Paranoja: problem grupowych politykerow, pewnego radia i rzadzacej koalicji

1. Data: 2006-08-17 12:55:22

Temat: Paranoja: problem grupowych politykerow, pewnego radia i rzadzacej koalicji
Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlem wlasnie tekst, bedacy wyciagiem cytatow z ksiazki R. S. Robins
i J. M. Post, "Paranoja polityczna. Psychopatologia nienawiści", IMHO
doskonale charakteryzujacy styl myslenie prawicowych krzykaczy
bytujacych na tej grupie: Ducha i elGuapo. Ow styl myslenie dotyczy
takze szerzej rozumianej prawicy (zwlaszcza narodowo-katolickiej), z
Radiem Maryja, obecnie rzadzaca koalicja i UPRem na czele.

Serdecznie polecam:
[ http://www.radiomaryja.pl.eu.org/teksty/rzmorm/paran
oja.html ]

Dodatkowo zachecam tez do przeczytania:

# Artykul o pokrewnej tematyce (bardzo amatorski):
[ http://tinyurl.com/h4edj ]

# Wikipedia na temat *teorii spiskowych*:
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theory ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theories_%28
a_collection%29 ]

# Wikipedia na temat *bledow poznawczych* powszechnych wsrod paranoikow:
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Disconfirmation_bias ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamental_attribution
_error ]

# Kolekcja fajnych przykladow paranoi:
[ http://www.polonica.net/ListaZydow_zmienione-nazwisk
a.htm ]
[ http://www.ateista.org/ ]
[ http://tinyurl.com/ogpme ]
[ http://jan-pajak.com/pajak_jan.htm ]
[ http://www.youtube.com/watch?v=WyxEdbyswKA ]

pozdrawiam
Quasi

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky

2. Data: 2006-08-18 11:10:17

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quasi napisał(a):

> # Kolekcja fajnych przykladow paranoi:

Jeszcze jedna, swieza perelka, z wysmienitego serwisu Prawy.pl:
[ http://prawy.net/index.php?dz=felietony&id=12380&sub
dz= ].

Warto zauwazyc, ze artykul jest zapozyczony z innego uroczego serwisu
Polskiejutro.com, tyle ze redaktorzy Prawego jakos nie odwazyli sie
zacytowac koncowego fragmentu, nieco tracacego tym, jak to "od tylu
zachodza nas Judajczykowie":

"Czy lewicowe i liberalne elity są antysemickie?
Powstaje wokół tych spraw nowatorska w gruncie rzeczy propaganda i
ideologia, mająca uzasadnić nasze jednostronne zaangażowanie. Np. dr
Tomasz Terlikowski w "Rzeczpospolitej" (3 sierpnia) napisał, że
pokazywanie obrazów wojny, w której giną po stronie arabskiej cywile,
jest dla oceny tej wojny krzywdzące, bo jest ona dla Izraela moralnie
słuszna (wypada zapytać, jakie jest stanowisko Watykanu?). Ten
publicysta (stały współpracownik Redakcji Katolickiej TVP) twierdzi
także, że Izrael "zrobił wszystko, by osiągnąć pokój", choć żadna z
przyjętych rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ nie została przez to
państwo wykonana, a wszelkie próby potępienia konfliktu na tym forum są
blokowane przez USA.
Ważniejsze jest jednak coś innego. Terlikowski napisał, że istnieje
"dojmujący antysemityzm (czy antyizraelskość) sporej części lewicowych i
liberalnych elit" w Europie, dlatego też konflikt Izraela z sąsiadami
nie jest bezwarunkowo popierany przez UE. Co prawda trudno się z tym
zgodzić, bo nawet Żydzi nie zarzucają owym elitom antysemityzmu czy
antyizraelskości (przecież wielu prominentnych przedstawicieli tychże
elit jest pochodzenia żydowskiego i na każdym kroku stale to podkreśla).
To z gruntu fałszywe i nie mające pokrycia w faktach oceny. Ale faktem
jest, że i w tych sprawach bracia Kaczyńscy idą pod lewicowy prąd
europejski. Od tego, co przeważy, i co stanie się ważniejsze, zależy ich
przyszłość. Czy ich postawa, wiązana z obroną tradycyjnych wartości (w
tym monogamicznego, heteroseksualnego małżeństwa), czy też
proizraelskość, wynikająca zapewne (choć może nie tylko) z
bezwarunkowego oddania się polityce USA?
** ** **
Od rozstrzygnięcia tych dylematów zależy także nasza przyszłość, w tym
ta najbardziej konkretna, wynikająca z poziomu rozwoju gospodarczego. Na
razie sprawy idą w dobrym kierunku: spada bezrobocie i mamy silny wzrost
gospodarczy. Ale mamy też perspektywę pośpiesznych prac nad spełnieniem
żydowskich żądań, dotyczących zapłaty za skutki II wojny światowej.
Perspektywa dodatkowej spłaty 65 mld USD (a nawet, jeśli to będzie suma
o 10 mld USD niższa, to nadal jest to wielkość straszna), wobec faktu,
że Polska i tak jest zadłużona na niespotykaną dotychczas skalę, może
być dla nas na dłuższą metę zabójcza."

