieci poiunformowały nas
aby
> nie
> było w nich strachu, że i one sa trochę winne. Na tym głownie bazują
> rodzinni
> pedofile.

Na strach przed nagoscią? nie, na tym bazują wspomniani już
ekshibicjoniści. Pedofile bazują na wpojeniu dziecku strachu _co
zrobiło_ a nie strachu przed ciałem. Mnie strach właśnie uratował, bo
"wujek" za długo musiał przekonywać mnie, ze nagiego dorosłego mężczynę
przytula sie tak samo naturalnie jak pluszowego misia.
Nie obawiaj sie też , że tak wychowane dziecko ma potem opory przed
normalnym erotyzmem z równolatkiem, natura wiedziała jak ustawiac klepki
aby gatunek trwał ;)

> A jednak tworzysz jakieś bariery i jest coś co każdy zauważa że
> nagośc = szewska awantura.

A gdzie to odczytałeś?????
Napisałam, ze doprowadza mnie do szewskiej pasji. Po prostu bez emocji
wtedy mówię "kochanie, proszę, zarzuć coś na siebie". Czy kiedy pies
sąsiada obsikuje Twoje ukochane drzewka to lecisz doń z siekierą? Nie,
zwracasz uwagę po prostu i prosisz o pilnowanie tego. Prawda?

> Może własnie przez to wyrządzasz im krzywdę ?
> Może ?

Jestem na etapie tłumaczenia starszej dlaczego bieganie nago po ogródku
nie jest dla niej najlepsze i na pewno nie straszę jej pedofilami za
każdym krzakiem :)
Uwierz, że jak na osobę po traumie to mam naprawdę normalną rodzinę :) i
to nie moja opinia a psychologa :) Na szczęście moje
pięcio-sześcioletnie pojmowanie świata uchroniło mnie przed najgorszym a
instynkt samozachowawczy pozwalał unikać zbytniego zbliżenia się
"wujkowi".
Wiele dzieci nie miało tyle szczęscia co ja...

> A tego Twojego wujka to należałby nieźle poszturchać
> chama jednego.

Na szczęście jest obecnie po wylewie i nie skrzywdzi już żadnego
dziecka, żałuję jednak, że udało im się wogule go odratować.

Pozdrawiam, Kianit.