Osika-czym zwalczyć?

1. Data: 2004-07-23 18:42:41

Temat: Osika-czym zwalczyć?
Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Dzis z mężem wycieliśmy rosnące na naszej działce 11-12 metrowe osiki
w ilości ok 11 sztuk. Teraz zastanawiam się czym byłoby najlepiej je
opryskać aby nie odrastałay, bo niestety są w tym bardzo dobre, od korzeni
puszczają mnóstwo młodych drzewek. Myślałam o randapie ale nie wiem czy
będzie na tyle skuteczny. Karczowanie nie wchodzi w gre. Byłabym bardzo
wdzięczna o jakieś rady.

Pozdraswiam serdecznie

Sylwia Szewczyk
silvia

2. Data: 2004-07-23 21:43:28

Temat: Re: Osika-czym zwalczyć?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cdrmcd$hfc$1@nemesis.news.tpi.pl silvia
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> tym bardzo dobre, od korzeni puszczają mnóstwo młodych drzewek.
> Myślałam o randapie ale nie wiem czy będzie na tyle skuteczny.

Hejka. Myślę, że dobrze myślisz. :-) Są co prawda herbicydy takie,
jak Arsenal 250 SL, Garlon 480 EC czy Herbitor Super 440 SE, używane do
totalnego niszczenia chwastów i nawet zakrzaczenia na terenach nie
użytkowanych rolniczo (tory kolejowe, place przemysłowe, pobocza dróg
itp.), które z łatwością by zlikwidowały problem odrostów osiki ale
mogą one okazać się niebezpieczne szczególnie, gdy nie są zachowane
wszystkie środki ostrożności w trakcie ich stosowania. Z kolei polecane
do usuwania odrostów korzeniowych preparatyw których substancją czynną
są dikwat lub parakwat (np. Reglone), , nie rozwiązują problemu
całkowicie, bowiem niszczą (desykują) tylko nadziemną część roślin. W
tej sytuacji poczciwy glifosat (substancja czynna m.in. Roundupu) jest
właściwym rozwiązaniem. :-)
Dawka 0,1 litra Roundupu na 1 ar w momencie kiedy odrosty będą
miały po kilka liści powinna dać zadawalający efekt.
Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

3. Data: 2004-07-24 00:08:33

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. [ciach]
>    Dawka 0,1 litra Roundupu na 1 ar w momencie kiedy odrosty będą
> miały po kilka liści powinna dać zadawalający efekt.
>                    Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

Dirko, na Ciebie zawsze można liczyć :)

pozdr
Ania

4. Data: 2004-07-24 19:59:44

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dawka 0,1 litra Roundupu na 1 ar w momencie kiedy odrosty będą
> miały po kilka liści powinna dać zadawalający efekt.
> Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

Dzięki serdeczne za info. Od Poniedziałku zacznę walkę (mam nadzieję zże nie
zwiatrakami ) uzbrojona w Roundup. Mam sporo do wytępienia niechcianej
roślinności (nie tylko osiki) i nadzieje że się nie zrujnuję :-))))

Pozdrawiam

silvia

5. Data: 2004-07-24 21:01:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"silvia" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Mam sporo do wytępienia niechcianej
> roślinności (nie tylko osiki) i nadzieje że się nie zrujnuję :-))))

A jaka roslinnosc jest niechciana i dlaczego (to ostatnie pytanie dotyczy tez osik)?
Osiki potrafia byc piekne:
http://www.hanselmannphotography.com/autumnpicturesG
.html

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-07-25 07:44:13

Temat: Niechciana roślinność
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:S6AMc.20768$sx2.18985@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A jaka roslinnosc jest niechciana i dlaczego...

Hejka. Dlaczego, bo nie chcemy, żeby rosła na naszej działeczce.
:-( A jaka? Na przyklad taka:
perz, gwiazdnica pospolita, skrzypy, żółtlica drobnokwiatowa, komosa
biała, ostrożeń polny, mniszek pospolity, mlecz polny i zwyczajny,
przytulia czepna, babki, jaskier rozłogowy i polny, jasnoty, łoboda
rozłożysta, pokrzywy, jasnota purpurowa i różowa, rdesty, rumian polny,
rzodkiew świrzepa, szczaw polny, tasznik, tobołki, włośnice i wiele
innych chwaściorów a ponadto takie drzewa, krzewy i kwiaty, które z
różnych powodów nie spełniają naszych oczekiwań.
Pozdrawiam wybiórczo Ja...cki

7. Data: 2004-07-25 08:40:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Osiki potrafia byc piekne:

Z osik też kołki można strugać...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien poeta-chimeryk
Napisał tragiczny limeryk.

8. Data: 2004-07-25 08:51:20

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jaka roslinnosc jest niechciana i dlaczego (to ostatnie pytanie dotyczy
tez osik)?
> Osiki potrafia byc piekne:

Pewnie że osiki moga być piękne ale nie na mojej działce bo zajmowały jej
1/3 powierzchni to po pierwsze a po drugie rosły zbyt blisko domu. Poza tym
nie było szkoda ich wycinać bo zaraz za ogroszeniem rosną duże bardzo duże
akacje i brzozy więc na brak drzew (jakie by nie były ) nie narzekam. Dzięki
ścięciu osik mam miejsce na zagospodarowanie w inny sposów, być może
powstanie tam altanka a za nia szpaler z iglaków. Jeśli chodzi o tę
niechciana roślinność to została wymieniona przez Dirko, który jak widzę
bardzo dobrze rozumie moje poczynania odnośnie tych drzewek. :-)))))

Pozdrawiam niedzielnie

silvia

9. Data: 2004-07-25 08:58:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7980.0000080b.4101a881@newsgate.onet.pl Ania Onet
<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dirko, na Ciebie zawsze można liczyć :)

Hejka. Umiesz liczyć, licz na siebie. ;-) Tak mawiała moja mama.
:-)
Pozdrawiam rachunkowo Ja...cki

10. Data: 2004-07-25 14:27:05

Temat: Re: Niechciana roślinność
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
> innych chwaściorów a ponadto takie drzewa, krzewy i kwiaty, które z
> różnych powodów nie spełniają naszych oczekiwań.

Piszesz ogolnie. A mnie chodzilo o konkretny przypadek.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

Cytryna - niedobor magnezu.
fritilaria
kwietnik
w trawniku trawa ... - jak się jej pozbyć ?
<no subject>