Re: Osika-czym zwalczyć?

From: "Dirko" <d...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Osika-czym zwalczyć?
Date: Fri, 23 Jul 2004 23:43:28 +0200

W wiadomości news:cdrmcd$hfc$1@nemesis.news.tpi.pl silvia
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam! Dzis z mężem wycieliśmy rosnące na naszej działce 11-12
> metrowe osiki w ilości ok 11 sztuk. Teraz zastanawiam się czym
> byłoby najlepiej je opryskać aby nie odrastałay, bo niestety są w
> tym bardzo dobre, od korzeni puszczają mnóstwo młodych drzewek.
> Myślałam o randapie ale nie wiem czy będzie na tyle skuteczny.

Hejka. Myślę, że dobrze myślisz. :-) Są co prawda herbicydy takie,
jak Arsenal 250 SL, Garlon 480 EC czy Herbitor Super 440 SE, używane do
totalnego niszczenia chwastów i nawet zakrzaczenia na terenach nie
użytkowanych rolniczo (tory kolejowe, place przemysłowe, pobocza dróg
itp.), które z łatwością by zlikwidowały problem odrostów osiki ale
mogą one okazać się niebezpieczne szczególnie, gdy nie są zachowane
wszystkie środki ostrożności w trakcie ich stosowania. Z kolei polecane
do usuwania odrostów korzeniowych preparatyw których substancją czynną
są dikwat lub parakwat (np. Reglone), , nie rozwiązują problemu
całkowicie, bowiem niszczą (desykują) tylko nadziemną część roślin. W
tej sytuacji poczciwy glifosat (substancja czynna m.in. Roundupu) jest
właściwym rozwiązaniem. :-)
Dawka 0,1 litra Roundupu na 1 ar w momencie kiedy odrosty będą
miały po kilka liści powinna dać zadawalający efekt.
Pozdrawiam chemicznie Ja...cki