ciasto z coca-colą

1. Data: 2006-07-04 07:59:47

Temat: ciasto z coca-colą
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno temu pojawił się na grupie przepis na ciasto z coca-colą. Upiekłam je
wtedy i wyszło rewelacyjnie.
Wczoraj chciałam zrobić powtórkę na prośbę Męża, ale niestety z tego samego
przepisu wyszło mi lekko gumowate. Zastanawiam się co zrobiłam nie tak. Nie
pamiętam jak bardzo modyfikowałam poprzednio ten przepis (nie dodaję
kakao) - może dałam czegoś trochę więcej lub mniej niż teraz. Czy ktoś z Was
piekł to ciasto i udało mu się? Podzielcie się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam serdecznie
Barbara i Maleńka

2. Data: 2006-07-04 08:31:53

Temat: Re: ciasto z coca-colą
Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> [...]
> kakao) - może dałam czegoś trochę więcej lub mniej niż teraz. Czy ktoś z Was
> piekł to ciasto i udało mu się? Podzielcie się spostrzeżeniami.

Ja piekłam je parę razy i jest pyszne, nawet jeśli czasem wyjdzie trochę
zakalcowate. Moim zdaniem ważne, żeby cola nie była odgazowana i dobrze
jest dodać trochę więcej sody, niż w przepisie (oczywiście nie do
przesady). A może, skoro nie dodajesz kakao, dobrze dodać ciut więcej mąki?

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

3. Data: 2006-07-04 09:37:36

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest dodać trochę więcej sody, niż w przepisie (oczywiście nie do
> przesady). A może, skoro nie dodajesz kakao, dobrze dodać ciut więcej

Ciasto w smaku faktycznie jest super, ale może masz rację z tą mąką, bo
wyszło mi bardzo zakalcowate - pewnie i tak szybko zniknie, bo mnie tam
zakalec nie przeszkadza, ale Mężowi trochę tak...

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

4. Data: 2006-07-04 09:43:41

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:e8d74u$g9o$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> ktoś z Was piekł to ciasto i udało mu się? Podzielcie się spostrzeżeniami.

Napiszcie może ten przepis , chętnie bym wypróbowała to ciasto :-)

Monika

5. Data: 2006-07-04 09:48:22

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> Dawno temu pojawił się na grupie przepis na ciasto z coca-colą. Upiekłam je
> wtedy i wyszło rewelacyjnie.

Znalazłam cos takiego
http://glinki.com/?l=pqu0tq

Marg

--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

6. Data: 2006-07-04 09:49:49

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> Dawno temu pojawił się na grupie przepis na ciasto z coca-colą. Upiekłam je
> wtedy i wyszło rewelacyjnie.

Znalazłam cos takiego
http://glinki.com/?l=pqu0tq
i takiego
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=18
11

Marg

7. Data: 2006-07-04 09:50:12

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłam cos takiego
> http://glinki.com/?l=pqu0tq
> i takiego
> http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=18
11

Ja piekłam z tego pierwszego przepisu.

Barbara i Maleńka z ciastem z coca-colą

8. Data: 2006-07-04 09:57:04

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

11

> Ja piekłam z tego pierwszego przepisu.
>
> Barbara i Maleńka z ciastem z coca-colą

O wielkie dzieki, uwielbiam ciekawostki :-)
Moge odwdzięczyc sie przepisem na pyszny piernik z marchewki, chcecie?

Monika

9. Data: 2006-07-04 10:02:10

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O wielkie dzieki, uwielbiam ciekawostki :-)
> Moge odwdzięczyc sie przepisem na pyszny piernik z marchewki, chcecie?

Pewnie, że tak :-)
Mam juz jeden przepis na ciasto marchewkowe Ktośki, ale chętnie wypróbuję
coś nowego.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

10. Data: 2006-07-04 10:30:55

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie, że tak :-)
> Mam juz jeden przepis na ciasto marchewkowe Ktośki, ale chętnie wypróbuję
> [...]

Ciasto/ piernik z marchewki
Składniki:

- 1szkl. cukru,
- 1szkl. oleju,
- 1 2/3 szkl. mąki,
- 3 jaja,
- 2 szklanki tartej marchwi (oczka średnie),
- 1,5 łyżeczki sody,
- 1,5 łyżeczki cynamonu,
- 1,5 łyżeczki kakao,
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 szkl. bakalii (tylko rodzynki +orzeczy laskowe).

Cukier utrzeć w makutrze z olejem, dodać kolejno po jednym jajku, a
następnie reszte składników. Prosze sie nie zniechęcac konsystencją ciasta
na początku po dodaniu całego jajka. Na samym końcu dodać marchew i bakalie.
Jesli ciasto w trakcie dodawania mąki będzie bardzo gęste mozna wsisnąc sok
ze startej marchwii.
Do wysmarowanej formy włożyć ciasto, piec ok 40- 50 minut w 180 stopniach.
Po ostygnięciu polać ciasto polewą czekoladową.
Z tym czasem pieczenia bywa różnie w zalezności od piekarnika i wielkości
foremki. Próbowalam to w trzech różnych piekarnikach i różnych foremkach, i
trzeba elastycznie podejść do tematu:-)

Basia napisz jak Ci to ciasto smakowało jeśli je zrobisz, a możesz podesłac
przepis na swoje marchewkowe ciasto?

Pozdrawiam

Monika

Mam pytanie odnośnie steków