Ostra i SKUTECZNA odmiana Atkinsa...

1. Data: 2007-05-22 10:05:04

Temat: Ostra i SKUTECZNA odmiana Atkinsa...
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

...jako odchudzający przerywnik w potoku "zdrowych" diet cukrowych
http://kominek.blox.pl/2005/09/DIETA.html
(niestety nie dla małolatów, z uwagi na pikantny język KOMINKA ;) ),
ale i tak warto przeczytać.

Krystyna

2. Data: 2007-05-25 06:52:24

Temat: Re: Ostra i SKUTECZNA odmiana Atkinsa...
Od: "F.Desk" <j...@...desk.com.inv> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> ...jako odchudzający przerywnik w potoku "zdrowych" diet cukrowych
> http://kominek.blox.pl/2005/09/DIETA.html
> (niestety nie dla małolatów, z uwagi na pikantny język KOMINKA ;) ),
> ale i tak warto przeczytać.

Nigdy nie bylem zwolennikiem diety atkinsa/kwasniewskiego, wrecz przeciwie
(zwlaszcza po smierci atkinsa - podobno nie byl zbyt zdrowy )
ale zdroworozsadkowe podejscie kominka mnie przekonalo, przymierzam sie do
tej jego diety, i mam kilka pytan (nie mozna komentowac postu na blogu
kominka, wiec pytam tutaj:)

"Oto, co zazwyczaj podczas diety znajduje się w mojej lodówce:
śmietanka dekoracyjna w spraju"

- to nie ma cukru aby duzo?

"keczup, musztarda, chrzan, sos czosnkowy"

- o ile wiem ketchup to prawie sam cukier :) Musztarda tez ma cukier, sos
czosnkowy podejrzewam ze tez. Mma racje? Ja tam ketchupu na pewno jesc nie
bede...

- czy przez miesiac stosowania tej diety nie pogorszy mi sie zdrowie? mam
nadzieje ze nie bede mial od razu 'arteriosklerozy a nastepnie zawalu' -
tak jak to napisano w jednym z komentarzy. Czy jedzenie duzo ryb pomoze?

- co po okresie diety stosowac, zby nie przytyc, albo jeszcze wiecej
schudnac? Sklaniam sie ku diecie pomiedzy 'normlanym jedzeniem' a dieta
montignaca - czyli ograniczenie weglowodanow, zwlaszcza typu biale
pieczywo, ciastka, frytki itp - moze byc?

- warzywa... czy rzeczywiscie maja tyle weglowodanow ze mozna ich zjesc
tylko 20 dkg? Nawet salata, pomidory itp? Czy sa warzywa majace malo cukru
ktore moznaby bezkarnie jest w dowolnej ilosci?

3. Data: 2007-05-25 09:24:21

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "F.Desk" <j...@...desk.com.inv> napisał w wiadomości

> Nigdy nie bylem zwolennikiem diety atkinsa/kwasniewskiego, wrecz
> przeciwie (zwlaszcza po smierci atkinsa - podobno nie byl zbyt zdrowy )

Kryje się za tym manipulacja, ale niestety mało kto ją dostrzega...
Atkins miał pecha, upadł na oblodzonym chodniku, doznał wstrząsu mózgu i
nigdy nie odzyskał świadomości. Przez kilka tygodni leczenia szpitalnego
był unieruchomiony w łóżku i odżywiany pozajelitowo (czyli króplówkami
- elektrolity + glukoza oczywiście...).
W takich warunkach jego organizm nasiąkał wodą a część niespalonej glukozy
zamieniał w tłuszcz. Do prasy (dzięki wegetarianom) trafiły bezprawnie
zdobyte informacje z przeprowadzonej sekcji zwłok.
Ogłoszona jego nadwaga dotyczyła stanu po śmierci, a NIE przed wypadkiem.
Niestety manipulacja poszła w świat. Wegetarianie niestety lubią zakłamywać
rzeczywistość, bo dzięki temu udowadniają rację istnienia swojej wege
ideologii, w której mieści się ofensywne potępianie i zwalczanie jedzenia
mięsa przez niewegetarian. Atkinsa nie udało się zwalczyć za życia, to
zrobiono to po jego śmierci.

> [...]
> kominka, wiec pytam tutaj:)
>
> "Oto, co zazwyczaj podczas diety znajduje się w mojej lodówce:

Nie wiem, nie używam. Wolę śmietankę conajmniej 30%. Wystarczy np. 2-3
łyżeczki niskosłodzonych konfitur z owoców leśnych zmieszać z 200 g
śmietanki - po chwili mieszania zgęstnieje i mamy pyszny deser :)
(moja porcja jest nieco mniejsza).

> [...]
>
> - o ile wiem ketchup to prawie sam cukier :) Musztarda tez ma cukier, sos
> czosnkowy podejrzewam ze tez. Mma racje? Ja tam ketchupu na pewno jesc

Jak widzisz, przeważnie większość produktów jest wyprodukowana z cukru,
tyle że ma inną formę, zapach i smak... ;) Dobrze, że to dostrzegasz.
Inna rzecz, że takich przypraw zjadamy raczej niewiele. Ja najczęściej
używam majonez (Dekoracyjny), ćwikłę zmieszaną z chrzanem, musztardę.
Rzecz jasna w małych ilościach.

> [...]
> nadzieje ze nie bede mial od razu 'arteriosklerozy a nastepnie zawalu' -
> tak jak to napisano w jednym z komentarzy. Czy jedzenie duzo ryb pomoze?

Ryby z pewnością są zdrowe, zwłaszcza morskie. Póki co, nie są one
dokarmiane przez pomysłowego człowieka... ;]

> [...]
> montignaca - czyli ograniczenie weglowodanow, zwlaszcza typu biale
> pieczywo, ciastka, frytki itp - moze byc?

Najważniejsza zasada - ograniczyć węglowodany do około 0,8 g/kg wagi ciała
i nie bać się zwierzęcych tłuszczów.

> [...]
> cukru
> ktore moznaby bezkarnie jest w dowolnej ilosci?

Tak. Są takie warzywa. Ilość niektórych produktów spożywczych, w których
znajduje się około 50 g węglowodanów, czyli tyle, ile potrzebuje człowiek
na dobę.

Produkt Ilość w kg
Sok z cytryny 3,10
Ogórki kiszone 2,60
Szpinak 2,30
Rzodkiewka 2,20
Szparagi 2,00
Kalafior 1,85
Agrest 1,50
Pieczarki 1,43
Pomidory 1,00
Maliny 1,00
Grapefruity 1,00
Marchew 1,00
Pomarańcze 0,60
Jabłka 0,40
Ziemniaki 0,34
Banany 0,26
Chleb (średnio) 0,10
Daktyle 0,08
Rodzynki 0,08
Suchy chleb, sucharek 0,07
Miód 0,06
Mąka ziemniaczana 0,06

Oczywiście w stałej diecie nie należy ograniczać węglowodanów do ilości
poniżej 0,8 g/kg wagi ciała. Zbyt mało węglowodanów może spowodować
konieczność wytwarzania przez wątrobę ciał ketonowych, co nie jest dobre
dla mózgu i serca. Spożywanie do 100 g węglowodanów na dobę jest
bezpieczne, tylko organizm jest nieco słabszy.
Natomiast na diecie optymalnej nigdy nie należy przekraczać 150 g
węglowodanów na dobę.

Na podstawie: http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=78
A w ogóle dobrze jest przyjrzeć się wartościom poszczególnych produktów.

Krystyna
--
Do źródła trzeba iść pod górę.

4. Data: 2007-05-29 10:57:12

Od: "F.Desk" <j...@...desk.com.inv> szukaj wiadomości tego autora

Czytam sobie tabele BTW:

http://optymalni.info/kalkulator.php?grupa=50&submit
=sprawd%BC

jaja kurze całe 12.5 10.7 1
białko jaja kurzego 10.8 0 0.8
żółtko jaja kurzego 16.3 31.9 0.7

jakim cudem bialko ma <1 g wegli na 100 g produktu, zoltko tez, a cale jajko
1 g?

5. Data: 2007-05-29 17:45:21

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> białko jaja kurzego 10.8 0 0.8
> żółtko jaja kurzego 16.3 31.9 0.7
>
> jakim cudem bialko ma <1 g wegli na 100 g produktu, zoltko tez, a cale

Prawdopodobnie jest to pomyłka. Skład produktów niestety czasem nawet
bardzo
się różni także w podawanych źródłach naukowych, np:
http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c201p.ht
ml

Wg nutritiondata W wg Tablic IŻŻ W

Jajko całe - 0,8 - 0,6
Białko kurze - 0,7 - 0,7
Żółtko - 3,6 ? <-> - 0,3 ?

...i bądź tu mądry ? ;[

Może ktoś to umie wyjaśnić?

Krystyna

6. Data: 2007-05-30 09:36:50

Od: "F.Desk" <j...@...desk.com.inv> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czytam sobie duzo o tej diecie i do niej podobnych (CKD, cambridge itp).
Mma pytania czy to prawda ze:
- podczas takiej diety nalezy pic duzo wody (ze 4 litry najmniej), najelpiej
mineralnej z magnezem i wapniem ?
- nalezy jesc 20-30g błonnika dziennie?
- warto do tego dodac lecytyne i witamine b5 albo inne 'suplementy' -
witaminy, q10?
- co jakis czas (np 10-14 dni) nalezy zrobic sobie przerwe i najesc sie
weglowodanow ?

7. Data: 2007-05-30 10:40:29

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witaminy, q10?
> - co jakis czas (np 10-14 dni) nalezy zrobic sobie przerwe i najesc sie

Chciałem odpisać, ale niestety... rence opadajom...
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2007-06-01 07:18:17

Od: "F.Desk" <j...@...desk.com.inv> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:

> Chciałem odpisać,

To odpisz, jak juz zaczales.

> ale niestety... rence opadajom...

Dlaczego Ci rece opadaja?

9. Data: 2007-06-01 22:57:31

Od: "ali " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

F.Desk <j...@...desk.com.inv> napisał(a):

> Dlaczego Ci rece opadaja?

ano dlatego że CKD stosują swirnięci pakerzy a nie normalni ludzie
i zdrowie nie stoi tam na pierwszym planie

coś fajnego i zdrowego i dietetycznego?
Wysiłek/ruch po posiłku
Dieta Rozdzielna - maj 07
Adenoma tubulo-villosum LG