Pacjent w czerni

21. Data: 2019-04-19 14:29:32

Temat: Re: Pacjent w czerni
Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Apr 2019 07:40:24 GMT, XL napisał(a):

> Seriously?

> O, gdyby Pan czytał więcej (polskich tłumaczeń) Orwella, to poszedłby Pan
> do przodu choćby w ortografii... A to byłby duży krok części ludzkości
> naprzód.

Szkoda tylko, że czytanie oryginałów nie pomaga również nie tylko Pani.

22. Data: 2019-04-19 14:32:12

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.04.19 um 07:58 schrieb dantes:

> Beletrystyka[*],
> która nie posuwa ludzkości nawet o 1[cm]
> do przodu.
>
> --
> [*] Kuglarza rządnego podziwu.

Przeciez ten pacjent jak i jego apologeci zyja jeszcze tzw. starym
testamentem, wedle ktorego Jahve byl zazdrosny, zlosliwy i msciwy.
Podpadles mu w jakis sposob, to rzucal na ciebie roznego typu plagi, a
czasem karal tez i sasiadow, wspolplemiencow oraz kompletnie niewinne
jednostki (dzieci, zwierzeta). Tak dla przykladu, zeby sie bali!

Zacmienia slonca, kleski nieurodzaju, susze, powodzie, pozary, wybuchy
wulkanow, katastrofy klimatyczne, budowlane i zywiolowe, rozmaite
nieszczescia, wypadki, poronienia, zarazy, deformacje, choroby,
inwalidztwa itd. to wszystko bylo oznaka zlego humoru i gniewu Najwyzszego.
Nieraz pierdyknal nie tam gdzie trzeba, ale gdzie drwa rąbią, tam wióry
lecą (wo gehobelt wird, da fallen Späne; you can't make an omelette
without breaking eggs; ??? ????? -- ????? ?????). :-)

--
saluto
Silvio Balconetti

23. Data: 2019-04-19 14:44:59

Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Apr 2019 14:32:12 +0200, Silvio Balconetti napisał(a):

> [...]
> lecą (wo gehobelt wird, da fallen Späne; you can't make an omelette
> without breaking eggs; ??? ????? -- ????? ?????). :-)

Tia...
Po jakże ciekawej lekturze powyższego
nasunęło mi się pytanie/zagadka
dla Pani XL-ki:

- Czego są dowodem wióry w toalecie?

Jak myślisz, ta nasza Pani iXeLunia, znajdzie odpowiedź?

Aaa...
nie podpowiadaj!

No to czekamy.

24. Data: 2019-04-19 15:13:51

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.04.2019 o 01:44, Ilona pisze:

> Jak bylo, niektórzy jeszcz mogą pamiętć.

Oczywiście :):)
Zapewne ty pamiętasz. To by wyjaśniało, dlaczego ze starości tak ci się
w głowie pomieszało.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

25. Data: 2019-04-19 21:59:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dantes <d...@q...com> wrote:

> Szkoda tylko, że czytanie oryginałów nie pomaga również nie tylko Pani.

Nie widzę błędu w swojej angielszczyźnie, więc oryginały OK. Ale Panu
polskie przekłady nie wystarczyły.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

26. Data: 2019-04-20 02:19:49

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-19 07:24, XL wrote:

> Orwellowski Wielki Brat:
> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wielki_Brat

w kwestji formalnej:
postów od dantes <dantes*qmail.com> na news.atman.pl nie widać.

