klopsiki w sosie koperkowym

1. Data: 2006-07-04 16:13:56

Temat: klopsiki w sosie koperkowym
Od: "rumianeczek" <rumianeczekUSUŃ@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Proszę o przepis na taki obiad, głównie zalezy mi na sosie, jak z czego,
jakie proporcje, oprócz koperku oczywiście :)

Pozdrawiam
rumianeczek

2. Data: 2006-07-04 19:17:51

Temat: Re: klopsiki w sosie koperkowym
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

rumianeczek napisał(a):
> Witam,
> Proszę o przepis na taki obiad, głównie zalezy mi na sosie, jak z czego,
> jakie proporcje, oprócz koperku oczywiście :)

Ja do tego rosołku, w którym się klopsiki ugotują, dodaję masło
rozmieszane z mąką. Żeby się nie zrobiły kluchy, to najlepiej do
kubeczka dać łyżkę masła, do tego łyżkę mąki (oczywiście ilość mąki
zależna od ilości wywaru w garze, żeby zdołała zagęścić) i dodać trochę
tego gorącego wywaru, dobrze rozbełtać widelcem i siup do garnka z
klopsikami. Zagotować i dodać posiekany koperek. Można w wersji
hardcore'owej dodac jeszcze śmietany, ale niekoniecznie ;-).

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-07-04 19:30:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> [...]
> wywaru, dobrze rozbełtać widelcem i siup do garnka z klopsikami. Zagotować
> i dodać posiekany koperek. Można w wersji hardcore'owej dodac jeszcze

Nie prościej posypywać mąką z palców - w końcu na rodzinkę tego sosu wiele
nie trzeba, więc mąki jest około jednej łyżki... przy odrobinie uwagi
zagęści się bez grudek, a masło, czy śmietanę dodać na końcu - przed
koperkiem. Osobiście preferowałbym kwaśną śmietanę.

4. Data: 2006-07-05 08:20:58

Od: "fifi" <f...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Proszę o przepis na taki obiad, głównie zalezy mi na sosie, jak z czego,
> jakie proporcje, oprócz koperku oczywiście :)

U mnie w mieście jest specjalny sklep z samymi przyprawami. Tam tez kupuje
naturalna mieszankę (bez dodatków typu glitaminian) przypraw do mięsa
mielonego. Posypuje ja mięso mielone, kilka jajek, sól, kaszka manna i formuje
klopsiki. Klopsiki wrzucam na wrzątek, dodaje koperek i gotuje. Na końcu
gotowania sos zagęszczam zwykłą mąką, ktora uprzednio mieszam w niewielkiej
ilości zimnej wody aby nie było grudek.

Pisze o tej przyprawie do miesa mnielonego ponieważ nadaje ona super smak
sosikowi

pozdrawiam
fifi

Placki