Pilne!!!-uczulenie na znieczulenie-stomatologia

1. Data: 2007-12-12 12:41:30

Temat: Pilne!!!-uczulenie na znieczulenie-stomatologia
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Prosze o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi.

Jaka moze byc alternatywa dla uczulonych na zastrzyk znieczulajacy? Chodzi
oczywiscie o sytuacje, gdy jest on rzeczywiscie niezbedny.
Czy taki sam rodzaj leku znieczulajacego stosowany jest w innych zabiegach
niz stomatologiczny, np. podczas gastroskopii?

Jesli uczula znieczulenie stomatologiczne, to nalezy unikac znieczulen przy
okazji innych zabiegow?
Jak sie ma do tego narkoza? Czy mozna przyjac ja jako alternatywe?

Dlaczego lekarze/pielegniarki nie pytaja pacjentow o ich alergie (jesli juz,
to sporadycznie)? Przeciez tak niewiele trzeba, aby bezkarnie wyslac
czlowieka z tego swiata...

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

2. Data: 2007-12-12 18:50:11

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:

> Witam,
>
> Prosze o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi.
>
> Jaka moze byc alternatywa dla uczulonych na zastrzyk znieczulajacy?

<głupi dowcip>

pół litra?

</głupi dowcip>

Nie no, nie wiem szczerze mówiąc

> Dlaczego lekarze/pielegniarki nie pytaja pacjentow o ich alergie (jesli
> juz, to sporadycznie)? Przeciez tak niewiele trzeba, aby bezkarnie wyslac
> czlowieka z tego swiata...

bo opieka zdrowotna w naszym kraju ma strukturę mafijną, o czym piszę co i
raz - za każdym razem lekarze się obrażają jak o tym wspomnę, a przecież
dowody są na każdym kroku. Dziwią się potem, że są nielubianą grupą
społeczną.

--
www.vegie.pl

3. Data: 2007-12-13 21:04:34

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

Witam!

> Jaka moze byc alternatywa dla uczulonych na zastrzyk znieczulajacy? Chodzi
> oczywiscie o sytuacje, gdy jest on rzeczywiscie niezbedny.

Są różne leki znieczulenia miejscowego- choć zwykle chemicznie podobne.
Uczulenia występują niezwykle rzadko - osobiście nie widziałem żadnego, mimo
znieczulania miejscowego wielu tysięcy chorych. Efekty przedawkowania -
owszem, ale nie alergie. Proponuję, żeby zgłosić się do alergologa celem
wykonania odp. testów.

> Czy taki sam rodzaj leku znieczulajacego stosowany jest w innych zabiegach
> niz stomatologiczny, np. podczas gastroskopii?

Czasem używa się żelu ze środkiem miejscowo znieczulającym , czasem bez.

> Jesli uczula znieczulenie stomatologiczne, to nalezy unikac znieczulen
> przy okazji innych zabiegow?

> Jak sie ma do tego narkoza? Czy mozna przyjac ja jako alternatywe?

Nijak. Przy znieczuleniu ogólnym używa się innych leków niż przy miejscowym.
Jest to jednak procedura mająca swoje ograniczenia.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2007-12-13 21:09:06

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 13 Dec 2007 22:04:34 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako regen, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Proponuję, żeby zgłosić się do alergologa celem
> wykonania odp. testów.

Ja bym sie jeszcze zastanowila czy byla to reakcja alergiczna czy moze cos
innego - mi zdarzylo sie prawie wyzionac ducha po podaniu znieczulenia
przez stomatologa przy arytmii - on sie mnie o to nie spytal, ja nie
wiedzialam ze to wazne - okazalo sie ze w sklad leku wchodzi adrenalina co
przy moim tetnie 130 w spoczynku a w nerwach (fotel u stomatologa nie
nastraja relaksacyjnie ) znacznie wiecej plus zaburzeniach rytmu dalo
bardzo spektakularny efekt.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

5. Data: 2007-12-14 12:47:17

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy moim tetnie 130 w spoczynku a w nerwach (fotel u stomatologa nie
> nastraja relaksacyjnie ) znacznie wiecej plus zaburzeniach rytmu dalo

wiecej adrenaliny to Ty sama wydzielasz na fotelu, niz jest w tym znieczuleniu.
i.

6. Data: 2007-12-14 13:35:33

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 14 Dec 2007 13:47:17 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Iwon(K)a, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> wiecej adrenaliny to Ty sama wydzielasz na fotelu, niz jest w tym znieczuleniu.

Widocznie to co ja wydzielilam plus to co bylo w znieczuleniu zrobilo
swoje.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło