filtry do wody

31. Data: 2001-12-09 18:40:34

Temat: Odp: filtry do wody
Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak byc moze przeczytales w innych rozwinieciach watku - podobno
> technologicznie jest to mozliwe, tzn. membrana zatrzymujaca nawet wirusy.
> nadal w to nie moge uwierzyc, chociaz 0,13 mikrona w technologii
> procesorow....
> ale masz racje - ja tez bym sie w takiej sytuacji nie napil :o)))

Chyba wspominałem we wcześniejszych postach, że mam taką stację uzdatniania
wody. Po ostatnim stopniu oczyszczania (tj. po siódmym) pozostają jedynie
atomy tlenu i wodoru, z tym że ostatni stopień to lampa UV. Akwizytorzy tego
nie sprzedają, bo jak ktoś napisał jest trochę droższe, a jest moja
aparatura kosztowała 35 000 zł.

32. Data: 2001-12-09 18:50:17

Temat: Re: filtry do wody
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rymi wrote:

> [...]
> atomy tlenu i wodoru, z tym że ostatni stopień to lampa UV. Akwizytorzy tego
> nie sprzedają, bo jak ktoś napisał jest trochę droższe, a jest moja

Co sie sklada na te cene ?
Lampa UV = 100 zl i chyba promieniuje jednak powierzchniowo, woda jest
chyba filtrem UV
co ona zatem robi i jak jest zamontowana ?

33. Data: 2001-12-09 19:25:58

Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co sie sklada na te cene ?
> Lampa UV = 100 zl i chyba promieniuje jednak powierzchniowo, woda jest
> chyba filtrem UV
> co ona zatem robi i jak jest zamontowana ?

Woda opływa cienką warstwą lampę zamontowaną w obudowie. Co do ceny to po
kolei: trzy stopniowy filtr (nie stosowany w żadnym cywilizowanym kraju) 500
zł filtr wstępny przed odwróconą osmozą 500 zł, dwa filtry z odwróconą
osmozą 9 000 zł, mikrofiltr 1500 zł, dwa dwustopniowe filtry 3 000 zł
nazwijmy doczyszczające i lampa jak sobie przypominam ok. 700 zł. Reszta to
elektronika, obudowa, przewody, zbiornik i firma. Ceny są orientacyjne bo
dokładnie nie pamiętam.

34. Data: 2001-12-09 19:26:23

Od: quba <q...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

loveless wrote:

> Użytkownik rymi <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9ut0c3$qrc$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> tak wlasnie myslalem.pozdrawiam.Marcin.

TDS znaczy Total Dissolved Solids czyli chyba mniej wiecej: calkowita ilosc
rozpuszczonych substancji.
Test taki nie ma zadnej przydatnosci w przypadku wody pitnej. Domokrazcy moga
uzywac go do "straszenia" nieswiadomych potencjalnych ofiar.
Calkowita ilosc znaczy, ze przyrzad ten mierzy wszystko co w tej wodzie jest.
Dla tego przyrzadu nie ma znaczenia (ale dla konsumenta ma) czy w probce wody
jest rozpuszczone cos po wypiciu czegos bedziesz swiecil w nocy jak latarka
:-), czy multiwitamina.
Stosujac rozumowanie domokrazcy mozna powiedziec ze woda mineralna (wysokie
TDS) jest szkodliwa, a destylowana (zero lub bliskie zero TDS) jest zdrowa.
Zgadzasz sie? Jezeli filter ten naprawde czysci wode do poziomu destylowanej
to chyba remineralizacja jest konieczna.
PS. Dla nieswiadomych uwaga:
Nie wyjmujac czujnika ze szklanki z probka moge Ci wykazac ze jest TDS (tej
samej probki) jest taki jakie chce. Wystarczy ze przelacze zakres pomiarowy
przyrzadu z mili na mikro lub odwrotnie.

35. Data: 2001-12-09 19:44:23

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rymi wrote:

> Woda opływa cienką warstwą lampę zamontowaną w obudowie.

Co wlasciwie robi UV czego nie robi gotowanie ?

Co do ceny to po
> kolei: trzy stopniowy filtr (nie stosowany w żadnym cywilizowanym kraju) 500
> zł
Myslisz sie.
Filtry sie sklada w baterie.
Kupuje sie pojedyncze i laczy w dowolnie dlugi ciag.

filtr wstępny przed odwróconą osmozą 500 zł,
ok.
w hipermarkecie OBI sa od 100-200 zl

dwa filtry z odwróconą
> osmozą 9 000 zł,
czemu tak drogo, gdy blone do odwroconej osmozy mozna kupic na metry u
producenta i zwijajac w rure samemu zrobic filtr odwroconej osmozy.

mikrofiltr 1500 zł,
co to jest mikrofiltr po odwroconej osmozie ?

dwa dwustopniowe filtry 3 000 zł
> nazwijmy doczyszczające
Co maja doczyszczac po odwroconej osmozie ?

Chyba ze osmoza nie dziala.

i lampa jak sobie przypominam ok. 700 zł.

Ok. za 100 zl tez kupisz zarem z plytka ze szkla kwarcowego, ktore nie
jest filtrem dla UV.

Reszta to
> elektronika, obudowa, przewody, zbiornik i firma. Ceny są orientacyjne bo
> dokładnie nie pamiętam.

Jaka elektronika ?
Myslalem ze mowisz o filtrach a nie samych wkladach.
Z czego sa zbiorniki i jak duze ?
Rury to przeciez armatura ocynkowana kosztuje niewiele, a plastikowe
jeszcze tansze , jezeli ktos sie nie obawia.

