Pacjent w czerni

11. Data: 2019-04-18 10:40:41

Temat: Re: Pacjent w czerni
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.04.2019 o 23:49, Ilona pisze:

> Zauważ, że w Średniowieczu, gdy ludzie w katolickiej Europie żyli
> zgodnie z przykazaniami

Tylko w twojej alternatywnej rzeczywistości.
W tej prawdziwej było inaczej.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

12. Data: 2019-04-18 18:33:49

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.04.19 um 10:40 schrieb Kviat:

> Tylko w twojej alternatywnej rzeczywistości.
> W tej prawdziwej było inaczej.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Cholera! A po co byly inkwizycje, sady, stosy, pregierze, szukanie
czarownic, skoro narod byl taki bogobojny? W sredniowieczu jakis milion,
a moze wiecej ludzi wedrowalo w celach pokutnych (bogatsi znajdowali
sobie zastepcow) do tzw. ziemi swietej i tych blizszych miejsc kultu (w
zaleznosci od przewinien). Po drodze spotykali rabusiow, czesto dla
bezpieczenstwa i towarzystwa tworzono grupy pielgrzymie (winni
cudzolostwa chadzali parami). Taka to byla owczesna turystyka. A teraz
niektorzy sie dziwia, ze ludzi nosi po swiecie. Tak bylo prawie zawsze,
z tym ze szyldy sie zmienialy.

Polecam ciekawe muzeum poswiecone metodom dbania o katolickie morale:
https://www.kriminalmuseum.eu/?lang=en

--
saluto
Silvio Balconetti

13. Data: 2019-04-18 23:10:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dantes <d...@q...com> wrote:

> A kto niby?

Wielki Brat.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

14. Data: 2019-04-19 01:44:17

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-18 10:40, Kviat wrote:
> [...]
syfilis nie występował. Dopiero w XVI wieku, gdy renesans ukierunkował ludzkie
pragnienia na sprawy ziemskie, w krótkim czasie, przywieziono syfilis z Ameryki.

> Tylko w twojej alternatywnej rzeczywistości.
> W tej prawdziwej było inaczej.

Jak bylo, niektórzy jeszcz mogą pamiętć.

Przez te róje i poróbstwo, produktywność sovieckiej gospodarki tak
drastycznie spadła, że sam Lenin nieoficjalnie zakazał wszechzwiązkowego
kórewstwa.

https://historia.org.pl/2015/07/08/bolszewicka-rewol
ucja-seksualna/
(...)

'Apostołką ,,wolnej miłości" była Aleksandra Kołłontaj, bolszewicka
komisarz do spraw opieki społecznej. W 1919 r. opublikowała książkę
,,Nowa moralność a klasa robotnicza", w której lansowała tezę, że kobiety
należy wyzwolić nie tylko pod względem ekonomicznym, ale także
psychologicznym. Seks bez zobowiązań miał wpoić kobietom nawyk
chronienia swojej osobowości w społeczeństwie opanowanym przez mężczyzn.
Wszelkie formy związków seksualnych były więc dopuszczalne.
Przewidywała, że z biegiem czasu rodzina zaniknie, a kobiety nauczą się
traktować wszystkie dzieci jak własne.

Kołłontaj mówiąc o równouprawnieniu płci posługiwała się bardzo prostym
porównaniem: dzięki bolszewikom zaspokojenie popędu płciowego miało być
tak łatwe, jak wypicie szklanki wody. Jej celem było ,,wyrwanie kobiety z
seksualnej pańszczyzny", ale skutki wprowadzania w życie teorii wolnej
miłości okazywały się często odwrotne od zamierzonych. Rosyjscy
rewolucjoniści rozumieli ją bowiem w uproszczony sposób. Latem 1918 r. w
Moskwie został rozpowszechniony ,,dekret o uspołecznieniu panienek i
pań". We Włodzimierzu miejscowy komitet rewolucyjny wprowadził obowiązek
rejestracji kobiet między 18. a 30. rokiem życia, a mężczyźni
otrzymywali specjalne talony na ich ,,użytkowanie".

Na pierwszym zjeździe młodzieżowego Komsomołu przyjęto statutowy zapis
nakładający na każdego komsomolca i komsomołkę obowiązek zaspokajania
popędu płciowego współtowarzyszy. Wprowadzenie przez bolszewików
edukacji seksualnej spowodowało wielką falę gwałtów na dziewczynach
pochodzących ze starych elit, dokonywanych przez proletariackich kolegów
z klasy. Wprowadzali oni w życie rewolucyjne pomysły, za jednym zamachem
zwalczając ,,wrogów ludu" i wyzwalając ich od reakcyjnych przesądów.
Większość rosyjskich studentów twierdziła w latach 20., że miłość i
małżeństwo to ,,burżuazyjne przeżytki", a komuniści powinni prowadzić
niczym nieskrępowane życie seksualne - im mniej w związkach
damsko-męskich uczucia, tym bardziej mają one komunistyczny charakter.
Małżeństwo miało ograniczać wolność i poniżać kobiety.

