termoobieg - po co to jest?

1. Data: 2004-11-29 10:19:39

Temat: termoobieg - po co to jest?
Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy
Mamy piekarnik z termoobiegiem od pol roku i zdalem sobie sprawe ze nie
uzywamy tej opcji.
Raz wlaczylismy i wszlo jakies łykowate paskudztwo zamiast pieczonych
zeberek.

przeczytalem instrukcje ale niestety nie znalazlem w niej informacji ani jak
to dziala ani po co sie tego uzywa. opis ktory znalazlem w sieci tez niwiele
mi pomogl:

"Termoobieg:

Wentylator wraz ze specjalną grzałką zapewniają utrzymanie wewnątrz komory
piekarnika równomiernej cyrkulacji gorącego powietrza, z możliwością
regulacji temperatury w zakresie 50 - 280C. Termoobieg umożliwia
przygotowywanie potraw na kilku poziomach równocześnie. Pieczenie w
strumieniu gorącego powietrza pozwala na obniżenie temperatury w piekarniku
oraz na skrócenie czasu wypieku, a przez to zmniejszenie zużycia energii.
System ten wpływa na zmniejszenie stopnia zabrudzenia komory piekarnika oraz
na polepszenie walorów smakowych potraw poprzez ograniczenie wypływu
tłuszczów i soków "

czy z tego wynika ze to dziala jak bardzo goraca suszarka do wlosów? I w
zwiazku z tym czy mozna uzyskac soczyste mieso? Ciast nie pieczemy.

musta

1. Data: 2004-11-29 10:35:51

Temat: Re: termoobieg - po co to jest?
Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:coet42$rk7$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
> regulacji temperatury w zakresie 50 - 280C. Termoobieg umożliwia
> przygotowywanie potraw na kilku poziomach równocześnie.

To jest najważniejsza funkcja termoobiegu. :)
Przy grzaniu grzałką górną/dolną otrzymujesz teoretycznie różną
temperaturę w zależności od odległości od grzałki.

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-11-29 10:52:21

Od: "T0SIA" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> to dziala ani po co sie tego uzywa. opis ktory znalazlem w sieci tez

hmm w sumie to co nizej zacytowales doskonale opisuje dzialanie
termoobieguu:)

> [...]
oraz
> na polepszenie walorów smakowych potraw poprzez ograniczenie wypływu

ja akurat stosuje za kazdym razem termoobieg i bardzo go sobie chwale,
piekarnik nagrzewa sie szybciej i wszystko piecze sie bardziej rownomiernie
bo gorace powietrze krazy w srodeczku... i w tym tkwi cala filozofia ;-)

1. Data: 2004-11-29 10:59:12

Od: "Lesio5" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <t...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
rownomiernie
> bo gorace powietrze krazy w srodeczku... i w tym tkwi cala filozofia ;-)

A najlepiej wlaczyc termoobieg do szybkiego rozgrzania i po dojsciu do
temperatury optymalnej przelaczyc na żądana opcje - grill, opiekacz zy inne.

--
Leszek Grelak - Lesio5
I thought I was someone else, someone good.

1. Data: 2004-11-29 11:17:17

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> A najlepiej wlaczyc termoobieg do szybkiego rozgrzania i po dojsciu do
> temperatury optymalnej przelaczyc na żądana opcje - grill, opiekacz zy
> inne.

Chcac uzyc grilla uwazam za bezsensowne wlaczanie termoobiegu i nagrzewanie.
Nie ma po co. Grill ma osobna grzalke, ktora blyskawicznie sie nagrzewa.

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-11-29 11:31:48

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Chcac uzyc grilla uwazam za bezsensowne wlaczanie termoobiegu i
> nagrzewanie. Nie ma po co. Grill ma osobna grzalke, ktora
> blyskawicznie sie nagrzewa.

Tak jak każda grzałka :).
A podgrzanie wnętrza piekarnika zwiększy jej skuteczność :)

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-11-29 12:04:08

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja nie zabardzo rozumiem jak nadmuch goracego powietrza moze spowodowac ze
mieso bedzie bardziej soczyste?

czy na termoobiegu nalezy piec na nirzszych temperaturach?

musta

1. Data: 2004-11-29 12:23:49

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Tak jak każda grzałka :).
> A podgrzanie wnętrza piekarnika zwiększy jej skuteczność :)

Ciagle uwazam, ze wczesniejsze nagrzewanie piekarnika przed uzyciem grilla
jest bezsensowna:)

1. Data: 2004-11-29 12:36:30

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> uzywamy tej opcji.
> Raz wlaczylismy i wszlo jakies łykowate paskudztwo zamiast pieczonych

A ja przede wszystkim uzywam termoobiegu.
Szybciej sie piekarnik nagrzewa, pieke w nizszej temp. i krocej :) - zuzywa
mniej pradu.

Moze dlatego wyszlo lykowate, ze ustawiles wyzsza temp.(do termoobiegu
wystarczy nizsza) i piekles w takim czasie jak pieczesz bez termoob. (z
termoob. piecze sie krocej).

> czy z tego wynika ze to dziala jak bardzo goraca suszarka do wlosów? I w
> zwiazku z tym czy mozna uzyskac soczyste mieso? Ciast nie pieczemy.

Soczyste mieso...hmm, najlepiej je obsmazyc (aby sie scielo) na patelni i
piec pod folia w nizszej temp.- pod koniec przyrumienic.
Ciasta rowniez pieke z termoob., ale w nizszej temp., np. drozdowe
155-160st., pod koniec na chwileczke zwiekszam do 180, aby przyrumienic.

1. Data: 2004-11-29 12:39:05

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja przede wszystkim uzywam termoobiegu.

Nie napisalam, ze z dolna plyta.
Sam termoob. dobry jest tez do odgrzewania potraw...

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

Co trzeba zglaszac spoldzielni mieszkaniowej ?
Licznik dwutaryfowy energii - UWAGA!
Jatoba czy Kempas
Kamien na podlodze
Problem z drzewem do kominka.