Pasta z bazylii lub pesto

1. Data: 2004-05-09 15:22:24

Temat: Pasta z bazylii lub pesto
Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Poszukuję sprawdzonego przepisu na pesto, lub pastę z bazylii.
Mam nadmiar tego ziółka w doniczkach i chciałabym zużyć lub przetworzyć do
poźniejszego wykorzystania.

Podpowiedzcie coś i błagam nie odsyłajcie do Googla, bo szukam naprawdę
sprawdzonych przepisów :-)

Dziękuję i pozdrawiam!

Zuzel

1. Data: 2004-05-09 15:31:31

Temat: Re: Pasta z bazylii lub pesto
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:c7liae$g25$1@nat.4pr.pl, Zuzel wrote:
> Podpowiedzcie coś i błagam nie odsyłajcie do Googla, bo szukam
> naprawdę sprawdzonych przepisów :-)

A do archiwum grupy wolno cię odesłać? Chyba znajdziesz jakiś sprawdzony
przepis wśród tych 525 wątków o pesto?
http://tinylink.com/?93HPJMeXAJ

Tu na przykład:
http://tinylink.com/?bxmHDFkKSQ

Hania

1. Data: 2004-05-09 17:11:06

Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, przeglądałam archiwum i dotarłam również do podanego przez Ciebie
przepisu, jednakże bardziej interesowałaby mnie pasta z bazylii... taka jaką
można dostać w sklepach... niestety strasznie droga :-(
A tak przy okazji, rozumiem, że przepis który mi wskazałaś został przez
Ciebie wypróbowany?
Dziękuję i pozdrawiam!

A może ktoś jeszcze zechciałby się podzielić swoją wiedzą? Bardzo proszę...

Zuzel

1. Data: 2004-05-09 17:16:24

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzel" <l...@w...pl> wrote in message news:c7lom8$d2$1@nat.4pr.pl...
> A tak przy okazji, rozumiem, że przepis który mi wskazałaś został przez
> Ciebie wypróbowany?
Nie, ja (tu uwaga, herezja) nie przepadam za świeżą bazylią. A szkoda, bo
z różnych ziół, jakie hodowałam na parapecie, najlepiej mi się udawała
bazylia i szałwia. Jak czasem mam ochotę na pesto, to kupuję sobie mały
słoiczek w sklepie.

Hania

1. Data: 2004-05-10 06:52:43

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c7liae$g25$1@nat.4pr.pl> Zuzel wrote:
> [...]
> przetworzyć do poźniejszego wykorzystania.
>
> Podpowiedzcie coś i błagam nie odsyłajcie do Googla, bo szukam

Rozumiem, żeś przed napisaniem tego listu starannie przeszukało internet
i uznało znalezione tam przepisy za niewiarygodne?

Władysław

1. Data: 2004-05-10 08:47:40

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzel" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poźniejszego wykorzystania.
>
> Podpowiedzcie coś i błagam nie odsyłajcie do Googla, bo szukam naprawdę

Nie przeglądałąm archiwum i nie będę tego robić, bo łączę się przez modem.
Może więc się powtórzę. Podaję Ci mój sprawdzony przepis na pesto (co masz
na myśli mówiąc pasta z bazylii???)
Proporcje około (na 3 osoby).
100 g utartego parmezanu
trochę ponad 100 ml oliwy z oliwek
70 g obranych orzechów włoskich lub piniowych (zdecydowanie wolę włoskie)
Listki z bazylii (około szklanki lub obsmyczony taki krzaczek, jak sie
kupuje w supermarketach)
2 ząbki czosnku
To wszystko trzeba ze sobą zmiksować. Ja najpierw miksuję parmezan z
orzechami i oliwą, dodaję starty czosnek, a na końcu bazylię i miksuję aż do
uzyskania jednolitej zielonej barwy.
Co ciekawe, smak początkowo jest jakiś atki nijaki, a za chwilę sie
przegryza i jest pyszne.
Do tego porcja spaghetti al dente (polecam firmy Agnesi, spaghetti rigate) i
czerwone wytrawne :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-05-11 07:13:43

Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie, nie miałam zamiaru nikogo urazić , chodziło mi raczej o to, że czasem
ktoś wpisze przepis z jakiegoś poradnika wcześnej go nie wypróbowawszy,
tylko tyle... Na tej grupie jestem od niedawna i nie zdąrzyłam się jeszcze
zorientować kto wpisuje przepisy sprawdzone, a kto napotkane - dobrze się
zapowiadające... Absolutnie nie uważam więc przepisów za mało wiarygodne!

Pozdrawiam!

Monika vel Zuzel

1. Data: 2004-05-11 07:17:37

Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za przepis!

Pastę z bazylii czasem można nabyć w sklepie, to taka bazylia połączona z
oliwą i czymś jeszcze... no właśnie nie wiem z czym... i nie jest to
pesto...
Poza tym zastanawiam się, jeśli zmiksuję bazylię, dodam sól i oliwę, włożę
do słoika, to ile taka mieszanka może stać? Co zrobić żeby przedłużyć jej
żywot? Zawekować? Zupełnie się na tym nie znam... Pomóżcie!

Pozdrawiam!

Monika

1. Data: 2004-05-11 13:04:20

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do słoika, to ile taka mieszanka może stać? Co zrobić żeby przedłużyć jej
> żywot? Zawekować? Zupełnie się na tym nie znam... Pomóżcie!

Ja zalewam całę liście bazylii olejem słonecznikowym. Stoi to całą zimę w
lodówce i jest oki. A olej nabiera wspaniałego bazyliowego aromatu (i o to
chodzi).
Myślę, że skoro zarówno oliwa jak i sól mają właściwości konserwujace, to
nic się nie powinno dziać z Twoją miksturą. Najlepiej poeksperymentować. Na
pewno powinno stać w ciemnym, chłodnym miejscu... Może ktoś coś doda...
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-05-11 13:54:31

Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Ci dziękuję, zarówno za przepis jak i za ludzkie podejście!
Mam nadzieję że kiedyś będę się mogła czymś zrewanżować :-)

Pozdrawiam!

Monika

chujowa ta lista zegnam
Sos bulgarski