Mysle ze filtry to wody to jednak duzy bajer.
Ogladalem oferty wielu producentow zza wody i tam ceny sa naprawde
bardzo niskie.
Blone do odwroconej osmozy kupuje sie na metry z belki, wklady do
filtrow sa tanie
zbiorniki stalowe lub szklane tez niewiele kosztuja

Poza tym nie nalezy zapominac ze filtry sa uzywane w rejonach do
odzyskiwania wody do picia ze sciekow
czy z wody slonej z oceanu.
Ale tam gdzie jesy stosowana odwrocona osmoza tam zawsze stosowane jest
nasycanie wody mikroelementami, solami w tabletkach, w dodatkowej
kolumnie.
Zdziwiony jestem ze tego nie posiadasz.
A przeciez wystarczy otworzyc strone dowolnego producenta filtrow za
woda, aby sprawdzic ze jest to standard.

Czemu tego nie masz ?

Jacek

36. Data: 2001-12-09 19:50:22

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rymi wrote:

> [...]

A przeciez wystarczy otworzyc strone dowolnego producenta filtrow za
woda, aby sprawdzic ze jest to standard.

I oczywiscie taka super instalacja powinna byc montowana na
szybkozlaczki
Aby raz na tydzien otworzyc wszystkie zbiorniki i je wyplukac, wymyc i
wydezynfekowac goraca woda.

Lampe UV masz na wylocie a nie na wlocie i pewnie w pierszym lub drugim
zbiorniku masz hodowle bakterii
i nie ma potrzeby aby ta hodowla rosla z kazdym tygodniem.

W filtrach jednokomorowych stosowane zwiazek srebra, jakas sol do
dezynfekcji, ale podobno nie byla zbyt zdrowotna i chyba sie juz nie
stosuje srebrnych filtrow.

Jacek

37. Data: 2001-12-09 21:52:18

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> filtrowana nie ma smaku

Akurat z mojego filtra ma bardzo dobry smak. Ma jeszcze taką zaletę, że mogę
sobie dolać do zaparzonej już herbaty i nie czekać aż ostygnie. Filtr nie ma
mineralizatora (bo nie chciałem), ale ma napowietrzacz właśnie dla smaku.

Pozdrawiam
Leszek

38. Data: 2001-12-09 22:14:38

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "loveless" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

ale tak z marszu kojarzylo mi sie, ze jednak w wodzie
> dobrze byloby gdyby oprocz h2o bylo jeszcze Na+ K+, Ca2+, Mg2+ i inne
> skladniki,

Ale bardzo niedobrze, jeśli są Fe lub Cu.

ktore sa zawsze wymienione na butelce z mineralna. wiec
> sugerujesz ze sa one szkodliwe, czy miales na mysli metale ciezkie?

Nie jestem w ogóle zwolennikiem żadnej suplementacji mikroelementów.
Zwierzętom też nie daje się mineralnej do popijania. Człowiek tak samo
"wychował" się na deszczówce i te parę milionów lat przeżył bez wiercenia
studni. Dodatkowe dostawy różnych minerałów właśnie mogą zaburzać
gospodarkę w organiźmie, powodować powstawanie kamieni nerkowych i t.p.

> ale wody ze strumyka nie mozna kupic, wiec pije mineralna z butelki,
jezeli
> mam jako alternatywe "kranowe".

Ja piję z filtra. :-)

Arabów

> skoro tak to jestem pelen podziwu dla technologii z jaka zostaly te
membrany
> wykonane. ale przyznaj sie, czy po wpuszczeniu do wody groznych wirusow i
> odfiltrowaniu jej przez filtr odwroconej osmozy napilbys sie czy raczej
> sceptycznie do tego bys podchodzil ? :o))

Jeżeli miałbym pewność, że filtr nie jest uszkodzony, to bym się napił. :-)

Jeżeli nie przepuszczają NaCl, to jak mogą wirusy?

Pozdrawiam
Leszek

39. Data: 2001-12-09 22:20:36

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> [...]
> mineralizatora (bo nie chciałem), ale ma napowietrzacz właśnie dla smaku.
Jakiego powietrza uzywasz do napowietrzania ?
Skad go pobierasz.

Jacek

40. Data: 2001-12-09 22:24:26

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> [...]
>
> Nie jestem w ogóle zwolennikiem żadnej suplementacji mikroelementów.
> Zwierzętom też nie daje się mineralnej do popijania.
Byles kiedys na wsi ?
Widziales co bydlo zre ?
Pije wode z mikroelementami
Zlizuje minroelementy na lace z kamieni.
Ma lizawce z mikroelementami.
Bez tego choruje.

Człowiek tak samo
> "wychował" się na deszczówce i te parę milionów lat przeżył bez wiercenia
> studni.
Bzdura.
Zycie sie rozwinelo wokol zrodel, rzek a nie deszczowek.

Dodatkowe dostawy różnych minerałów właśnie mogą zaburzać
> gospodarkę w organiźmie, powodować powstawanie kamieni nerkowych i t.p.
Bzdura.
Wlasnie filtrowanie wody z mikroelementow moze zaburzac prawidlowe
funkcjonowanie organizmu i zaburza, dlatego wode sie zawsze
mineralizuje.

> jezeli
>
> Ja piję z filtra. :-)
wspolczuje

> Arabów

> membrany
>
> Jeżeli miałbym pewność, że filtr nie jest uszkodzony, to bym się napił. :-)
smacznego ;)

> Jeżeli nie przepuszczają NaCl, to jak mogą wirusy?
Jaki jest rozmiar czassteczki NaCl a jaki wirusa ?

Jacek

stopery
Język geograficzny
co wy na to ?