Oponki

1. Data: 2003-01-12 20:05:31

Temat: Oponki
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś ma przepis na oponki, takie z serem?

A. Styś

1. Data: 2003-01-12 20:50:25

Temat: Re: Oponki
Od: "Kasia S." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> Czy ktoś ma przepis na oponki, takie z serem?
>
> A. Styś

Byly kiedys podawane na grupie:

0,5 kg sera bialego, 4 jajka, 1 lyzka sody, maka pszenna ok. 2 szkl., olej
do smazenia - 1 litr,
2 łyzki spirytusu, cukier puder do posypania
Make-, ser, jajka i sode mieszamy i wyrabiamy ciasto. Walkujemy placek i
szklanka wykrawamy kolka. W kazdym kolku robimy na srodku dziurke
kieliszkiem (takim do wodki). Zimny olej laczymy ze spirytusem wrzatek
zagotowujemy. Na wrzatek wrzucamy oponki i smazymy na złoty kolor. Wyjmujemy
na serwetki, osaczamy i posypujemy cukrem pudrem.
Pozdrawiam, Kasia S.

1. Data: 2003-01-12 21:10:29

Temat: Odp: Oponki
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 0,5 kg sera bialego, 4 jajka, 1 lyzka sody, maka pszenna ok. 2 szkl., olej
> do smazenia - 1 litr,
> 2 łyzki spirytusu, cukier puder do posypania

A nie dodaje się cukru do ciasta? Słyszałam, że oponki są bardzo słotkie.

1. Data: 2003-01-12 22:01:52

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Oponki jadlam ostatnio kilkanascie lat temu, jak jeszcze dziadkowie robili
.. przepisu nie widzialam, nie wiem jak z tym cukrem
ale pamietam ze one same w sobie slodkie bbyly tylko odrobine,albo nawet i
wcale .. dopiero posypane cukrem .. byly slodkie wlansie :)

mozliwe ze zalezy to od osoby ktora robi ..:)

Marta

1. Data: 2003-01-13 15:27:24

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 łyzki spirytusu, cukier puder do posypania

Mam pytanie czy spirytus jest konieczny?

1. Data: 2003-01-13 19:31:15

Od: "Kasia S." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie czy spirytus jest konieczny?

Tak szczerze, to jeszcze przepisu nie probowalam, ale skoro pochodzi od
Magdy Basset to musi byc sprawdzony;)
Pozdrawiam, Kasia S.

1. Data: 2003-01-14 07:02:38

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie czy spirytus jest konieczny?

Kiedyś słyszałam, że spirytus (lub ocet np. w faworkach) jest po to aby
tłuszcz za bardzo nie wsiąkał w ciasto.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-01-14 08:01:26

Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Walkujemy placek i szklanka wykrawamy kolka. W kazdym kolku robimy na
srodku
> dziurke kieliszkiem (takim do wodki).

Jakiej grubości ma być ten placek z którego wycinamy oponki?

Flotra

1. Data: 2003-01-14 11:27:02

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiej grubości ma być ten placek z którego wycinamy oponki?

Około 1 cm. zrobiłam i wyszły ładne.

1. Data: 2003-01-15 04:22:48

Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia S. <k...@w...pl> napisał(a):

> Tak szczerze, to jeszcze przepisu nie probowalam, ale skoro pochodzi od
> Magdy Basset to musi byc sprawdzony;)
> Pozdrawiam, Kasia S.

Hm, troszkie mnie tak zastanawia, ze wszyscy sie zachwycaja tym co podaje
pani Magdalena i w ciemno nim spróbują, juz wiedzą,m że to musi być boskie.
W cale nie chce podważać autorytetu kulinarnego pani Magdaleny - zapewne zna
się na gotowaniu, ale sama kieruję sie w kuchni rozsądkiem i wyczuciem, bo
lubie jeść to co mi odpowiada, a co faktycznie jest pyszne niż stosować
autohipnoze i autosugestie w kuchni.

Osobiście z własnego doświadczenia wiem, że biały ser bardzo wchłania tłuszcz
podczas smażenia i przez to w takich potrawach jest b. ciężkostrawny i
zalecany tylko dla osób o silnym przewodzie pokarmowym. Żaden alkohol tego
nie zniweluje i żaden papierowy ręcznik nie odsączy.

Wiem, że właśnie naraziłam się pewnie na krytykę i potepienie. Jestem tu
nowa,to i krytyki sie nie boję, a z dystansem podchodzę do tego, że coś musi
być pyszne bo ktoś to zrobił. Gusta są różne, tak jak i smaki - pomijając
wytrzymałość żołądka i wątroby.

Pozdrawiam - Akulka

placek cygański
brukselka