POMOCY_polskie specjały dla obcokrajowców

1. Data: 2004-01-20 09:05:09

Temat: POMOCY_polskie specjały dla obcokrajowców
Od: "marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest tak:
spotkanie jest w Wiedniu, goście (poza miejscowymi
oczywiście) z Anglii, Niemiec, Słowenii, Szwecji i Grecji.
Każdy ma przywieźć coś do picia/jedzenia typowego dla
swojego regionu.
H E L P ! ! !
(dodam, że jestem z warszawy, mazowsza znaczy się)
jakieś sugestie??
dodam że nic nie będę mógł gotować etc. - wszystko jedzie
ze mną.
mam już na potencjalnej liście żubrówkę, miód pitny
i torciki wedlowskie, zastanawiam się nad krakowską
suchą ;) a może coś ze słoików mojej mamy??
pomóżcie, bo znów wyjdziemy na naród pijaków :))))
marcin

1. Data: 2004-01-20 09:17:11

Temat: Re: POMOCY_polskie specjały dla obcokrajowców
Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> (dodam, że jestem z warszawy, mazowsza znaczy się)
Paczki od Bliklego? O ile podroz nie zajmie Ci tyle, zeby sie zeschly ...
Ewentualnie jakies inne ciasto? Szarlotka? Moze nawet domowa?

> mam już na potencjalnej liście żubrówkę, miód pitny
> i torciki wedlowskie, zastanawiam się nad krakowską
> suchą ;)
Torciki wedlowskie doskonaly pomysl. Zubrowka tez :-)
Krakowska sucha bardzo dobrze, byle dobra jakosciowo, kabanosy takoz.
Chociaz nie wiem, czy to czysto polska wedlina ... ? Biala kielbasa,
obgotowana i podpieczona, a do tego sloiczek chrzanu !
Skoro bierzesz Zubrowke, to wez i sok jablkowy - ponoc mamy najlepszy na
swiecie :)

> a może coś ze słoików mojej mamy??
Jezeli szanowna rodzicielka wykonuje kiszone ogorki w sloikach, to bierz w
ciemno. Tego specyfiku nie znaja chyba wcale poza Polska, na ogol wzbudza
entuzjazm. Zreszta mozesz nawet na bazarku kupic ogorki - z tego co
pamietam, sa takie w wiaderkach plastikowych szczelnych po okolo 2 litry
pakowane. Jak mieszkasz na Zoliborzu albo blisko, polecam w tej kwestii
bazarek na Slowackiego przy Filareckiej, tuz obok Pl. Wilsona.

Wiecej nic mi do glowy nie przychodzi ...

Pozdrawiam
Magdalena

---

1. Data: 2004-01-20 09:19:43

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam już na potencjalnej liście żubrówkę, miód pitny
> i torciki wedlowskie, zastanawiam się nad krakowską
> suchą ;) a może coś ze słoików mojej mamy??
> pomóżcie, bo znów wyjdziemy na naród pijaków :))))

Bigos?

pozdrawiam, misiczka

--
Czasami myślę, że Bóg tworząc człowieka,
przecenił nieco swoje zdolności (O. Wilde)

1. Data: 2004-01-20 09:20:34

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

marcin wrote:

> mam już na potencjalnej liście żubrówkę, miód pitny
> i torciki wedlowskie,

To podstawe udanego spotkania już masz :))

> zastanawiam się nad krakowską suchą ;)

a kiełbasa polska??? albo biała pieczona :))

> a może coś ze słoików mojej mamy??

jeśli ich przekonasz, że smalec mozna jeść :))

> pomóżcie, bo znów wyjdziemy na naród pijaków :))))
> marcin

a bigos... pierogi z mięsem... pyzy.. żurek... barszcz
wszystko da sie zawieść gotowe tylko do odgrzania

Powodzenia... Wiedeń jest piękny
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*

Liczba zmian w płucach palaczy przyzakładowych kotłowni jest wprost
proporcjonalna do ilości przyzakładowych kotłowni.
II Prawo Kaduka

1. Data: 2004-01-20 09:37:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jan 2004 10:05:09 +0100, "marcin" <m...@o...pl>
wrote:

> [...]
>oczywi?cie) z Anglii, Niemiec, S?owenii, Szwecji i Grecji.
>Ka?dy ma przywie?? co? do picia/jedzenia typowego dla
>swojego regionu.
>H E L P ! ! !
>(dodam, ?e jestem z warszawy, mazowsza znaczy si?)
>jakie? sugestie??
>dodam ?e nic nie b?d? móg? gotowa? etc. - wszystko jedzie
>ze mn?.
>mam ju? na potencjalnej li?cie ?ubrówk?, miód pitny
>i torciki wedlowskie, zastanawiam si? nad krakowsk?
>such? ;) a mo?e co? ze s?oików mojej mamy??
>pomó?cie, bo znów wyjdziemy na naród pijaków :))))

bigos
pierogi dowolne
biala kielbasa/chrzan/ogorki kiszone
zurek/barszcz
makowiec

pewnie jestem echem innych odpiwedzi, ale wtedy mozesz sobie
wybrac te rzeczy, ktore zdabeda najwieksza ilosc glosow ;)))

trys

torcik wedlowski jest raczej dekoracyjny, raczej bym kupila ze
dwa kilo takich roznosci czekoladowych na wage typu michalki,
kasztany, malagi. kazdy to ma , ale kazdy ma troche inne - u nas
panuje Thorntons, ktory michalkow nie ma ;))
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-20 09:48:12

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> jest tak:
[...]
> mam już na potencjalnej liście żubrówkę, miód pitny
> i torciki wedlowskie, [...]

Ze słodyczy najlepsze są śledzie.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2004-01-20 09:51:53

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
[...]
> torcik wedlowski jest raczej dekoracyjny, raczej bym kupila ze

Słodki syf. Nie ma już prawdziwego torcika.
:-(

> dwa kilo takich roznosci czekoladowych na wage typu michalki,
> kasztany, malagi. kazdy to ma , ale kazdy ma troche inne - u nas
> panuje Thorntons, ktory michalkow nie ma ;))

Polecam w czekoladzie śliwki, wiśnie i wszelkie z alkoholem.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2004-01-20 10:06:12

Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paczki od Bliklego?
Błe, perfumowane... A w dodatku ciastka wozić do Wiednia - stolicy ciast
wszelakich?
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-01-20 10:50:43

Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (dodam, że jestem z warszawy, mazowsza znaczy się)
> jakieś sugestie??

warszawiak ;-)
i nie wiesz o regionalnej specjalności nr1 ?
no jasne, że flaczki (najlepiej z Czerniakowa ;-) )

1. Data: 2004-01-20 10:56:05

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marcin wrote:

> mam już na potencjalnej liście żubrówkę, miód pitny
> i torciki wedlowskie, zastanawiam się nad krakowską
> suchą ;) a może coś ze słoików mojej mamy??
> pomóżcie, bo znów wyjdziemy na naród pijaków :))))

Kasza gryczana.

Th.

sałatka
Schab pieczony z rękawa
Problem. Chleb z maszyny
Jaki ser do oponek? - Prosba
Czy pamiętacie taki odcinek Makłowicza.....?