Pieczenie w folii aluminowej

1. Data: 2001-11-16 15:10:02

Temat: Pieczenie w folii aluminowej
Od: "T.W." <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow :-)
Chcialbym upiec rybe w folii i tak mi sie jakos przypomina ze gdzies, kiedys
slyszalem, ze zawija sie ktoras strona folii do srodka i ma znaczenie ktora.
Pomozecie ?
A przy okazji zbieram przepisy na rybe w folii; po przegladnieciu archiwum i
sieci znalazlem :
- Mietowy pstrag w folii
- Pstrąg pieczony w folii z koperkiem
- Pstrąg pieczony w folii z pietruszka
- Pstrąg pieczony w folii z ziolami

Jesli ktos mialby cos jeszcze - bede wdzieczny

Z gory dzieki, pozdrawiam
Tomek

1. Data: 2001-11-16 15:53:56

Temat: Re: Pieczenie w folii aluminowej
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kiedys
> slyszalem, ze zawija sie ktoras strona folii do srodka i ma znaczenie

zdaje sie, ze blyszczacym do srodka, ale nie pamietam na pewno. spotkalam
sie z ta teoria pare razy, ale jakos nie bardzo wierze...

pozdrawiam,

1. Data: 2001-11-16 21:13:55

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmm, z tego co ja sie orientuje to tak:
jesli cos pieczesz to blyszczacym do srodka, a jezeli zawijasz cos np.
kanapki zeby sie lepiej przechowalo to wtedy blyszczacym do gory.
A te przepisy to podsylaj natychmiast, nie badz taki.... :)))
Pozdrawiam serdecznie

*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska
k...@i...pl
g...@p...onet.pl

Użytkownik T.W. <w...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9t3a4p$p72$...@s...man.poznan.pl...

1. Data: 2001-11-16 22:07:09

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - Pstrąg pieczony w folii z pietruszka
> - Pstrąg pieczony w folii z ziolami
>
> Jesli ktos mialby cos jeszcze - bede wdzieczny

No, to proszę:

Bierzesz tuszkę pstrąga. Leciutko solisz, obsypujesz tymiankiem, mielonym
cynamonem i potłuczonymi goździkami. Napychasz sparzonymi rodzynkami i
migdałami. Możesz dodać wiórek masła. Zawijasz w folię, pieczesz ok. 15
minut w +/- 180 stopniach. Smacznego życzę :-).

Kamila Pe.

1. Data: 2001-11-18 19:17:39

Od: i...@r...com.pl (Macabra) szukaj wiadomości tego autora

From: "Kamila Perczak" <c...@m...pl>

> [...]
> migdałami. Możesz dodać wiórek masła. Zawijasz w folię, pieczesz ok. 15
> minut w +/- 180 stopniach. Smacznego życzę :-).

A ja prawie z folii, czyi z grilla ;-))

Pstrąga sprawionego z głową i skórą solisz od środka, nacierasz
przeciśniętym czosnkiem, wkładasz gałązkę tymianku, kilka wiórków masła i
siup - na grilla. Po 5 miut z każdej strony - pycha !! (jutro robię) (albo
nie, bo wlaśnie dostałam od Rodziców szybkowar i będę szybko warzyć ;-))

--
Macabra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-11-19 12:49:21

Temat: Re: Pieczenie w folii aluminowej [dlugie]
Od: "T.W." <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> kanapki zeby sie lepiej przechowalo to wtedy blyszczacym do gory.
> A te przepisy to podsylaj natychmiast, nie badz taki.... :)))

Dzieki _wszystkim_ :-)))

Znalezione przeze mnie przepisy : (rowniez z archiwum grupy, przepraszam
Autorow, ze ... bezimiennie ale w tym momencie juz nie mam czasu na ponowne
przeszukiwanie.
Jest tez z polskimi literami - tez nie mam w tym momencie czasu wycinac
Pozdrawiam serdecznie
Tomek

Przepisy :
------------------------------
Pstrąg pieczony w folii

- 4 pstrągi po 30 - 35 dag
- 8 dag masła
- sok z 1/2 cytryny
- 1 pęczek koperku - sól, pieprz