27. Data: 2019-04-20 02:32:50

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-19 14:05, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> Świętego Oficjum skutecznie wymuszała od władz lokalnych przekazywanie w
> jej ręce liderów grup dysydenckich, np. w 1566 książę Toskanii Cosimo I
> Medici zgodził się na ekstradycję do Rzymu Pietro Carnesecchiego,
> jednego z czołowych zwolenników doktryny Juana Valdesa. Został on
> stracony w Rzymie 1 października 1567. Ogółem za Piusa V w Rzymie odbyło
> się ponad trzydzieści egzekucji z wyroku Inkwizycji Rzymskiej, przy
> czym, wzorem inkwizycji hiszpańskiej, odbywały się one publicznie, po
> okazałych ceremoniach pokutnych zwanych auto-da-fé.<

4%99tego_Oficjum

> Ale bylo, nie bylo, skoro panstwo, kosciol i powazna instytucja naukowa
> zajmowaly sie czarami, herezjami i innymi odchyleniami, to wydaje sie,
> ze sporo ludzi nie zylo zgodnie z przykazaniami. Sa tez oczywiscie  inne
> wyjasnienia: nie wszyscy ludzie znali przykazania wzglednie te
> przykazania nie byly dla wszystkich zrozumiale i stwarzaly mozliwosci
> interpretacyjne? ;-)

Sam widzisz, że sporo było do roboty, aby ludzi wyedukować i oduczyć
wiary w czary i inne gusła.

A co do metod, to najlepszym zdarza się nie raz zbłądzic i to już
całkiem niedawno.

(...)
"Paradoks sytuacji polega więc na tym, że czarownica, która ma być
rzekomo ofiarą Kościoła Katolickiego może być de facto uznana za
męczennicę katolicką i beatyfikowana, bo zginęła z rąk protestantów jako
,,katolka". Dodatkowo Trina Papistin sugeruje, że była to Niemka
zamordowana przez polski kościół, podczas kiedy w rzeczywistości była to
Polka zamordowana przez niemiecki sąd. "
(...)

polecam, bardzo interesująca analiza historyczna:
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,10018

28. Data: 2019-04-20 02:44:13

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-19 14:32, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> lecą (wo gehobelt wird, da fallen Späne; you can't make an omelette
> without breaking eggs; ??? ????? -- ????? ?????). :-)

Oj, tam! Cały czas tak jest.

Posłuchaj z uwagą, choćby kilka minut
https://www.youtube.com/watch?v=h-UZ0aXa7pY

//problem ostatnich kilku lat jest taki, że te procesy zajebiście
przyspieszyły i nie realizują sie przez pokolenia, tylko natychmiastowo.

29. Data: 2019-04-20 03:01:51

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-04-19 15:13, Kviat wrote:
> [...]
Przez te róje i poróbstwo, produktywność sovieckiej gospodarki tak
drastycznie spadła, że sam Lenin nieoficjalnie zakazał wszechzwiązkowego
kórewstwa.

https://historia.org.pl/2015/07/08/bolszewicka-rewol
ucja-seksualna/
(...)

'Apostołką ,,wolnej miłości" była Aleksandra Kołłontaj, bolszewicka
komisarz do spraw opieki społecznej. W 1919 r. opublikowała książkę
,,Nowa moralność a klasa robotnicza", w której lansowała tezę, że kobiety
należy wyzwolić nie tylko pod względem ekonomicznym, ale także
psychologicznym. Seks bez zobowiązań miał wpoić kobietom nawyk
chronienia swojej osobowości w społeczeństwie opanowanym przez mężczyzn.
Wszelkie formy związków seksualnych były więc dopuszczalne.
Przewidywała, że z biegiem czasu rodzina zaniknie, a kobiety nauczą się
traktować wszystkie dzieci jak własne.

Kołłontaj mówiąc o równouprawnieniu płci posługiwała się bardzo prostym
porównaniem: dzięki bolszewikom zaspokojenie popędu płciowego miało być
tak łatwe, jak wypicie szklanki wody. Jej celem było ,,wyrwanie kobiety z
seksualnej pańszczyzny", ale skutki wprowadzania w życie teorii wolnej
miłości okazywały się często odwrotne od zamierzonych. Rosyjscy
rewolucjoniści rozumieli ją bowiem w uproszczony sposób. Latem 1918 r. w
Moskwie został rozpowszechniony ,,dekret o uspołecznieniu panienek i
pań". We Włodzimierzu miejscowy komitet rewolucyjny wprowadził obowiązek
rejestracji kobiet między 18. a 30. rokiem życia, a mężczyźni
otrzymywali specjalne talony na ich ,,użytkowanie".

