Owoce/warzywa w USA - czemu sie tak szybko psuja???

31. Data: 2006-04-14 21:10:15

Temat: Re: Owoce/warzywa w USA - czemu sie tak szybko psuja???
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisal(a):

>Kanibale wierzyli ze jedzac nieprzyjaciol nabywaja ich sily i zrecznosci... taka
sama
>logika.

Oczywiscie nie masz dzieci, prawda? Gdybys miala, to by Cie lekarz
pouczyl (o ile nie czytasz artykulow medycznych), ze nie wolno zbyt
czesto stosowac antybiotykow, poniewaz bakterie zasiedlajace organizm
czlowieczy ucza sie odpornosci na antybiotyki. Niestety czas
skutrcznosci nowych antybiotykow, ktore sa wprowadzane na rynek, jest
ograniczony. I trzeba wymyslac nowe. Z czasow mojego dziecinstwa
pamietam szprycowanie antybiotykami. Teraz antybiotyki podaje sie
dzieciom (i doroslym) zupelnie wyjatkowo.

P.S.
No to jest naprawde niefajne gdy ignorancja chowa sie pod plaszczykiem
Nauki.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

32. Data: 2006-04-14 21:11:34

Temat: Re: OT Owoce/warzywa w USA - czemu sie tak szybko psuja???
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin E. Hamerla"
> A wiesz ze, na poczatku XX-go wieku panowala naukowa moda na zbawienny
> wplyw promieniowania na zdrowie? - ludzie pili wode radowa, itd. Teraz
> z kolei panuje naukowa moda na szkodliwosc promieniowania....

Mysle sobie, ze mylisz weryfikowalne badania naukowe o promieniotworczosci z
hipotezami na ten temat (pre Curie et al.)
A w sredniowieczu...
:-)

33. Data: 2006-04-14 21:11:35

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <n...@b...com> wrote in message
> 1. Allergeny powodujace coraz wiecej uczulen (30 lat temu uczulone dziecko
> bylo rzadkoscia, a teraz?)

E...chyba nie... Dzieckiem juz 30 lat temu nie bylem ale alergikow znalem na
kopy i grosy.
Choc tzw. postep to miecz obosieczny - wiele alergii zniklo (bo mniej
"gowna" w miastach...) ale wiele nowych sie pojawilo to summa summarum ilosc
alergii sie nie zmienila, za to wiedza o alergiach i wykrywalnosc alergii
jest znacznie wieksza dzis niz 30 lat temu i to, co 30 lat temu uchodzilo za
"kapanie z nosa", ma dzis swoja groznie-brzmiaca nazwe medyczna i podloze
alergiczne.

> 2. Przenoszenie przez mieso odpornosci na antybiotyki (transfer of
> antibiotic resistance markers),
>
> Ale GM to nie tylko czyste mieso, ale i tez geny zwierzece wystepujace w
> roslinach - ciekawe, co na to weganie?
>
> No i najgorsze ze wszystkiego to wyniszczanie flory i fauny przez "
> transfer of transgenes through cross-pollination, unknown effects on other
> organisms (e.g., soil microbes), and loss of flora and fauna biodiversity"

To sa spekulacje, domysly i hipotezy. I tak sa wlasnie przedstawiane nawet w
zrodle, ktore wskazals w innym miejscu.

> czego po polsku jakos nie potrafie, sorry.

Ja potrafie po polsku, ale wyraze sie po angielsku gdyz wydaje mis sie, ze
silnie przeginasz pale bo masz jakas tam swoja "agenda." Mozesz wierzyc
sobie w co chcesz - i w swojej swiadomosci czy nieswiadomosci bedziesz miala
duze towarzystwo - ale nie staraj sie przemycac swoich wierzen jako nauki.
Innymi slowy -- masz prawo do swoich opinii ale nie masz prawa do tworzenia
swoich wlasnych faktow.

34. Data: 2006-04-14 21:13:26

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M wrote:

> okolice Columbus
>
> Pozdrawiam
> Rafal

Tu masz liste rynkow farmerskich, gdzie dostaniesz najlepsze i
najswiezsze warzywa:

http://www.ams.usda.gov/farmersmarkets/States/Ohio.h
tm#C

http://www.fruitstands.com/states/ohio.htm

i tu chyba najwiecej:

http://starchefs.com/features/farm_fresh/html/ohio.s
html

MB

35. Data: 2006-04-14 21:19:01

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

eM eL napisal(a):

>Mysle sobie, ze mylisz weryfikowalne badania naukowe o promieniotworczosci z
>hipotezami na ten temat (pre Curie et al.)

Mysle, ze nie wiesz o czym mowisz. Podobnie zreszta jak X siostra Y.
Ktora to nie czai jak dzialaja antybiotyki, ale oczywiscie powoluje
sie na NAUKE.

>A w sredniowieczu...
>:-)

Fajna epoka. Poczatek naszej racjonalnej cywilizacji.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

36. Data: 2006-04-14 21:49:03

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Apr 2006 11:46:02 -0700, Waćpanna lub waćpan Magdalena Bassett,
w wiadomości <news:443FEDEA.3090208@bluemoonlavender.com> zawarł, co
następuje:

> Naukowe argumenty...
> Dwa podstawowe:
>
> 1. Allergeny powodujace coraz wiecej uczulen (30 lat temu uczulone
> dziecko bylo rzadkoscia, a teraz?)

Nie udowodniono, że to GM. Nic nie udowodniono i nadal nikt nic nie wie.
Poza tym alergie są bardzo pwoszechne, a GM nie. Więc to raczej nie od tego.
Chyba, że mówimy ogólnie o szkodliwości pożywienia takiego ogólnie
dostępnego, ale ja czepiam się raczej GM.

> 2. Przenoszenie przez mieso odpornosci na antybiotyki (transfer of
> antibiotic resistance markers),

To takiże raczej nie GM, a faszerowanie mięsa antybiotykami, j.w.

> Ale GM to nie tylko czyste mieso, ale i tez geny zwierzece wystepujace w
> roslinach - ciekawe, co na to weganie?

A co Ty na to, że masz w sobie geny pochodzące od wirusów, bakterii i
roślin?

> [...]
> other organisms (e.g., soil microbes), and loss of flora and fauna
> biodiversity" czego po polsku jakos nie potrafie, sorry.

tu po pierwsze jest nic nieudowodnione. po drugie tak - krzyżowe zapylenie
owszem, występuje, ale nie często - rośliny chronią się przed obcymi
genotypami. poza tym są specjalne pola ochronne dookoła pól GM, właśnie, aby
chronić normalne rośliny przed ewentualnymi transgenami. utraty
bioróżnorodności, z całym szacunkiem nie widzę. co do nieznanych efektów -
czy ludzie myślą, że te geny to sobie tak po prostu skaczą i zarażają
wszytko naokoło? za dużo tu strachu, za mało konkretów. no i nie podałaś,
czy to jakiś naukowy artykuł, czy co...?

--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

37. Data: 2006-04-14 21:52:36

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Apr 2006 21:11:35 GMT, Waćpanna lub waćpan eM eL, w wiadomości
<news:beU%f.250$7w6.201@trnddc02> zawarł, co następuje:

> [...]
> "kapanie z nosa", ma dzis swoja groznie-brzmiaca nazwe medyczna i podloze

O, racja. Po prostu mowilo sie, ze zjadlo za wiele truskawek dziecko, albo
ze pewnie cos bylo pryskane/nieswieze/zielone etc. etc. Wysypke sie
smarowalo czyms, katar wycieralo i juz.

38. Data: 2006-04-14 21:53:24

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Apr 2006 11:14:29 -0700, Waćpanna lub waćpan Magdalena Bassett,
w wiadomości <news:443FE685.4040704@bluemoonlavender.com> zawarł, co
następuje:

> Racjonalne myslenie nie pozwala mi karmic psa pasza, ktora jest
> genetycznie modyfikowana, bo zalezy mi na tym, zeby przezyl swoje lata,
> zeby nie nabawil sie raka, itd.

Z całym szacunkiem. Gdzie GM, gdzie rak, gdzie dowody?

39. Data: 2006-04-14 22:14:41

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla schrieb:

> [...]
>
> P.S.
> No to jest naprawde niefajne gdy ignorancja chowa sie pod plaszczykiem

Nie my nabieramy odporności, tylko bakterie.
Nie tylko zresztą bakterie zasiedlające normalnie człowieka uodparniają
się na antybiotyki, ale bakterie chorobotwórcze. Dlatego groźba pandemii
jakieś głupiej choroby jest coraz bliżej. Szczególnym zagrożeniem jest
używanie antybiotyków w chodowli cieląt jako środka przyspieszającego
wzrost masy mięśniowej. Przez to takie "zwykłe" bakterie jak gronkowce i
inne streptokoki są multiresistant (nie wiem, jak to po polsku).
Choróbska są bardzo poważne i trudne do wyleczenia. Śmiertelność już
teraz dość wysoka. Te bakterie mają taką głupią cechę, że wymieniają
geny także z bakteriami niespokrewnionymi, choćby takie E. Coli. To tak
jakby małpa mogła się parzyć ze świnką morską ;-)
W każdym razie używanie antybiotyków jako środka tuczącego jest w EU
zabronione, w USA chyba nie.

Waldek

40. Data: 2006-04-14 22:17:24

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Markieiwcz schrieb:

> Raczej nie bo w sumie wyjedzie na to samo ;) Co za roznica czy kupie 8 bananow
> raz w tygodniu, czy 4 banany dwa razy w tygodniu ;-)

Exxon i Texaco zarobią, czyli Bush ;-)

Waldek

Mazurek cytrynowy na Wielkanoc 2006
robot kuchenny
Życzenia
lekki tort brzoskwiniowy-Wielkie żarcie
Fotorelacja z wędzenia szynki na Wielkanoc.