Omlet - pytanie

1. Data: 2002-10-22 12:43:01

Temat: Omlet - pytanie
Od: Tomek Głowacki <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od jakiegos czasu trapi mnie jedna rzecz - usiłuję zrobić dobrego
omleta, w zasdadzie sam placek wychodzi mi bardzo fajnie, tylko jest
jedno ale.... jak zrobić aby omlet miał inny smak niż jajeczny?
Cokolwiek nie dodam (przyprawy, warzywka itp.) "znika" pod jajkami,
tak że za każdym razem bez kechupu nie da rady zjeść (mdły).
Wyjątkiem jest dodawanie Tabasco, no ale to wtedy żar bije z omleta
nieziemski.

Jak zrobić dobrego omleta ? Bo ja już straciłem nadzieję ;)

Pozdr,
Tomek

1. Data: 2002-10-22 12:50:29

Temat: Re: Omlet - pytanie
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jedno ale.... jak zrobić aby omlet miał inny smak niż jajeczny?

właściwie jak nie lubisz jajek, to po co smażysz te omlety?

1. Data: 2002-10-22 13:01:30

Od: Tomek Głowacki <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:

> właściwie jak nie lubisz jajek, to po co smażysz te omlety?

Lubię, ale chodzi mi o to, że wszystko wrzucone w omlet znika.
Zastanawiam się czy jest sposób na podkreślenie smaku omleta,
ewentualne coś co się ładnie zharmonizuje ze smakiem jajecznym.

Zadam też pytanie, jak nie ma się co odpowiedzieć, to po co odpowiadać?

Pozdr,
Tomek

1. Data: 2002-10-22 13:24:54

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam się czy jest sposób na podkreślenie smaku omleta,
> ewentualne coś co się ładnie zharmonizuje ze smakiem jajecznym.
>
> Zadam też pytanie, jak nie ma się co odpowiedzieć, to po co odpowiadać?

ok, sorry. jeśli lubisz bazylię, możesz do jajek dodać drobno posiekaną,
bazylia ma tak intensywny smak/zapach, że przebija przez jajka. zresztą
jakakolwiek przyprawa, jeśli tylko lubisz - np. curry. moim zdaniem fajnie
smakuje omlet z żólłym serem, podsmażoną cebulą i papryką. może te twoje
dodatki znikały pod jajkami, bo ich było za mało?

1. Data: 2002-10-22 13:44:07

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Głowacki wrote:

> Zastanawiam się czy jest sposób na podkreślenie smaku omleta, ewentualne
> coś co się ładnie zharmonizuje ze smakiem jajecznym.

Kiedyś kupiłam przyprawę do potraw z jaj - chyba KOTANYI'A. Do omletów
była wspaniała. Miała lekko miętowy posmak, łagodziła "ciężkośći"
potrawy. Poszukam, może znajdę ją gdzieś w necie.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-10-22 13:47:47

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja lubie omlet alla pizza.
Masa jajeczna z maka to chyba wiesz jak zrobic. Posolic, szczypta cukru ale
ciut ciut. Dodac przyprawy do pizzy albo troche oregano i bazylii suszonej.
Wylaz na patelnie, jak sie spod zetnie a wierzch bedzie plynny, polozyc
plasterki pomidorow obrane ze skory i ser zolty. Przykryz i zapiec :).

Drugi omlet. Jesli zostanie Ci np. spaghetti to wywal na patelnie, podsmaz,
zalej masa jajeczna i zapiecz.

Omlet po chlopsku. Ziemniaki ktore zostana z obiadu pokroic w talarki i
zesmazyc na zloto z cebulka. Dodac pokrojona w kostke wedzona atoamtyczna
kelbaske albo troche boczku i zalac jajami.

Omlet z owocami. Mase jajeczna zrobic j.w dodac troche cukru waniliowego.
Jak zetnie sie dol a gora jeszcze plynna polozyc na omlecie plasterki
truskawek. Zapiec. Posypac cukrem pudrem.

Omlet cebulowy
Talarki cebulki usmazyc na zloto na masle, dodac zabek czosnku. Zalac to
masa jajeczna doprawiona ostra papryku, ostrosc dostroic do upodoban.

Omlet chlebowy.
Zrobic grzanki takie jak do zupy. Najlepiej usmazyc je na masle ziolowym Jak
beda zlote i chrupiace to zalac masa jajeczna doprawiona sola czosnkowa.
Polac na talerzu ketchupem.

Omlet pieczarkowy.
Pieczarki usmazyc na masle z cebulka, mozna dodac troche wedlinki. Zalac
masa jajeczna doprawiona bialym pieprzem. Usmazyc jesc z ketchupem.

Omlet francuski wg. Maklowicza
Wziasc szynke on bral jakas francuska. Pociac na paski i podsmazyc na zloto.
Zalac masa jajeczna. Zjesc z ketchupem mozna.

Jak na razie mi sie pomysly wyczerpaly. Tyle pamietam jak malo to pisz moze
cos sobie przypomne :)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-22 13:51:07

Od: Tomek Głowacki <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:

> [...]
> smakuje omlet z żólłym serem, podsmażoną cebulą i papryką. może te twoje
> dodatki znikały pod jajkami, bo ich było za mało?

Dzięki :) O taką właśnie odpowiedź mi chodziło :)))

Pozdr,
Tomek

1. Data: 2002-10-22 13:59:25

Od: Tomek Głowacki <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

[cut]

> Jak na razie mi sie pomysly wyczerpaly. Tyle pamietam jak malo to pisz moze
> cos sobie przypomne :)

WoW! Tyle co ja przepisów dostałem to chyba cały rok będę jadł
omlety! :) Dzięki wielkie!

Pozdr.
Tomek

1. Data: 2002-10-22 14:08:36

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze do uslug i smacznego :)))

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-22 14:22:07

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Od jakiegos czasu trapi mnie jedna rzecz - usiłuję zrobić dobrego
> omleta, w zasdadzie sam placek wychodzi mi bardzo fajnie, tylko jest
> jedno ale.... jak zrobić aby omlet miał inny smak niż jajeczny?

Nie dodawać jajek ;-)))

Qwax

Pigwa plus jablko
Kapusta kiszona HELP!!!