Na pierwszym zjeździe młodzieżowego Komsomołu przyjęto statutowy zapis
nakładający na każdego komsomolca i komsomołkę obowiązek zaspokajania
popędu płciowego współtowarzyszy. Wprowadzenie przez bolszewików
edukacji seksualnej spowodowało wielką falę gwałtów na dziewczynach
pochodzących ze starych elit, dokonywanych przez proletariackich kolegów
z klasy. Wprowadzali oni w życie rewolucyjne pomysły, za jednym zamachem
zwalczając ,,wrogów ludu" i wyzwalając ich od reakcyjnych przesądów.
Większość rosyjskich studentów twierdziła w latach 20., że miłość i
małżeństwo to ,,burżuazyjne przeżytki", a komuniści powinni prowadzić
niczym nieskrępowane życie seksualne - im mniej w związkach
damsko-męskich uczucia, tym bardziej mają one komunistyczny charakter.
Małżeństwo miało ograniczać wolność i poniżać kobiety.

Jeden ze zwolenników walki klas i płci w maju 1925 r. pisał otwarcie na
łamach moskiewskiej ,,Prawdy": Jakiego rodzaju ład społeczny mamy? Jest
on oparty na systematycznej destrukcji własności prywatnej. To daje
naszemu porządkowi jego szczególne oblicze. Jeśli chodzi o rodzinę, to
odznacza się on systematyczną destrukcją podstaw rodziny. Współczesne
stosunki seksualne są niczym innym niż głębokim odbiciem procesów
ekonomicznych naszego kraju. Życie dzisiejszej młodzieży jest
rewolucyjnym zerwaniem ze stosunkami seksualnymi opartymi o ideę
własności prywatnej. W oczach młodzieży dziewczyna, która wstrzymuje się
od seksu jest nie tylko burżujką, ale również taką, która niszczy swą
młodość w imię przesądów przeszłości, która oszczędza się dla męża,
posiadacza prywatnej własności.

,,Wolna miłość" była jednak w praktyce ograniczona, bowiem dobór partnera
powinien się odbywać ściśle według kryteriów klasowych. Surowo potępiano
proletariuszy, którzy wiązali się na dłużej z ,,burżujkami".
Paszportyzacja na początku lat 30. przywiązała chłopów do ziemi,
likwidując możliwość związków małżeńskich między mieszkańcami miast i
wsi. Zhierarchizowany system sowiecki doprowadził do powstania
prawdziwych kast. Nowa sowiecka arystokracja nie utrzymywała stosunków z
plebsem.

Odgórnie zaprojektowana ,,wolna miłość" zamiast świadomego seksu
zaowocowała plagą prostytucji, zbiorowych gwałtów, niechcianych dzieci
oraz chorób wenerycznych (zwłaszcza syfilisu). W 1926 r. w jednej z
moskiewskich fabryk ponad 50 proc. robotnic miało tego typu schorzenia."
(...)

Pamiętaj, aids, to nie katar.

30. Data: 2019-04-20 06:57:23

Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Apr 2019 19:59:30 GMT, XL napisał(a):

> Nie widzę błędu w swojej angielszczyźnie, więc oryginały OK. Ale Panu
> polskie przekłady nie wystarczyły.

No cóż...
jak to mawia Zagłoba w czwartej części Trylogii:

Waćpanna prawisz tak zawile, że nie pojmuję...
Oleum ordynuję...
A gdy poskutkuje działanie
bierz się tedy Waćpanna za rzeczowe pisanie.

Meczet Al-Aksa płonął w tym samym czasie, co katedra Notre Dame
Eksperymenty psychologiczne a narodowość
Notre Dame odchodzi wraz z kulturą łacińską.
Doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa VAT-owskiego przez T-mobile.
Us congress hearing of maan alsaan Money laundry ???? ????????? ????? ??????? ????????? ??? ??????