Bardzo świeże pstrągi skrobiemy, patroszymy, myjemy.
Rozchylamy lekko podważamy palcami kręgosłup, delikatnie wyluzowujemy go
wraz z ośćmi i usuwamy.
Głowy i ogona nie odcinamy.
Pstrągi lekko skrapiamy cytryną, nacieramy w środku i po wierzchu solą i
pieprzem, wstawiamy na 15 minut do lodówki.
Piekarnik nagrzewamy do 200oC.
Do środka każdego pstrąga wkładamy po łyżeczce masła i kilka łodyżek
koperku, szczelnie owijamy folią aluminiową, układamy na ruszcie nagrzanego
piekarnika i pieczemy 25 - 30 minut.
Podajemy z piure ziemniaczanym i zieloną sałatą z sosem winegret.
Karp pieczony w ziołach
. Porcja dla 4 osób:
o 1,5 kg karpia
o po łyżce pokruszonego rozmarynu i kolendry
o 2 łyżki posiekanej natki
o łyżka masła
o 2 cytryny
o sól
o pieprz
Zioła wymieszać (połowę natki zostawić). Sprawioną rybę umyć z zewnątrz i w
środku. Posolić, dodać pieprzu, skropić sokiem z cytryny, obłożyć mieszanką
ziół, odstawić na godzinę do lodówki.
Kawałek folii aluminiowej posmarować masłem, ułożyć rybę, rozłożyć resztę
masła, zawinąć folię. Wstawić do rozgrzanego do 200oC piekarnika
elektrycznego. Po 30 minutach pieczenia rozchylić folię, by ryba się
zarumieniła. Gotową wyjąć na półmisek, posypać odłożoną natką i startą na
tarce skórką z cytryny. Udekorować plasterkami cytryny i kawałkami skórki
oraz zieloną sałatą.
--------------------------------------
Miętowy pstrąg z folii
(Na 4 osoby): 4 pstrągi o wadze 300 g, liście świeżej lub suszonej mięty,
cebula czerwona lub biała, sól, przyprawa do ryb, oliwa z oliwek, 4 duże
ziemniaki, 60 g masła. Do dekoracji: natka pietruszki, cytryna.
Wypatroszyć pstrągi, posolić, do środka włożyć posiekane liście mięty,
pokrojone w krążki cebule i zawinąć w folie aluminiową, następnie włożyć do
piekarnika nagrzanego do temperatury 250 stopni i piec ok. 25 minut.
Nieobrane ziemniaki piec w folii ok. 45 minut (temp. 300 stopni). Do
ziemniaków podać kosteczkę masła (ok. 15 g) z posiekana pietruszka.
------------------------------
Łosoś w folii
Filet łososia bez ości (ok 150-200 g na osobę) oskrobać z łusek, obmyć,
posolić, skropić sokiem z cytryny, położyć na nim plasterki cytryny i
obficie posypać świeżym koperkiem. Na to wszystko wiórki masła. Zawinąć
szczelnie w folie aluminiową i włożyć do gorącego piekarnika Po 25-30
minutach ( filet ok. 600 g- większy - dłużej) wyjąć i podać tego
blado-różowego łososia (w maślano-koperkowym sosie ) z białym ryżem i
zielona sałatą.
------------------------------------
Ryba w folii

Ja to robię po prostu tak, że posypuję solą ziołową KAMISu, odrobiną
pieprzu, odrobiną czosnku, pakuję w folię aluminiową i dodaję odrobinę
masła, i do piekarnika. Długość pieczenia, niestety, ustalam empirycznie -
nie mam pojęcia, jak długo go piec. "Aż będzie dobre." Podaję z cytrynką do
pokropienia.
--------------------------
Pstrąg w folii I

Pstrąga można w dwojaki sposób. Nacinam mu brzuszek, żeby zrobić
'kieszonkę', solę go i zostawiam na moment w lodowce. Rozwijam folie
aluminiowa, smaruję ja troszkę masłem. Kładę pstrąga i pakuje do 'kieszonki'
1) cebule pokrojona w plastry + wiórki masła
lub
2) bardzo dużo natki pietruszki a na wierzch rybki plastry cytryny - jedna
obok drugiej
Można też dodać trochę majeranku.

Wszystko zawijamy w folie i pieczemy w rozgrzanym piekarniku ok. 15 min.
-------------------
Pstrąg w folii II

... ja robię podobnie, z ta różnicą, że nacieram pstrąga pietruszką i
rozmarynem+ masełko w środku rybki i na folii, sól, pieprz i cytryna...
15 minut w piekarniku w zawiniętej folii a potem jeszcze do dziesięciu w
rozwiniętej, żeby skorka się przyrumieniła.
Masełko z którym go podaje jest mocno czosnkowe.

1. Data: 2001-11-20 00:30:43

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Macabra" <i...@r...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie, bo wlaśnie dostałam od Rodziców szybkowar i będę szybko warzyć ;-))

Ale pyyycha :-). Tymianek musi być świeży, czy może być suszony?

Kamila Pe.

1. Data: 2001-11-22 09:42:13

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Kamila Perczak <c...@m...pl>

> Ale pyyycha :-). Tymianek musi być świeży, czy może być suszony?

Ja jadlam ze swiezym. Do nabycia w supermarketach.

--
Maya
When God made man, she was only testing

ksiega adresowa - pytanie
salatka kus-kus?
Humorek :-)
Relacja na zywo z pieczenia szarlotki w/g Castle
wskoczcie na czata!