Oliwa "truflowy"

1. Data: 2013-05-30 00:46:04

Temat: Oliwa "truflowy"
Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kupiłem sobie oliwę z oliwek z aromatem trufli. Znajoma powiedziała że
dobre. Po otwarciu dziwny zapach. Trochę jak stary czosnek trochę jak
substancja do nawaniania gazu. Najogólniej nic przyjemnego.

To naturalne? Czy tez raczej coś zepsute? Po zapachu trufli raczej czegoś
innego się spodziewałem.

Usmażyłem na nim słonecznik do sałatki i po jakimś czasie zapach znikł.
No ale spodziewałem się że na zimno będę dokładał do różnych rzeczy.

--
piecia aka dracorp

2. Data: 2013-05-30 00:47:03

Temat: Re: Oliwa "truflowy"
Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Miało być w temacie: Oliwa "truflowa", no i o zapachu zapomniałem.

--
piecia aka dracorp

3. Data: 2013-05-30 10:45:20

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Oliwy truflowe, które mam w domu, pachną jakby skoncentrowanym zapachem grzybów
leśnych, wręcz wilgotną ściółką. Nic z tego, co opisujesz. Może po prostu zjełczała?

Użycie jej do smażenia to curiosum.

Za to np. dodana już na talerzu do zupy ziemniaczanej... Ach...

Ania

4. Data: 2013-05-30 12:20:05

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piecia aka dracorp" <i...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> dobre. Po otwarciu dziwny zapach. Trochę jak stary czosnek trochę jak
> substancja do nawaniania gazu. Najogólniej nic przyjemnego.
aromat zgodny z naturalnym? aromatyzowana zapachem czy na dnie ma okrawki
trufli? powinna pachnieć lekko grzybowo, tak jak w słoneczny poranek pachnie
podszyt w dębinie, bukowinie...Taki podobny do zapachu swieżo zerwanej
kani...
Znawcy twierdzą, iż inaczej pachną, inny smak mają np trufle z Toskanii od
prowansalskich. Ja taki bogaty nie jestem:(, ale będąc w Orvieto
zafundowałem sobie taką malutką fiasca olio di oliva al tartufo coś za 15
ojro
pozdr
Stefan

5. Data: 2013-05-31 11:28:35

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-30 00:46, piecia aka dracorp pisze:
> [...]
>
> Usmażyłem na nim słonecznik do sałatki i po jakimś czasie zapach znikł.
> No ale spodziewałem się że na zimno będę dokładał do różnych rzeczy.

Ile kosztowala?

6. Data: 2013-05-31 11:48:19

Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 May 2013 11:28:35 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> Ile kosztowala?
Jak dobrze pamiętam to 18zł za 250ml.

Poszukam paragonu i wpadnę do sklepu wyjaśnić sytuację. Najwyżej im
wypomnę że mają zepsute produkty.

--
piecia aka dracorp

7. Data: 2013-06-02 21:06:16

Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dla sprostowania chodziło o białą truflę. Napisałem do producenta o
wyjaśnienie całej sprawy. W odpowiedzi dostałem takie coś:
"smak białej trufli jest bardzo charakterystyczny sam w sobie stąd smak
oliwy. Oliwa z pewnością nie jest wadliwa- tak po prostu smakuje biala
trufla".
Więc zacząłem szukać informacji o zapachu białej trufli w necie.
Np. taki opis:
Wydziela miły aromat, różniący się od lekko czosnkowego zapachu innych
gatunków trufli, który powoduje że trufla ta jest tak unikalna. Można go
opisać jako "połączenie zapachu piżma, orzechów oraz ozonu", ktoś inny
opisał ten zapach "typowo intensywny zapach metanu i spleśniałego sera".

Fakt że zapachu orzechów nie wyczułem, raczej nawanianego gazu ale reszta
opisu jakby podchodzi pod to co czułem. Czyżbym wykazał się ignorancją?

Nie ma bata, będę musiał odżałować i kupić truflę żeby samemu
się przekonać.

--
piecia aka dracorp

8. Data: 2013-06-02 21:49:08

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Fakt że zapachu orzechów nie wyczułem, raczej nawanianego gazu ale reszta
> opisu jakby podchodzi pod to co czułem. Czyżbym wykazał się ignorancją?
hm, metan (o ile pamiętam (uwaga-skleroza) jest bezwonny.
pozdr
Stefan

PS. za Wikipedią: Metan, CH4 - organiczny związek chemiczny, najprostszy
węglowodór nasycony. W temperaturze pokojowej jest bezwonnym i bezbarwnym
gazem.

9. Data: 2013-06-02 21:55:03

Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 02 Jun 2013 21:49:08 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
>
> PS. za Wikipedią: Metan, CH4 - organiczny związek chemiczny, najprostszy
> węglowodór nasycony. W temperaturze pokojowej jest bezwonnym i
Tak, jest bezwonny, dlatego się go nawaniania i pewnie stąd w opisie
zapachu białej trufli zapach metanu. Ot błąd opisującego.

--
piecia aka dracorp

10. Data: 2013-06-03 16:58:51

Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jest bezwonny, dlatego się go nawaniania i pewnie stąd w opisie
> zapachu białej trufli zapach metanu. Ot błąd opisującego.

wydaje mi się że nie chodzi o smród nawaniaczy (głównie afair THT,
którego odór chyba w nikim nie budzi dobrych skojarzeń), tylko o zapach
"bagienny", organiczny zapaszek gnijącej grzybni, dla większości ludzi
całkiem interesujący (a nawet atrakcyjny), który ma metan
powierzchniowy, wydobywający się z naturalnych źródeł w bagnach,
moczarach itp. uroczyskach.

Drewno wierzbowe w wędzarni
Jak Wy to tolerujecie ?!
Konina gdzie kupić