Jeden ze zwolenników walki klas i płci w maju 1925 r. pisał otwarcie na
łamach moskiewskiej ,,Prawdy": Jakiego rodzaju ład społeczny mamy? Jest
on oparty na systematycznej destrukcji własności prywatnej. To daje
naszemu porządkowi jego szczególne oblicze. Jeśli chodzi o rodzinę, to
odznacza się on systematyczną destrukcją podstaw rodziny. Współczesne
stosunki seksualne są niczym innym niż głębokim odbiciem procesów
ekonomicznych naszego kraju. Życie dzisiejszej młodzieży jest
rewolucyjnym zerwaniem ze stosunkami seksualnymi opartymi o ideę
własności prywatnej. W oczach młodzieży dziewczyna, która wstrzymuje się
od seksu jest nie tylko burżujką, ale również taką, która niszczy swą
młodość w imię przesądów przeszłości, która oszczędza się dla męża,
posiadacza prywatnej własności.

,,Wolna miłość" była jednak w praktyce ograniczona, bowiem dobór partnera
powinien się odbywać ściśle według kryteriów klasowych. Surowo potępiano
proletariuszy, którzy wiązali się na dłużej z ,,burżujkami".
Paszportyzacja na początku lat 30. przywiązała chłopów do ziemi,
likwidując możliwość związków małżeńskich między mieszkańcami miast i
wsi. Zhierarchizowany system sowiecki doprowadził do powstania
prawdziwych kast. Nowa sowiecka arystokracja nie utrzymywała stosunków z
plebsem.

Odgórnie zaprojektowana ,,wolna miłość" zamiast świadomego seksu
zaowocowała plagą prostytucji, zbiorowych gwałtów, niechcianych dzieci
oraz chorób wenerycznych (zwłaszcza syfilisu). W 1926 r. w jednej z
moskiewskich fabryk ponad 50 proc. robotnic miało tego typu schorzenia."
(...)

15. Data: 2019-04-19 02:16:20

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-18 18:33, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> z tym ze szyldy sie zmienialy.
>
> Polecam ciekawe muzeum poswiecone metodom dbania o katolickie morale:

To muzeum to materialny przykład jak w Średniowieczu władza świecka,
egzekwowała posłuch, wśród poddanych.
Własnie przeciw takim metodą sprawowania władzy sprzeciwiał się Kościół
Katolicki i moralność katolicka.
Katolicyzm nakładał takie same wymagania moralne na poddanych i władze.
Jeśli nadal nie dostrzegasz tej subtelnej różnicy, to bardzo mi przykro.

Inkwizycja, to nie była jakaś, tam straż miejska, czy parafialna, tylko,
poważna instytucja.
Była ośrodkiem naukowym, dbającym o przejrzystość doktryny, czy moralność.
Oficjalna jej nazwa brzmi: Kongregacja Nauki i Wiary.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kongregacja_Nauki_Wiar

16. Data: 2019-04-19 07:06:52

Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Apr 2019 21:10:46 GMT, XL napisał(a):

> Wielki Brat.

Znaczy sią żona tego... jak mu tam...
dzieciaka rodziców co to leki produkują,
oczekującego by zwracać się do niego
"panie reżyserzu"?

17. Data: 2019-04-19 07:24:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dantes <d...@q...com> wrote:

> Znaczy sią żona tego... jak mu tam...
> dzieciaka rodziców co to leki produkują,
> oczekującego by zwracać się do niego
> "panie reżyserzu"?

Orwellowski Wielki Brat:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wielki_Brat

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

18. Data: 2019-04-19 07:58:57

Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Apr 2019 05:24:23 GMT, XL napisał(a):

> Orwellowski Wielki Brat:
> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wielki_Brat

Beletrystyka[*],
która nie posuwa ludzkości nawet o 1[cm]
do przodu.

--
[*] Kuglarza rządnego podziwu.

19. Data: 2019-04-19 09:40:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dantes <d...@q...com> wrote:

> Beletrystyka[*],
> która nie posuwa ludzkości nawet o 1[cm]
> do przodu.

Seriously?

