Ogrzewacz przepływowy elektryczny - opłaca się?

1. Data: 2004-11-29 14:21:37

Temat: Ogrzewacz przepływowy elektryczny - opłaca się?
Od: "Konop" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!

Mam w tej chwili w domu stary gazowy przepływowy ogrzewacz wody.
Zainstalowany w kuchni, zaopatruje w ciepłą wodę także łazienke, przez co
sporo wody "stoi" w dość długiej (ok. 8m) rurze. Jeśli chcę umyć ręce w
łazience to tak: odkręcam kurek i dostaję kilka litrów wody, która ostygła w
rurze, następnie dostaję tę wodę, która przeszła przez piec zanim ten się
włączył i dopiero później dostaję wodę, która jest grzana. Po wyłączeniu
wody kilka litrów ciepłej wody stygnie niepotrzebnie w rurze. Rozwiązanie
średnio dobre, ale w łazience nie ma miejsca na gazowy ogrzewacz wody
(trzeba by prowadzić rury kominowe prze całą łazienkę!!). Zastanawiałem się
nad grzejnikiem przepływowym (w łazience + terma w kuchni), elektrycznym
dużej mocy, koło 18..24kW(załóżmy, że instalacja jest przystosowana do
takich obciążeń). Jakie są koszty eksploatacji takich urządzeń w porównaniu
z gazowymi, jak z ich bezawaryjnością (mile widziane uwagi na temat
konkrentnych marek). A może macie jakieś inne pomysły jak rozwiązać problem
dużej odległości między kuchnią i łazienką??

Z góry dzięki za pomoc!!

Pozdrawiam
Konop

1. Data: 2004-11-29 16:29:38

Od: "artur" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> widziane uwagi na temat konkrentnych marek). A może macie jakieś inne
> pomysły jak rozwiązać problem dużej odległości między kuchnią i łazienką??

Mam w kuchni 3,4 Kw do zlewu a w łazience 24 Kw .Trzeba się zastanowic nad
mocami grzałek bo w lecie 18KW w łazience pewnie wystarczy ale w zimie
(poczatkowa temperatura wody niższa)lepiej mieć conajmniej 22 KW
mocy.Niestety nie robiłem żadnych porównań kosztów takiego grzania.

1. Data: 2004-11-29 19:32:24

Od: "Konop" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (poczatkowa temperatura wody niższa)lepiej mieć conajmniej 22 KW
> mocy.Niestety nie robiłem żadnych porównań kosztów takiego grzania.

Zależy mi głównie na informacji o kosztach... . Ale skoro masz w łazience
taki "duży" piec... to mógłbyś się podzielić uwagami na temat jego
działania? Jak to firma, jak się spiuje i w ogóle :)... Z góry wielkie
dzięki!!

Pozdrawiam
Konop

1. Data: 2004-11-29 19:43:00

Od: "artur" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takich obciążeń). Jakie są koszty eksploatacji takich urządzeń w
> porównaniu z gazowymi, jak z ich bezawaryjnością (mile widziane uwagi na
Ja mam firmy AEG 24kW jak pisałem w lecie aż za dobrze grzeje (jak
dopuszczasz zmnej to potrafi się wyłączyć) w zimie w sam raz .Ma 2 "biegi"
mocy,ale w lecie dodatkowo odłączam 1 kabelek fazowy i jest OK.Woda leje się
z prysznica nie do wanny wiec czas zużycia (prądu) wydaje sie być nieco
krótszy.Można go regulować przy pomocy 2 biegowego przełącznika (jak wyżej)
oraz dopływu zimnej wody.Aż dziwne ,że do tej pory nie wymyślono płynnej
regulacji mocy przekazywanej na grzałki w takich piecach co wydawałoby się
najbardziej logiczne.pozdr.

1. Data: 2004-11-29 20:31:26

Od: "Konop" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płynnej regulacji mocy przekazywanej na grzałki w takich piecach co
> wydawałoby się najbardziej logiczne.pozdr.

Jak to nie wymyślono!! Są takie piece, sątylko ciut droższe. Ale niedużo...
. Np tu:
http://pl.vaillant.com/product.php?folder_default_tr
ee=10002-10325-10357&folder_default_netfolderID=1036
6&folder_where_from=default&product_default_id=1766
(tam jest mały błąd na stronie, bo pisze, że piecyk ma i bezstopniową i
stopniową :P)...
albo tu - już bez błedu :)... .
http://www.siemens-agd.pl/produkty/przeglad_produkto
w/produkt.php?idproduktu=162

Pozdrawiam
Konop

1. Data: 2004-11-30 13:32:32

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 29 Nov 2004 15:21:37 +0100, na pl.rec.dom, Konop napisał(a):

> [...]
> konkrentnych marek). A może macie jakieś inne pomysły jak rozwiązać problem
> dużej odległości między kuchnią i łazienką??

majac gaz glupota byloby montowanie pieca elektrycznego, jak to wychodzi w
kosztach duzo!

1. Data: 2004-12-02 19:36:13

Od: "artur" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konop masz racje.Jak ja montowałem swój AEG to takich regulacji nie było
:-((

1. Data: 2004-12-02 21:33:52

Od: "Konop" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konop masz racje.Jak ja montowałem swój AEG to takich regulacji nie było

Cóż... wszystko się zmienia... Ale pewnie najgorsze w tym piecu jest to, że
nie ma płynnej ręcznej regulacji, prawda?? :/...

Pozdrawiam
Konop

lakier na parkiet dębowy
termoobieg - po co to jest?
Co trzeba zglaszac spoldzielni mieszkaniowej ?
Licznik dwutaryfowy energii - UWAGA!
Jatoba czy Kempas