Ognik - owoce jadalne??

11. Data: 2005-10-26 08:43:27

Temat: Re: Ognik - owoce jadalne??
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anavilma" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:435f3077$0$5438$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Nie zebym się czepiał ale pisanie o jadalnych OWOCACH mogłoby dla czyjegoś
> dziecka grupowiczów skończyć się czyms nieprzyjemnym.

Masz zupełną rację , tyle że nie polecałem nigdzie jedzenia tych owoców ,
a w pytaniu chodziło o ognik ;-)

>czy owoce ognika czy to czerwone cz żółte są jadalne???

Przesadziłem nieco tutaj , ale dalsza dyskusja o osnówkach np. wskazuje
że tylko nieco .

Ze względu na dzieci (i nie tylko) zaznaczę wyraźnie :

nie jedzmy jagódek jeżeli nie wiemy na pewno czy można i jak można .
To samo tyczy się grzybów ;-)

--

Pozdrawiam :-) pithal

12. Data: 2005-10-26 13:43:40

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Anavilma wrote:

> Hihi, Piotrze spróbuj w takim razie owoców cisa lub jemioły :-)
> Ale tylko jeśli jesteś sikorką bądx jemiołuszką ;-)

Faktem jest, ze niektore "jagodki" trujace dla czlowieka,
sa jadalne dla ptakow. Kolejny przyklad to szkarlatka
amerykanska.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2005-10-26 14:03:48

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> W zasadzie wszystkie różowate są nietrujące ;-)
> Nie przychodzi mi do głowy przykład ewidentnie trujący ;-)

Dla mnie "ogniki w oczach" są trujące u niektórych, a może to nie miały być
"ogniki" ? :-D
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

14. Data: 2005-10-26 19:06:58

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Faktem jest, ze niektore "jagodki" trujace dla czlowieka,
> sa jadalne dla ptakow. Kolejny przyklad to szkarlatka
> [...]

Przykład nie trafiony.Owoce szkarłatki są jadalne,nasiona nie.
Owoce były kiedyś używane do barwienia wyrobów cukierniczych.
Korzeń jadalny po ugotowaniu.Na surowo nie radzę próbować.
Pozdrawiam organoleptycznie.Mirzan

15. Data: 2005-10-26 21:20:37

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tytus napisał:

> Jablka tez jesz z pestkami?

Ja tak. Podobno wystarczy dziennie 6 sztuk (pestek), żeby zaspokoić
zapotrzebowanie organizmu na jod .
Pozdrawiam, Barbara

16. Data: 2005-10-27 03:06:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Przykład nie trafiony.Owoce szkarłatki są jadalne,nasiona nie.
> Owoce były kiedyś używane do barwienia wyrobów cukierniczych.
> Korzeń jadalny po ugotowaniu.Na surowo nie radzę próbować.

Jak juz ktos wyjasnial, nasiona sa czescia owocow.

A jesli chodzi o jadalnosc, to wedlug informacji jakie ja
znalazlem, owoce sa jadalne po ugotowaniu, liscie po dwukrotnym
gotowaniu z odlewaniem wody, a korzenie ne sa jadalne wcale
(niezaleznie od gotowania).

Pozdrowienia,
Michal

17. Data: 2005-10-27 04:56:03

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znalazlem, owoce sa jadalne po ugotowaniu, liscie po dwukrotnym
> gotowaniu z odlewaniem wody, a korzenie ne sa jadalne wcale

Każdy owoc ma cęść jadalną i nie jadalną.Nawet z czereśni pestkę
wyrzucasz.A jak rozłupiesz ją i zjesz nasienie, zostanie skorupka.
Z nasion szkarłatki po ugotowaniu może wyjść kompot a nie jedzenie.
Pozdrawiam.Mirzan

18. Data: 2005-10-27 09:34:42

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każdy owoc ma cęść jadalną i nie jadalną.Nawet z czereśni pestkę
> wyrzucasz.A jak rozłupiesz ją i zjesz nasienie, zostanie skorupka.

W nasionach czereśni i innych pestkowych jest kwas
pruski - nie zalecany w nadmiarze ;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

19. Data: 2005-10-27 10:18:19

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W nasionach czereśni i innych pestkowych jest kwas
> pruski - nie zalecany w nadmiarze ;-)
> --
>
> Pozdrawiam :-) pithal

Jest, czy napisano,że jest? Czy wyciskałeś?Tak się składa,że bardzo
lubię migdały wiśniowe i w sezonie zjadam ich tysiące.Nic pruskiego
w nich nie widziałem.Zabijanie skazańcow w starożytnym Egipcie
przy pomocy pestek z brzoskwiń,to też lipa.
Pozdrawiam.Mirzan

20. Data: 2005-10-27 13:45:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Każdy owoc ma cęść jadalną i nie jadalną.

Ale jest roznica miedzy "niejadalna" a "trujaca".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

jak przesadzic maliny ?
róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Identyfikacja
Czarna woda w oczku + osad na kamykach
Mala mucholowka prosi o pomoc:(