Pomidorowy obłęd

1. Data: 2013-05-25 12:04:05

Temat: Pomidorowy obłęd
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Skąd u niewątpliwych smakoszy bierze się ten zapał do zabijania smaku
prawie kazdej potrawy dodatkiem pomidora pod różną postacią? Idę do
knajpy na kotleta schabowego, do którego oczywiście jakiś imbecyl
zbryzgał mi frytki ketchupem.. Ryba w sosie greckim!! Przecież w tej
bryi pomidorowej ryby nie wyczuje nawet najbardziej wysublimowane
podniebienie. Bigos, leczo dawniej obywało się bez sosu pomidorowego, a
dziś szok gdy ktoś nie dodaje. Tu na grupie czytam że niektórzy nawet
posuwają się do uszlachetniania smaku szparagów... pomidorem...

2. Data: 2013-05-25 12:09:03

Temat: Re: Pomidorowy obłęd
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 May 2013 12:04:05 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> dziś szok gdy ktoś nie dodaje. Tu na grupie czytam że niektórzy nawet
> posuwają się do uszlachetniania smaku szparagów... pomidorem...

Pomidor.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2013-05-25 12:14:47

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-25 12:09, Ikselka pisze:

> Pomidor.

Tylko do kanapki, i na sałatkę:-P

4. Data: 2013-05-25 12:24:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 May 2013 12:14:47 +0200, Trybun napisał(a):

> Tylko do kanapki, i na sałatkę:-P

I do leczo, CZASEM do bigosu, ryba po grecku też pomidora mieć musi... no
ale keczupem zaocznie bryzgane frytki to jak dla mnie powód do wyjścia.

5. Data: 2013-05-25 12:48:03

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-25 12:24, Ikselka pisze:

> I do leczo, CZASEM do bigosu, ryba po grecku też pomidora mieć musi... no
> ale keczupem zaocznie bryzgane frytki to jak dla mnie powód do wyjścia.

Do niedawna też sobie nie wyobrażałem do mojej sztandarowej potrawy -
lecza z cukinii, bez dodatku pomidorowego. Mało tego - on był wręcz
podstawowym składnikiem. Aż przyszła chwila że z powodu braku komponentu
pomidorowego musiałem zrobić je bez niego. Wyszło tak że już obywam się
bez pomidorka. Zdecydowanie lepszy i wyrazistszy smak.
Co do tego keczupu na frytkach, - to już jest norma że podają je już
zbryzgane. Przynajmniej w tych lokalach które odwiedzam.

6. Data: 2013-05-25 12:51:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 May 2013 12:48:03 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> Co do tego keczupu na frytkach, - to już jest norma że podają je już
> zbryzgane. Przynajmniej w tych lokalach które odwiedzam.

Z cukinii to nie jest LECZO, tylko duszonka, którą też robię bez pomidora i
uwielbiam... I z dyni makaronowej, ale takiem młodziutkiej, jeszcze bez
ziaren... Mniam :-)

7. Data: 2013-05-25 14:07:45

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie idzie o kwas. Potrawa smażona lubi kwaśny dodatek, a ja preferuję
np. herbatę z cytryną po czymś smażonym. Może być też czasem plasterek
cytryny do placka ziemniaczenego lub smażonego kotleta lub ryby, ale nie
jest to danie typowo polskie.
Cytryna w Polsce w zasadzie nie rośnie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2013-05-25 15:58:47

Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" <Y...@y...com> schrieb im Newsbeitrag
> Co do tego keczupu na frytkach, - to już jest norma że podają je już
> zbryzgane. Przynajmniej w tych lokalach które odwiedzam.

Znaczy jak? Bez pytania walą keczupem po frytkach? I ty nie wymagasz
wymiany tego czegoś?
JW

9. Data: 2013-05-25 20:33:42

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-05-25 14:07, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:
> [...]
> plasterek cytryny do placka ziemniaczenego lub smażonego kotleta lub
> ryby, ale nie jest to danie typowo polskie.

Dlatego pojawiła się w Polsce 'stosunkowo' niedawno.

"W źródłach czternastowiecznych pojawiały się wzmianki o takich owocach
jak: figi, rodzynki, migdały i cytryny, które pojawiły się już w okresie
panowania królowej Jadwigi, żony Władysława Jagiełły."
[http://newsgastro.pl/jerzy-pasikowski-radzi/88908-w
pywy-kuchni-innych-narodow-na-ksztat-kuchni-polskiej
.html?catid=108]

10. Data: 2013-05-25 20:35:24

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-05-25 12:04, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

Dbają po prostu o Twoją prostatę.

JAJCA
Polskie Knajpy
Czas szparagów...