3. Data: 2006-08-21 12:17:13

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@g...pl> wrote in message

Przestan juz, przestan :)
sam raczej lekko wpadasz w paranoje...
oraz denerwujesz sie gdy ktos ma inne poglady i w dodatku umie to uzasadnic.

Badz prawdziwym sceptykiem! Zaneguj tez swoj swiatopoglad, a nie umacniaj go
w ten sposob ze na sile starasz sie osmieszac swiaopoglad innych, jesli on
Ci nie pasuje.

Mowiac w kontekscie tego co pisalem: badz prawdziwym sceptykiem a
nie sceptykiem-cynikiem.
Duch

4. Data: 2006-08-22 07:44:59

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

Ponieważ stawiasz pewną pozytywną tezę, więc na Tobie spoczywa onus probandi
udowodnienia, iż ... jestem wielbłądem.

Pozdrawiam
EG

5. Data: 2006-08-28 10:56:18

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):

> Przestan juz, przestan :)

Przenigdy... Musialbys mnie zabic ;-)

> sam raczej lekko wpadasz w paranoje...

Pokaz gdzie.

> oraz denerwujesz sie gdy ktos ma inne poglady

Ani odrobine.

> i w dodatku umie to uzasadnic.

W tym problem, ze ci, ktorych krytykuje nie potrafia swych pogladow
uzasadnic. W przeciwnym razie, bym ich nie krytykowal...

> Badz prawdziwym sceptykiem! (...)

Nie ucz ojca robic dzieci...

pozdrawiam
Quasi

6. Data: 2006-08-28 10:58:04

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

el Guapo napisał(a):

> Ponieważ stawiasz pewną pozytywną tezę, więc na Tobie spoczywa onus probandi

Tak, tak wlasnie jest.

> udowodnienia, iż ... jestem wielbłądem.

I milion razy juz to zrobilem w naszych dyskusjach... Podobnie z Duchem.

pozdrawiam
Quasi

7. Data: 2006-08-29 07:09:30

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@g...pl> wrote in message news:ecui7q$e70
$...@a...idg.com.pl...

> Tak, tak wlasnie jest.

> I milion razy juz to zrobilem w naszych dyskusjach... Podobnie z Duchem.

http://wiadomosci.onet.pl/1377400,11,item.html
"Te dokumenty są kluczowe dla zrozumienia transformacji w Polsce. Sam fakt
wykorzystywania SB jako kanału kontaktowego do pertraktacji politycznych
pomiędzy władzą a opozycją był do tej pory negowany. Nawet stawianie pytań, czy
coś takiego miało miejsce, było traktowane jako OSZOŁOMSTWO" (podkreślenie EG) -
mówi dziennikowi dr Henryk Głębocki, historyk z IPN.

http://www.ipn.gov.pl/biuletyn4_39.pdf (str. 68-74)

Z pozdrowieniami paranoika
EG

8. Data: 2006-08-29 11:15:10

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

el Guapo napisał(a):

(ciach)

Ech...

