Drewno wierzbowe w wędzarni

1. Data: 2013-05-29 11:51:58

Temat: Drewno wierzbowe w wędzarni
Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Postanowiłem przymierzyć się do tematu domowego wędzenia ;-)
Przejrzałem informacje dostępne w necie - sporo tego, jak to zwykle
bywa, część do ewidentne powtórki/zapożyczenia wzajemne, a część to
drobne sprzeczności.

Po przeczytaniu większej część pojawiło mi się pytanie (jedno z wielu)
dotyczące używanego rodzaju drewna - mam sporo gałęzi z przycinanych
wierzb mandżurskich, znalazłem kilka wątków na forach wędkarskich
dotyczących wykorzystania gałęzi wierzbowych przy wędzeniu (ryb oczywiście).
Czy macie doświadczenia (pozytywne) z wykorzystaniem dymu wierzbinowego
w wędzeniu wieprzowiny?
Będę wdzięczny za informacje

Pozdrawiam
Zanzibar

2. Data: 2013-05-29 14:52:18

Temat: Re: Drewno wierzbowe w wędzarni
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 11:51:58 +0200, Zansibar napisał(a):

> [...]
> Czy macie doświadczenia (pozytywne) z wykorzystaniem dymu wierzbinowego

Może wyjść gorzka wędzonka. Generalnie jestem na nie :-)
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2013-05-29 16:04:13

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-29 14:52, Ikselka pisze:

> Może wyjść gorzka wędzonka. Generalnie jestem na nie :-)

Ale to Twoje przypuszczenie czy też doświadczenie?
Nie mniej jednak - dzięki ;-)

Pozdrawiam
Zanzibar

4. Data: 2013-05-29 22:16:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 16:04:13 +0200, Zansibar napisał(a):

> Ale to Twoje przypuszczenie czy też doświadczenie?
> Nie mniej jednak - dzięki ;-)
>
> Pozdrawiam
> Zanzibar

Niektórzy polecają wierzbę, no owszem, tyle że tę zwykłą, polną. I bez
kory, dobrze wysuszoną. W korze wierzby jest chinina, więc jeśli drewno
jest nieokorowane i wilgotne, to wędzonka ma szanse zgorzknieć od oparów.

5. Data: 2013-05-30 08:39:45

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-29 22:16, Ikselka pisze:

> Niektórzy polecają wierzbę, no owszem, tyle że tę zwykłą, polną. I bez
> kory, dobrze wysuszoną. W korze wierzby jest chinina, więc jeśli drewno
> jest nieokorowane i wilgotne, to wędzonka ma szanse zgorzknieć od oparów.

Chinina??
Aż mnie to zaskoczyło ;-) Wierzba, i owszem, może być dobrym źródłem
salicylanów, ale raczej nie chininy.
Na wielu stronach www, jak zacząłem szukać informacji, jest
powtarzające się zdanie ...
"Naszym przodkom zastępowała zarówno aspirynę, jak i chininę",
ale nie o tym, żeby wierzba miałaby mieć to w składzie ;-)

W każdym razie dziękuję
Zanzibar

6. Data: 2013-06-06 21:16:59

Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Maj, 11:51, Zansibar <c...@y...com> wrote:
> [...]
> Czy macie doświadczenia (pozytywne) z wykorzystaniem dymu wierzbinowego

=====

Do ichtiozaurów jak najbardziej się nadaje, ale też trzeba uważać. Też
mam na ogrodzie wierzbę mandżurską (taka pokręcona jak paralityk), a
do tego rośnie jak potrzaskana. I do tego jara się jak hydrazyna i
kerazyna razem wzięte, i na dodatek obficie podlane ciekłym O2. Na
dłuuugie wędzenie odradzam.

7. Data: 2013-06-07 11:47:39

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-06 21:16, Stachu Chebel pisze:

> [...]
> do tego rośnie jak potrzaskana. I do tego jara się jak hydrazyna i
> kerazyna razem wzięte, i na dodatek obficie podlane ciekłym O2. Na

Dzięki za z zwrócenie uwagi na sposób palenia się i energię jaką to
drewno daje.

Pozdrawiam
Zanzibar

Jak Wy to tolerujecie ?!