PEKLOWANIE

1. Data: 2006-11-09 20:28:12

Temat: PEKLOWANIE
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krótko o przygotowywaniu mięsa do obróbki termicznej:

Z archiwów:
"Peklowanie to konserwacja mięsa poprzez solenie, dla utrzymania koloru
dodaje się do soli odrobinę saletry (to też sól), dla poprawienia smaku -
przypraw. Peklować można na sucho - poprzez wcieranie mieszanki lub na
mokro poprzez macerowanie w roztworze lub przez nastrzykiwanie roztworem
mięsa. Na małą skalę wstrzykuje się roztwór peklujący w naczynia krwionośne
zaraz po wykrwawieniu sztuki, jest to najlepszy sposób peklowania szynek -
wstrzykiwanie roztworu w tętnice pachwinowe...

Kiedyś peklowałem na sucho - mięso krowie - bez rękawic - skóra mi od
soli
zlazła z rąk... A później wędzenie na zimno przez dwa tygodnie. Ależ to były
szyneczki!!! Opalizowały jak drogocenne kamienie, a później zalane smalcem w
słojach Wecka - pychotka.

Tak więc Panie Władku (o ile nie ma Pan nic przeciwko, abym tak do Pana
się
zwracał), mam wiele różnej wiedzy, także posługiwania się terminami z
różnych dziedzin.
Dodatek saletry zależy wyłącznie od peklującego, puryści kulinarni też
użyją
saletry w przeciwnym bądź razie bedą jedli szynki ze smarketów kolorowane
barwnikami i fosforanowane, aby "trzymały wagę" - z 1kg mięsa - 2 kg
wędzonki... A ta też bez dymu... "

Mieszaniny peklujące są różne - do suchego peklowania to mieszanina soli
i saletry (ta nie jest konieczna - dodaje się dla zachowania koloru) oraz
mieszaniny przypraw i ziół, opcjonalnie czosnku, zmielonych lub
pokruszonych, bądź utartych w moździeżu (lub zmiksowanych w młynkach
udarowych) razem ze solą. Podobne zestawy solanki - nastrzykuje się mięso
lub tuż po uboju sztuki wprowadza w tętnice - najlepszy sposób na
zapeklowanie zapewniający najbardziej równomierne rozejscie się mieszanki w
objętości mięsa, jednocześnie przerywający życie komórek i najszybsze
dojrzewanie.
Osobiście preferuję raczej solankę bez przypraw - pozwala to na
późniejsze zróznicowanie pod względem wykonywanych dzieł kulinarnych.
Zastosowanie pełnego zestawu musi być pod kątem wykonania określonego ściśle
wyrobu lub produktu.
W domowych warunkach, niewielkich ilości mięsa i konkretnym jego
zastosowaniu najszybsze efekty otrzymuje się przez peklowanie na mokro przy
zastosowaniu różnych płynnych środków nadających smak i aromat oraz
powodujących kruchość lub elastyczność mięsa po obróbce - są to alkohol lub
ocet w różnych postaciach lub sole przyprawowe produkowane przez różne
firmy, często olej... Popularnie mieszaniny te są nazywane marynatami lub
bejcami - zależnie od środowisk i lokalnych zaspbów semantycznych.
Alkohol jest podawany w postaci czystego spirytusu, wódki wina lub piwa,
ocet w postaci kwasu octowego lodowatego, esencji octowej, octu
spirytusowego lub octów naturalnych o smakach powstających poprzez
fermentacje z różnego rodzaju owoców lub win. Podobnie oleje - czyste lub
aromatyzowane, poprzez dodatek przypraw i ziół.

Myślę, że starczy ogólnego wstępu do przygotowywania mięs tym, którzy nie
lubia zwykłego (naturalnego) mięsa któremu wystarcza sól, aby było
piekielnie smaczne.
A najlepszym doradcą smakowym jest prawdziwy głod...

2. Data: 2006-11-09 21:27:52

Temat: Re: PEKLOWANIE
Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

Przepraszam, ale hołota o psich nickach zaatakowała mi kompa.

3. Data: 2006-11-09 21:44:43

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 9 novembre 2006 ŕ 22:27:52, dans <ej06mk$k7d$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> Przepraszam, ale hołota o psich nickach zaatakowała mi kompa.

Jak fioł, to fioł.

--
Niesz

4. Data: 2006-11-09 21:47:55

Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Le jeudi 9 novembre 2006 ŕ 22:27:52, dans
> <ej06mk$k7d$1@nemesis.news.tpi.pl> vous écriviez :

> Jak fioł, to fioł.

Możliwe, ale i tak lepszy, bo męski... Babski jest bardziej zawzięty, bo
feminazistyczny, o czym miałem okazję osobiście się przekonać, łapiąc go w
pułapkę na ognisku, rok temu.

5. Data: 2006-11-09 21:59:30

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Multisenior" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
>
> Przepraszam, ale hołota o psich nickach zaatakowała mi kompa.

Ryzykujac KF myslacych, odpowiem ci (juz z malej) NTG idz na
pl.misc.paranauki bo na pl.comp.security cie nie wpuszcza.

Miales na sensowne odpowiedni jak i czas i miejsce, a zwlaszcza na na
wycofanie sie.

Pozostaje niesmak i chorobliwa chec czytania chorej jednostki (niestety).
Idz pobij kogos ze swojej rodziny (?), moze za niewielka cene kilku siniakow
niewinnej osoby cala grupa odetchnie (nie)czekajac az wyjdziesz, oby za
wiele lat.

Nie zycze zle, powaznie, ale sie opamietaj i bierz tabletki (po konsultacji
z lekarzem)

Kri Z

6. Data: 2006-11-09 22:03:27

Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ps" <d...@p...onet.pl> wrote in message

Już Stańczyk udowodnił, że w Polszcze najwięcej medykusów bywa.
Lekarzu, ulecz sie najpierw sam.
Cmentarze są pełne leczonych przez najlepszych lekarzy.
Nie czytaj mnie. Podstawowa zasada w necie...

7. Data: 2006-11-09 22:12:32

Temat: [OT] Re: PEKLOWANIE
Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Multisenior" <m...@p...onet.pl> napisał

> Nie czytaj mnie. Podstawowa zasada w necie...

Ja naprawdę bardzo przepraszam. Przede wszystkim siebie, bo postępuję w tej
chwili wbrew sobie...

Powiedz no, Multicośtam... Dzieckiem Neostrady jesteś w domu, pracy,
kafejce? Szczera odpowiedź na to pytanie ułatwiłaby mi twoje "Nie czytaj
mnie" - jest szansa, że wszyscy byliby zadowoleni.

To samo kieruję do Panslacośtam. twoja Neostrada jest domowa, firmowa,
publiczno-prywatna jak ta toaleta w "Kiepskich"?

M.

8. Data: 2006-11-09 22:14:37

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lekarzu, ulecz sie najpierw sam.
> Cmentarze są pełne leczonych przez najlepszych lekarzy.
> Nie czytaj mnie. Podstawowa zasada w necie...

Milo pozdrowic jedynego inteligentnego, doktora nauk wszelkich, wyznacznika
w sieci.

Wolno i powoli... jeszcze raz...

Ajuz bylo widac, ze przyjmujesz (ponownie) lekarstwa

Kri Z

9. Data: 2006-11-09 22:16:56

Temat: Re: [OT] Re: PEKLOWANIE
Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Muran" <n...@n...spam> wrote in message
> [...]
>
> To samo kieruję do Panslacośtam. twoja Neostrada jest domowa, firmowa,
> publiczno-prywatna jak ta toaleta w "Kiepskich"?

Płatna, domowa, a co nie wolno? Chcesz mnie banować? Tylko dlatego, że
odpowiadam na posty innych w większości przypadków? A respondenci są ciekawi
moich odpowiedzi i jest ich wielu? I daję przepisy i porady kulinarne
zamiast pouczać innych za literówki?

Te nicki są wszystkie moje - hołota cenzorska mnie atakuje...

10. Data: 2006-11-09 22:25:01

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Muran" <n...@n...spam> wrote in message

Różnica między nami jest taka - mi nie przeszkadza tu, na kuchni, że
jesteś żyd, Arab, Niemiec, przestałem przynosić z polityki posty polityczne.
Mogę żonę mieć żydówkę bez tłamszenia jej oraz dzieci z nią pod warunkiem,
że decyzje religijne podejmą w wieku 18 lat i vice versa, niech poznają inne
religie, do tego czasu uczą się, poznają świat - jako dorosłe wybiorą co
zechcą.
Ja jestem bardziej demokratyczny niż większość na tej liście. A, że
mówię różne rzeczy - nie czuję strachu, ani granic... Uszanuj to, bo być
może mówię to, co ty myślisz, ale boisz się z różnych powodów wyartykułować.

DO PANI HANI
DO PANI HANI
Moja ulubiona zapiekanka
DO PANI HANI...