Ustosunkowujac sie do Twoich wklejek wyrecze sie cytatami z centralnego
dla tego watku linku:

"Styl paranoiczny nietrudno rozpoznać. Jego zwolennicy są przekonani o
istnieniu wielkiego perfidnego spisku, który ma zniszczyć ich styl
życia. W poglądach paranoika na historię godne odnotowania jest nie to,
że wierzy on w istnienie i znaczenie spisków - w końcu zdarzają się i
mogą mieć znaczenie - ale że uznaje spisek za siłę napędową historii
oraz podstawową zasadę organizującą świat wszelkiej polityki." (s. 53)

(...)

"[...] Paranoik nie dopuszcza by jego uwagę rozpraszały pozornie
niewinne fakty - twierdzi, że wie, co się za nimi kryje. Wciąż szuka
ukrytych znaczeń, sygnałów wskazujących na obecność wrogów, o których
wie, ze go otaczają. [...] Nie przyjmuje do wiadomości najbardziej
niezbitych dowodów podważających jego przekonania, uważa je za
oszukaństwo umyślnie spreparowane po to, by uśpić jego czujność. [...]"
(s. 18)

"[...] Paranoik [...] z góry zna 'prawdę' i szuka jej potwierdzenia. Nie
dąży do potwierdzenia lub obalenia hipotezy. Wie, że jeśli bardzo się
postara, znajdzie dowody, które potwierdzą jego podejrzenia. W swych
poszukiwaniach wybiera tylko te 'dowody', które przemawiają za jego
przekonaniem o zagrożeniu." (s. 18-19)

"Przywiązując ogromną wagę do szczegółu, paranoik w swej interpretacji
odsiewa fakty (często niezwykle umiejętnie), które nie pasują do jego
urojeń. We wszystkich zdarzeniach i wypowiedziach dopatruje się ukrytych
treści i 'prawdziwych znaczeń'. [...] W świecie widzianym oczami
paranoika nic się ot tak po prostu nie zdarza, wszystko jest przez kogoś
umyślnie powodowane. Nie ma czegoś takiego jak zbieżność faktów.
Wszystko zostało zaplanowane. [...]" (s. 19)

"W swym rozumowaniu pozbawionym krytycznego osądu, w niezrównoważonym
operowaniu faktami klasyczny paranoik jest w stu procentach logiczny.
Fałszywe są jego przesłanki. Z upodobaniem kolekcjonuje fakty, ale tylko
te, które pasują do skonstruowanego przezeń logicznego systemu." (s. 19)

(...)

"Nie toleruje poddania się zewnętrznym naciskom lub autorytetowi.
Nieustannie zachowuje czujność, bo jakaś siła wyższa albo inni ludzie
mogliby podjąć próbę narzucenia mu swojej woli, on zaś manifestuje
przesadną niezależność." (s. 23)

I jeszcze to:
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Disconfirmation_bias ]

A "SBcki postokraglostolowy spisek"*** to nie jedyny zaindukowany
korwinszczyzna - i podobna intelektualna gangrena - paranoidalny wrzod
na Twoim wyobrazeniu rzeczywistosci. Inne to (z tego co pamietam):
# potezna lewacka socjotechnika odpowiedzialna za niemal cale
zlo/glupote swiata;
# perfidne pasozytnictwo socjaldemokratow;
# kryptosocjalizm wszystkich ugrupowan, poza korwinskimi;
# sfingowany atak na Pentagon 9/11.

