Pieczony filet z indyka

1. Data: 2003-04-11 11:16:04

Temat: Pieczony filet z indyka
Od: "Kaligula" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Siosty i Bracia w gotowaniu

Mam ogromną prosbę o jakiś przepis na hmmmm..... pieczoną pierś (filet) z
indyka......
Jak ją piec ? może czymś ją nafaszerować? co zrobić żeby była soczysta
.......?
muszę to dzis wiedzieć
plizzzzzzzzzzz...........
Tomek GG 808895

1. Data: 2003-04-11 12:38:07

Temat: Odp: Pieczony filet z indyka
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kaligula <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7686n$hfs$...@n...news.tpi.pl...
> Witajcie Siosty i Bracia w gotowaniu
>
> Mam ogromną prosbę o jakiś przepis na hmmmm..... pieczoną pierś (filet) z
indyka

posolić popieprzyć czarnym pieprzem, delikatnie ponacinać w 4-6 miejscach i
napakować masła, (MASŁA nie margaryny), natrzeć miodem, posypać utartym
imbirem,
naczynie żaroodporne wyłożyć kolejno płatkami masła, cebulą,
odrobiną posiekanego czosnku, bardzo cienkimi plasterkami cytryny
(może być mandarynka albo pomarańcza ale ja wolę cytrynę),
można dorzucić pare plasterków jabłka, na to położyć obmiodzonego i
naimbirzonego indyka, a na wierzch w kolejności
jeszcze trochę masła, jabłko, cytryna, czosnek, cebula, przykryć folią
aluminiową i piec w piekarniku( ja piekę w elektrycznym na 200 st.), tylko
nie pytaj mnie ile czasu bo nie wiem, trzeba sprawdzać patykiem, no
przynajmniej godzinkę i kawałek.
Wychodzi soczysty i bardzo aromatyczny pod warunkiem że nie przesuszysz go
za bardzo, pod koniec pieczenia możesz go ewentualnie przełożyć góra do
dołu to złapie tego sosiku jeszcze nieco.
A co do sosiku to po wyjęciu indora i skórek od cytryny można go
zblendować, i polać mięso, tez jest niezły bo słodkawy i smakowity
smacznego
ula.

1. Data: 2003-04-11 12:39:59

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

acha, nieźle indykowi robi 24-godzinna solanka w lodówce
ale to jak się nie pali, wtedy jest słony w środku również.
ula.

1. Data: 2003-04-11 18:59:38

Temat: Re: Pieczony filet z indyka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/indyk.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-04-11 19:16:45

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indyka......
> Jak ją piec ? może czymś ją nafaszerować? co zrobić żeby była soczysta

Pewnie już za późno ale może się jeszcze kiedyś przydać....
Ja takie piersiątko trochę solę za to obsypuje bardzo obficie pieprzem ( z
wierzchu prawie na czarno). Dobrze jak trochę poleży...Potem do piekarnika .
Podlewam wodą trochę i przykrywam. Pod koniec pieczenia wrzucam garść
rodzynek. Upieczony kroję w plastry i układam na półmisku na zmianę z
plastrami ananasa z puszki.Posypuję "napuchniętymi" rodzynkami. Wygląda
efektownie a i smakuje niczego sobie ;)

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-04-11 20:11:33

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Toffi" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Wygląda
> efektownie a i smakuje niczego sobie ;)

Powiedz mi, prosze, czy ten cycuszek nie jest mdly?

> Pozdrawiam
> Toffi

Ja rowniez
Dorota

1. Data: 2003-04-11 21:00:12

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Powiedz mi, prosze, czy ten cycuszek nie jest mdly?

Niee, mięcho jak mięcho. Nakładam na talerz plaster miesa z ananasem. Ananas
sprawia, że mięso nie jest takie "suche" Rodzynek jest niewiele i wg mnie
służą bardziej do ozdoby ( tzn winogrona na ciepło się z nich robia ;-)
Zwykle się boję kombinacji mięsa z owocami ale ta mi akurat podchodzi.
Kiedyś na rodzinnym obiedzie to właśnie półmisek z cycami pierwszy został
opróżniony choć był jeszcze schab ze śliwkami i kotlety (mielone, nadziewane
pieczarkami i zapiekane z żółtym serem)

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-04-11 21:09:55

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

, mięcho jak mięcho. Nakładam na talerz plaster miesa z ananasem. Ananas
> sprawia, że mięso nie jest takie "suche"

A to wiem akurat

> Zwykle się boję kombinacji mięsa z owocami

Ja tez i dlatego pytalam, jutro sprobuje tego polaczenia. Moge napisac na
priv jak wyszlo?

> Pozdrawiam
> Toffi

Rowniez pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-04-14 12:47:07

Od: "Kaligula" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję wszystkim za zainteresowanie
Niestety było juz za późno by skorzystać z Waszych rad i postanowiłem radzić
sobie sam.
Wyszło pysznie..........
Rozbity filet osolony i popieprzony wyłożyłem masą z pokrojonych na kawałki
suszonych śliwek pokrojonego majeranku migdałów i szczypty cynamonu.
Zawinąłem w roladę i spiąłem wykałaczkami.
Opiekłem ja na patelni na maśle do lekkiego zrumienienia a potem przełozyłem
do naczynia żaroodpornego i podlałem wodą.
Piekarnik nastawiłem na 200 st. i tak wszystko dusiłem około 1,5 godz.
Wszystko robiłem na wyczucie i wyszło wyśmienicie, gotowanie to przecież
jak sex a może nawet jeszcze lepsze :):):)
Pozdrawiam i dziekuję
Kali

1. Data: 2003-04-14 15:17:07

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Kaligula" <k...@g...pl>
[...] postanowiłem
> radzić sobie sam. Wyszło pysznie..........
> Rozbity filet osolony i popieprzony

Sloneczko :-) podwjne :-)
czy ten rozbity filet to byl z calosci piersi, czy jednak podzieliles te piers na
kotlety???

> [...]
> Wszystko robiłem na wyczucie i wyszło wyśmienicie, gotowanie to
> przecież
> jak sex a może nawet jeszcze lepsze :):):)

Kali, Kali, brzmi ta potrawa niezywkle wprost....
chyba dan sie namowic :-)
Odpowiedz,mprosze, na zadane pytanie...
no a generalnie.. jak slaba reka starszawej pani moze rozbic skutecznie piers
indycza..
wcale nie zartuje ani nie podpuszczam...
Barbara

---

PILNE - TORT !!!!
wycieczka...