Onion rings - jak ?

1. Data: 2004-06-15 21:44:36

Temat: Onion rings - jak ?
Od: MarcinS <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciałbym przyrzadzic cos co sie nazywa onion rings - restauracja The
Mexican w Warszawie.
Na pewno jest to cebula w panierce smarzona w głębokim tłuszczu -
pyszne. Czy ktoś wie jak tą pnierkę zrobić ?
Marcin

1. Data: 2004-06-16 08:00:31

Temat: Re: Onion rings - jak ?
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "MarcinS" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Na pewno jest to cebula w panierce smarzona w głębokim tłuszczu -
> pyszne. Czy ktoś wie jak tą pnierkę zrobić ?

Ja to nazywam cebula w cieście. Nie jadłem w żadnej knajpie,
wyeksperymentowałem sam 15 lat temu.
Ciasto jak na naleśniki 1 szkl. wody 1 szkl. mleka 2 jaja i mąka do
uzyskania konsystencji takiej aby ciasto nie spływało z talarków, doprawione
na ostro i słono (jak spróbujesz to musi być trochę za ostre i trochę za
słone). Cebula pokrojona w plastry grubości 3-5 mm. Plastry porozdzielać tak
aby uzyskać krążki. Krążki moczyć w cieście i na głębszy olej. Smażyć na
złoto z każdej strony.
Świetne do piwa lub jako przegryzka zamiast chipsów. Zdarzyło mi się także
podać w daniu głównym zamiast ziemniaków.
Możesz poeksperymentować i dodać ziaren sezamu lub słonecznika.

Smacznego.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-06-16 08:28:43

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na pewno jest to cebula w panierce smarzona w głębokim tłuszczu -
> pyszne. Czy ktoś wie jak tą pnierkę zrobić ?

Nie wiem jak taką bo jej w życiu na oczy nie widziałam, ale robię czasami
warzywa, w tym cebule w cieście naleśnikowym na piwie.
Robi się takie ciasto jak na naleśniki, tylko zamiast mleka i wody, leje się
do niego piwo o zdecydowanym smaku - może być np. żywiec. Do tego można
poszaleć z przyprawami - sól, pieprz, gałka muszkatołowa lub majeranek,
papryka ostra itp.

Ciasto powinno być trochę gęstsze i zdecydowanie bardziej słone niż na
naleśniki. Można dodać do ciasta sezamu wcześniej uprażonego - jego smak
ładnie się z cebulą i porami komponuje.

Sowa

1. Data: 2004-06-16 10:33:18

Od: MarcinS <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję :)

Marcin

1. Data: 2004-06-16 10:56:04

Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"MarcinS" zapytal:

> (...) chciałbym przyrzadzic cos co sie nazywa onion rings - restauracja
> The Mexican w Warszawie.
> Na pewno jest to cebula w panierce smarzona w głębokim tłuszczu -
> pyszne. Czy ktoś wie jak tą pnierkę zrobić ?

Kurcze, Marcin, zabiegana jestem, ale tak pędem Ci tylko podpowiem, ze jak
cierpliwość do Googlewicza masz, to go tez zapytaj o "onion pakora" lub samo
"pakora", powinienies wtedy znalezc mnostwo przepisow na warzywa zasmazane w
ciescie, bardzo pikantne - jak zreszta cala kuchnia indyjska (niby daleko od
Meksyku, ale tez dobre).

Pozdrawiam,
eM w strasznym biegu

pychotka z twarogu
truskawki
[OT] PAIN.| BOL.1a
Pyszne ciasteczka z bakaliami
KRK: Pieprz zielony W KULKACH i naczynia Tupperware