I co dalej poczac z odorem paranoi bijacym z zaropialych ran
urojeniowych na Twoim swiatopogladzie, ktore przy kazdej nadazajacej sie
okazji rozdrapujesz? I w tej sprawie wyrecze sie cytatem z jednego z na
poczatku podanych linkow:

"Jak postępować z (...)? Pewną garść informacji dostarcza Poradnik
Medyczny: 'W stosunku do chorego powinno się wykazywać dużą dozę
tolerancji, należy ograniczyć się do wyraźnego negowania prawdziwości
treści wytwórczych bez omawiania ich i tłumaczenia ich nieprawdziwości,
co zwykle nie przynosi pożądanego rezultatu' [2]."

pozdrawiam
Quasi

***
http://tinyurl.com/f8qbf
http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3%C5%BCowy_salon ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gazeta_Wyborcza#Opinie_
o_Gazecie_Wyborczej

9. Data: 2006-08-29 12:28:50

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@g...pl> wrote in message
> el Guapo napisał(a):
>

> (ciach)
>

> Ech...
>
> Ustosunkowujac sie do Twoich wklejek wyrecze sie cytatami z centralnego
> dla tego watku linku:

(...)

Skoro w ramach państwa prawa (?!?), i to bez uciekania się do przemocy
fizycznej tacy na przykład notariusze potrafili sobie uwić tak cieplutkie
gniazdko, to sądzę, iż rozsądne jest przypuszczać, iż osoby o większej władzy
wiją sobie gniazdka dużo cieplejsze.
Winny (bo korupcjogenny) jest sam system - to, kto jest owej korupcji
beneficjentem ma dla mnie absolutnie drugorzędne znaczenie. Pisałem o tym już
tłumacząc Ci czym jest w swej istocie (hiper-)inflacja i kto za nią odpowiada
(zawsze emitent pieniądza - dla przypomnienia).
Twoje insynuacje nie odnoszą się do mnie, bo ja nie twierdzę, iż drapieżnicy
wymyślili i stworzyli sobie przyrodę i roślinożerców, aby swoje mordercze
instynkta móc zaspokajać, twierdzę zaś, iż drapieżnicy istnieją realnie i swoje
instynkta w przyrodzie zaspokajają. W przypadku polityków mamy oczywiście do
czynienia z różnym stopniem dbania o realizację własnej opcji ideologicznej
contra dbanie o pomyślność własnej świty, zwykle jednak akcent IMHO leży mocno
w kierunku tego drugiego (bo musi: gdyby szefowie o podwładnych niedostatecznie
dbali, to podwładni odpłynęliby do nowych szefów). Szczególnie, iż
zbiurokratyzowane państwo stwarza dogodną okazję do obdzielania świty
ciepluteńkimi gniazdkami, czego Twój przenikliwy wzrok ani dostrzega tłumacząc
to wszystko z infantylnością dziecka. Odpowiedz sobie na prościuteńkie pytanie:
dlaczego biznesmen wspiera kampanię jakiejś partii grubą gotówką - tylko z
idealizmu, czy dla wymiernych dowodów wdzięczności ze strony tych, których
popiera - dowodów, które przewyższą inwestycję, bo tylko wtedy deal ma sens.
Światem żądzi pieniądz - ja przyjmuję to bez dowodów ... i dlatego jestem
paranoikiem. Reszta to próba zrozumienia jakie siły aktualnie kawałek sukna
sobie próbują wyrywać - czyli taktyka polityki: kto z kim przeciwko komu i o
co. Jeśli to nazywasz spiskiem - to nie rozumiesz elementów polityki, ba -
współżycia elementarnego pomiędzy ludźmi wogóle.

Pozdrawiam
EG

10. Data: 2006-08-29 12:46:55

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

el Guapo napisał(a):

(ciach)

Nienienienie.

[...]

;->

pozdrawiam
Quasi

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky

konflikt w małżeństwie - jak pomóc?
Jak uszczesliwic ubezwlasnowolniona dziewczyne
Natknęłam się przypadkiem na Von Brauna :)
psi
Jaram