Placki

1. Data: 2006-07-04 13:48:57

Temat: Placki
Od: "elzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo lubimy placki, do których dodaję sody oczyszczonej, żeby były
pulchne. Może kto mi powiedzieć, czy to nie jest szkodliwe dla drowia? Czy
podczas smażenia soda się nie ulatnia? Kiedyś straszono, że w stołówkach
studenckich dodawano sody do zupy, żeby nie kwaśniała i to miało być
szkodliwe? Czy ktoś ma jakieś zdanie na ten temat?

2. Data: 2006-07-04 13:51:50

Temat: Re: Placki
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"elzet" <e...@w...pl> wrote in message
> [...]
> studenckich dodawano sody do zupy, żeby nie kwaśniała i to miało być
> szkodliwe? Czy ktoś ma jakieś zdanie na ten temat?

Kwaśny węglan sodowy - rozkłada się przy wysokich temperaturach na dwutlenek
węgla - to on spulchnia i inne składniki, zależnie z czym jeszcze reaguje w
ciescie - nieszkodliwe, lub mało szkodliwe...

3. Data: 2006-07-05 10:40:32

Od: "elzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję.

> Kwaśny węglan sodowy - rozkłada się przy wysokich temperaturach na
> dwutlenek węgla - to on spulchnia i inne składniki, zależnie z czym
> jeszcze reaguje w ciescie - nieszkodliwe, lub mało szkodliwe...

eksperymenty przepis
narzędzie do wycinania
ciasto z coca-colą
Mam pytanie odnośnie steków