> --
> [*] Kuglarza rządnego podziwu.

O, gdyby Pan czytał więcej (polskich tłumaczeń) Orwella, to poszedłby Pan
do przodu choćby w ortografii... A to byłby duży krok części ludzkości
naprzód.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

20. Data: 2019-04-19 14:05:58

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.04.19 um 02:16 schrieb Ilona:

> [...]
> Była ośrodkiem naukowym, dbającym o przejrzystość doktryny, czy moralność.
> Oficjalna jej nazwa brzmi: Kongregacja Nauki i Wiary.

Doceniam twoje poczucie humoru. Czytalem tez ze inkwizycja doprowadzila
do zmian w postepowaniu sadowym: podsadny dostawal adwokata, ktory mial
go reprezentowac. Bylo to jakos zrozumiale, bo oskarzony czesto w
trakcie przesluchan tak zapadal na zdrowiu, ze nie byl w stanie sie bronic.

Waznym dzielem naukowym autorstwa inkwizytora Heinricha Kramera byl
"Mlot na czarownice" (malleus maleficarum, 1486), ktory wczesniej
zredagowal papiezowi Innocentemu VIII "Bulle Summis desiderantes
affectibus", a wiec "bulle o czarownicach".

Uczony maz uwazal, ze kobiety sa bardziej podaatne na czary i magie niz
mezczyzni, co wywodzil z historii Adama i Ewy. Nawet etymologia
swiadczyla przeciw kobietom! Kobieta, po lacinie "femina" miala w sobie
"fides" i "minus", a wiec "wiare" i "mniej". ;-)
Mialy w sobie nie tylko malo wiary, ale za to duzo niewyzycia
seksualnego, dlatego wchodzily chetnie w intymne kontakty z demonami
(incubi) i rzucaly czary na mezczyzn.
"Mlot na czarownice" w drugiej czesci opisywal dalej praktyki magiczne
zwiazane ze stosunkami seksualnymi i meska impotencja. Uczony autor
podawal tez sposoby na obrone przed skutkami czarow (maleficium).
W trzeciej czesci nastepowal opis regul przeprowadzania procesow o
czary, przedstawienie roznych przypadkow oraz sposobow przeprowadzania
przesluchan i stosowania tortur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Malleus_Maleficarum
https://en.wikipedia.org/wiki/Inquisition

Pisze o tym wiecej, bo jakos po polsku Wikipedia milczy o istnieniu tej
zacnej instytucji naukowej przed XVI wiekiem. Wspomina tylko o
ceremoniach pokutnych zwanych auto-da-fé:

>W styczniu 1566 nowym papieżem został dotychczasowy wielki inkwizytor
Michele Ghislieri, jako Pius V (1566-1572). Na jego pontyfikat przypada
apogeum prześladowań sympatyków reformacji we Włoszech. Kongregacja
Świętego Oficjum skutecznie wymuszała od władz lokalnych przekazywanie w
jej ręce liderów grup dysydenckich, np. w 1566 książę Toskanii Cosimo I
Medici zgodził się na ekstradycję do Rzymu Pietro Carnesecchiego,
jednego z czołowych zwolenników doktryny Juana Valdesa. Został on
stracony w Rzymie 1 października 1567. Ogółem za Piusa V w Rzymie odbyło
się ponad trzydzieści egzekucji z wyroku Inkwizycji Rzymskiej, przy
czym, wzorem inkwizycji hiszpańskiej, odbywały się one publicznie, po
okazałych ceremoniach pokutnych zwanych auto-da-fé.<

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kongregacja_%C5%9Awi%C
4%99tego_Oficjum

Ale bylo, nie bylo, skoro panstwo, kosciol i powazna instytucja naukowa
zajmowaly sie czarami, herezjami i innymi odchyleniami, to wydaje sie,
ze sporo ludzi nie zylo zgodnie z przykazaniami. Sa tez oczywiscie inne
wyjasnienia: nie wszyscy ludzie znali przykazania wzglednie te
przykazania nie byly dla wszystkich zrozumiale i stwarzaly mozliwosci
interpretacyjne? ;-)

--
saluto
Silvio Balconetti
(dr angelologii i demonologii apokryficznej)
przecież mniej boli'

Meczet Al-Aksa płonął w tym samym czasie, co katedra Notre Dame
Eksperymenty psychologiczne a narodowość
Notre Dame odchodzi wraz z kulturą łacińską.
Doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa VAT-owskiego przez T-mobile.
Us congress hearing of maan alsaan Money laundry ???? ????????? ????? ??????? ????????? ??? ??????