Okleić obudowę kominka pleksi ?

1. Data: 2008-10-30 11:20:21

Temat: Okleić obudowę kominka pleksi ?
Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam kominek w bardzo nowoczesnej formie, jego obudowa to pionowa ściana
cos w tym stylu
http://www.muratorplus.pl/images/kominek2_2.jpg
bardzo podobny do tego:
http://j.luxlux.pl/l1461/604c4c2d000f613c44ffa2f0/06
4120.jpg
do okoła paleniska też obłożony płytą kamienną
w zasadzie podobieństwo na poziomie 80%

i teraz w górnej części tej pionowej ściany(nad tym kamieniem) mam
kratki wentylacyjne z ciepłym powietrzem które jak wiadomo trochę brudzą
resztę ściany nad nimi oraz sufit.

Wymyśliłem przykręcenie na tę pionową ścianę nad kamieniem oraz na część
sufitu nad nią (ok 1m) płyty z plexi przezroczystego, dlaczego tak?
ponieważ ściana za tym plexi będzie widoczna a o to mi chodzi no i z
tego plexi można łatwo zmyć kurz.

widziałem taki bajer ostatnio na BBC livestyle, ale za ta plexi była
jakaś tapeta we wzory.

co o tym sądzicie
czy spełni to swoją funkcję i czy wytrzyma temperaturę ciepłęgo
powietrza wychodzącego z kratek wentylacyjnych.

co do estetyki to proszę się nie martwić, mam nowoczesne wzornictwo i
zastosowanie plexi nie zakłóci estetyki salonu.

michał

2. Data: 2008-10-30 12:04:26

Temat: Re: Okleić obudowę kominka pleksi ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> co do estetyki to proszę się nie martwić, mam nowoczesne wzornictwo i
> zastosowanie plexi nie zakłóci estetyki salonu.

Plexi fantastycznie się pali. I kopci...

3. Data: 2008-10-30 12:05:19

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Plexi fantastycznie się pali. I kopci...

Dziękuję za info, to już ustaliłem

"jeżeli chodzi o materiał jakim jest plexi , raczej nie polecałabym Go.
Pod wpływem temperatury będzie się od dowolnie formował ( fale), a także
może dojśc do topnienia plexi .

W tym przypadku polecałabym materiał jakim jest poliwęglan lity UV bądź
PETG (uv).

Charakteryzują się wysoką odpornością na warunki atmosferyczne oraz
trudnopalnośc. "

michał

4. Data: 2008-10-30 12:13:25

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo pisze:

> [...]
> PETG (uv).
>
> Charakteryzują się wysoką odpornością na warunki atmosferyczne oraz

Nie pomyślałeś o szkle?

pozdrawiam,

mirek

5. Data: 2008-10-30 12:17:24

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirekm pisze:

> Nie pomyślałeś o szkle?

myślałem, ale szkło jest cięższe i trudniejsze do powieszenia
pionowa część jeszcze ok, ale ta cześć sufitowa?

na allegro znalazlem coś takiego
http://www.allegro.pl/item462764686_poliweglan_lity_
pc_200x_odporniejszy_od_szkla.html

jest to poliwęglan lity, można go wycinać wiec bez problemu wytne w nim
otwory na kratki wentylacyjne

w czym szkło będzie lepsze?

michal

6. Data: 2008-10-30 12:27:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Oct 2008 13:04:26 +0100, Panslavista napisał(a):

> Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

4120.jpg

> Plexi fantastycznie się pali. I kopci...

...i żółknie od ciepła. I matowieje. I kurzy sie. I gnie. I w ogóle jest do
d...

7. Data: 2008-10-30 12:43:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

4120.jpg

> ...i żółknie od ciepła. I matowieje. I kurzy sie. I gnie. I w ogóle jest
do
> d...

Najbezpieczniejsze byłoby szkło kwarcowe...

Kuchnia - ustawienie sprzętów
Długopis na jasnej tapicerce ze skóry - czym zmyć?
Można przerobić lodówkę pod zabudowę?
co
Mikrofalówka Bosch HMT8955 - czy tak ma działać?