Odp: Pieczony filet z indyka

From: "ulla" <u...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: Pieczony filet z indyka
Date: Fri, 11 Apr 2003 14:38:07 +0200

Użytkownik Kaligula <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7686n$hfs$...@n...news.tpi.pl...
> Witajcie Siosty i Bracia w gotowaniu
>
> Mam ogromną prosbę o jakiś przepis na hmmmm..... pieczoną pierś (filet) z
indyka

posolić popieprzyć czarnym pieprzem, delikatnie ponacinać w 4-6 miejscach i
napakować masła, (MASŁA nie margaryny), natrzeć miodem, posypać utartym
imbirem,
naczynie żaroodporne wyłożyć kolejno płatkami masła, cebulą,
odrobiną posiekanego czosnku, bardzo cienkimi plasterkami cytryny
(może być mandarynka albo pomarańcza ale ja wolę cytrynę),
można dorzucić pare plasterków jabłka, na to położyć obmiodzonego i
naimbirzonego indyka, a na wierzch w kolejności
jeszcze trochę masła, jabłko, cytryna, czosnek, cebula, przykryć folią
aluminiową i piec w piekarniku( ja piekę w elektrycznym na 200 st.), tylko
nie pytaj mnie ile czasu bo nie wiem, trzeba sprawdzać patykiem, no
przynajmniej godzinkę i kawałek.
Wychodzi soczysty i bardzo aromatyczny pod warunkiem że nie przesuszysz go
za bardzo, pod koniec pieczenia możesz go ewentualnie przełożyć góra do
dołu to złapie tego sosiku jeszcze nieco.
A co do sosiku to po wyjęciu indora i skórek od cytryny można go
zblendować, i polać mięso, tez jest niezły bo słodkawy i smakowity
smacznego
ula.