Osika-czym zwalczyć?

11. Data: 2004-07-25 14:29:06

Temat: Re: Osika-czym zwalczyć?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message
news:m2bri4v5rn.fsf@sapijaszko.net...

> Z osik też kołki można strugać...

Szczegolnie pozyteczne w Transylwanii. Jak tez i hodowla czonsnku.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2004-07-25 14:35:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"silvia" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Pewnie że osiki moga być piękne ale nie na mojej działce bo zajmowały jej
> 1/3 powierzchni to po pierwsze a po drugie rosły zbyt blisko domu. Poza tym
> nie było szkoda ich wycinać bo zaraz za ogroszeniem rosną duże bardzo duże
> akacje i brzozy więc na brak drzew (jakie by nie były ) nie narzekam. Dzięki
> ścięciu osik mam miejsce na zagospodarowanie w inny sposów, być może
> powstanie tam altanka a za nia szpaler z iglaków. Jeśli chodzi o tę
> niechciana roślinność to została wymieniona przez Dirko, który jak widzę
> bardzo dobrze rozumie moje poczynania odnośnie tych drzewek. :-)))))

Jesli 10 osik zajmowalo 1/3 powierzchni dzialki, to dzialka nie taka duza.
Ja bym w takim wypadku chwasty wyrywal recznie, a zostawial to, co mi
sie podoba. Oczywiscie jest takze mozliwosc (ktorej osobiscie nie lubie)
zniszczenia wszystkiego i sadzenia od zera.

Pozdrowienia,
Michal

13. Data: 2004-07-25 16:21:19

Temat: Re: Niechciana roślinność
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ZqPMc.10725$AF6.9769@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Piszesz ogolnie. A mnie chodzilo o konkretny przypadek.

Hejka. Zapytałeś o roślinność, więc trudno było podejrzewać, że
chodzi Ci o konkretny przypadek. Ale proszę bardzo. :-) W naszym
przypadku była to pokrzywa, która za czasów poprzednich właścicieli
zadomowiła się na dużej części naszej działeczki i przy usuwaniu której
widły amerykańskie wyginały się o 90 stopni, został przebity wodociąg
oraz poważnie naruszone dyski, kręgi, stawy, ścięgna, mięśnie, że nie
wspomnę o obtarciach naskórka. Wybór był prosty: albo pokrzywy, albo
rośliny ozdobne. Tertium non datur. :-)
Pozdrawiam celowo Ja...cki
P.S. Herba mala cito crescit (non interit). :-(

14. Data: 2004-07-25 17:07:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> P.S. Herba mala cito crescit

A to nie jest czesto tak, ze jak cos szybko rosnie, to jest uwazane za poslednie?

Podrowienia,
Michal

15. Data: 2004-07-25 17:40:46

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie podoba. Oczywiscie jest takze mozliwosc (ktorej osobiscie nie lubie)
> zniszczenia wszystkiego i sadzenia od zera.

Rzecz gustu. Jeśli tak bardzo lubisz wyrywać chwasty ręcznie to zapraszam do
mnie, chętnie zostawie Cie samego na działce i wyrywaj sobie te chwasty ile
zechcesz. Działka może mała może duża zależy jak kto do tego podchodzi ale
WŁASNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (tylo że te osiki nie rosły jedna koło drugiej
więć miejsce które zajmowały uogólniłam} Poza tym lubie sadzić od zera a co
tam.

Pozdrawiam
silvia

16. Data: 2004-07-25 18:11:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Rzecz gustu. Jeśli tak bardzo lubisz wyrywać chwasty ręcznie to zapraszam do
> mnie, chętnie zostawie Cie samego na działce i wyrywaj sobie te chwasty ile
> zechcesz.

Dziekuje, mam tego dosyc u siebie :-)

> [...]
> więć miejsce które zajmowały uogólniłam} Poza tym lubie sadzić od zera a co

Rzecz w tym, ze sporo roslin mam nie dlatego, ze je zasadzilem, ale dlatego,
ze ich nie wyrwalem i nie skosilem.

Pozdrowienia,
Michal

17. Data: 2004-07-25 18:43:14

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzecz w tym, ze sporo roslin mam nie dlatego, ze je zasadzilem, ale
dlatego,
> ze ich nie wyrwalem i nie skosilem.

U mnie nie ma tak dobrze, może masz u siebie rosliny które były warte
zostawienia nie wątpię! Ja natomiast nie mogę pielęgnować chwatów, polnej
trawy i innych dziwolągów więc muszę je zwalczyć a nic warościowego jeszcze
nie rośnie. Osiki i akacje (tylko na mojej działce) tez traktuję jako
chwasty i nic nie zmieni mojego zdania.

Pozdrawiam stanowczo
silvia

18. Data: 2004-07-25 19:26:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6NRMc.10761$AF6.8623@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A to nie jest czesto tak, ze jak cos szybko rosnie, to jest uwazane
> za poslednie?

Hejka. A może odwrotnie. :-) Szczególnie, gdy chodzi o rośliny
uprawne. Selekcjonowane do dalszej uprawy są te rośliny, które m.in.
dają większe plony - mają większe nasiona, owoce, korzenie, zieloną
masę... Nie jest więc to takie proste. :-)
Pozdrawiam hodowlanie Ja...cki

19. Data: 2004-07-25 19:42:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
> dają większe plony - mają większe nasiona, owoce, korzenie, zieloną
> masę... Nie jest więc to takie proste. :-)

W tej chwili liczy sie najbardziej odpornosc na dlugi transport.
Natomist nie liczy sie smak :-(((

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2004-07-25 19:43:29

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Szczegolnie pozyteczne w Transylwanii. Jak tez i hodowla czonsnku.

Granice się nam otwarły bradziej, można próbować sprzedawać :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Szaradzista z miasteczka Rogalin
Rozpowszechniał teorię, że palin-

Cytryna - niedobor magnezu.
fritilaria
kwietnik
w trawniku trawa ... - jak się jej pozbyć ?
<no subject>