Sezon grillowy

1. Data: 2000-03-30 11:45:47

Temat: Sezon grillowy
Od: "Marcin \"koziolek\" Kozłowski" <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.

Ma do Was pytanie związane z rozpoczynającym się niedługo sezonem grillowo -
działkowym.
Otóż niedługo zapraszam grupę znajomych na działke na inaugurację sezonu i
chciałbym przygotować coś smacznego, niepowtarzalnego i grillowego.
Przez cały zeszły rok była to karkówka, kiełbaski, szaszłyki etc.

Czy któryś z mistrzów kucharskich jakich wielu na tej grupie mógłby mi
podrzucić kilka prostych przepisów na urozmaicenie grilla.

Marcin Kozłowski

1. Data: 2000-04-03 09:26:29

Temat: Odp: Sezon grillowy
Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałeś może ryby zapiekanej w folii?
Żeberka w miodzie?
Z wersji bezmięsnych widziałam kiedyś w brytyjskiej TV wariacje nt. kuch
greckeij. Prezenter korzystał z bakłażanów, sera feta, pomidorów, świeżej
bazylii. Na długim plastrze bakłażana (jakieś 1/2 godz. wcześniej musi być
posolony, a potem opłukany i osuszony, zeby usunąć goryczkę) układał
kawałki sera, pomidorów, listek bazylii, dodawał stosownych przypraw,
zawijał, spinał wykałaczką i opiekał na grillu. Próbowałam sama, całkiem
niezłe.
Aga

1. Data: 2000-04-03 12:42:37

Temat: Re: Sezon grillowy
Od: "Marcin \"koziolek\" Kozłowski" <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żeberka w miodzie?

Zaintrygowały mnie szczególnie te żeberka w miodzie.
Czy można uzyskać troszkę więcej informacji na ten temat.

Marcin

1. Data: 2000-04-03 13:14:47

Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok, ale odpowiem dopiero pojutrze (jutro jestem w delegacji). Muszę
sprawdzić dokładne proporcje, bo tak "z głowy" nie pamiętam.
Ostatnio w ten sposób robiłam kurczaka w piecyku - miód sprawia, że na
mięsie robi się ładnie zarumieniona skórka. Taki sos do kurczaka składał się
z oleju, miodu, słodko-pikantnego sosu chili (używałam marki Tao-Tao - w
jakim stopniu ma to być pikantne, to zależy od Ciebie - jest ostrzejszy i
łagodniejszy), ale znam osobę też, która zamiast sosu chili używa do
mieszanki musztardy i też wychodzi. Słodycz miodu jest tylko lekko
wyczuwalna, ale się idealnie komponuje z żeberkami i kurczakiem (na grillu
możesz przecież zrobić w ten sposób skrzydełka).
Na razie - Aga

1. Data: 2000-04-05 15:51:58

Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz jestem. Oto obiecane przepisy.

Zeberka z miodem i curry:
2 kg zeberek wieprzowych
150 g plynnego miodu
lyzeczka musztardy
cytryna
lyzka curry
olej, sol i pieprz

1. zeberka oplukac, osuszyc, pokroic na nieduze porcje; wrzucic na osolony
wrzatek, gotowac przez 25 min, wyjac i ostudzic;
2. z cytryny wycisnac sok; miod, musztarde, sok z cytryny, curry, po ?
lyzeczki soli i pieprzu ? wymieszac
3. mieso posmarowac z obu stron ? marynaty i wstawic na 1 godz do lodowki
4. zeberka piec ok. 7 min. z kazdej strony ? po przewroceniu na druga
strone, wierzch miesa ponownie posmarowac marynata
5. podawac z ryzem i salatka ogorkowa

Inne wersje marynaty;

? szklanki oleju
cebula
3 lyzki plynnego miodu
2 lyzeczki ostrej musztardy
lyzeczka soku z cytryny
sol, pieprz, papryka
Cebule obrac, posiekac i zrumienic na 2 lyzkach oleju; miod utrzec z
musztarda, dodac przesmazona cebule, pozostaly olcej, sok z cytryny oraz po
pol lyzeczki papryki, soli i pieprzu

lub

75 ml likieru miodowego (ja takiego nie mialam ? bez tego tez wyszlo pyszne)
50 g miodu
1 lyzka oleju
1 lyzeczka pasty sambal oelek (nie mam pojecia, co to jest + uwaga jw.)
50 ml pikantnego sosu azjatyckiego (np slodki sos chili)
papryka w proszku, pieprz
likier wymieszac z miodem, lyzka oleju, pasta sambal oelek i pikantym
sosem ? doprawic papryka i pieprzem; mieso marynata posmarowac dopiero po
podrumienieniu na ruszcie (robilam tak kurczaka, na grillu możesz uzyc
skrzydelek)

Ciekawa jestem Twego zdania. Daj znac, jak wyszlo.
Aga

1. Data: 2000-04-06 07:44:27

Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprawilam te znaki zapytania, ktore poprzednio pojawily sie w tresci
przepisow

Użytkownik AP <c...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
napisał:<yiJG4.37817$a01.830026@news.tpnet.pl>...

1. Data: 2000-04-07 12:14:02

Od: "Marcin \"koziolek\" Kozłowski" <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję serdecznie.

Za chwilę jadę po zakupy, a potem, GRILOWANIEEE !!!!!!!!!!!!

Już się nie mogę doczekac.

Pozdrowienia

Marcin

przepraszam - pomylka