ciasto z coca-colą

21. Data: 2006-07-06 12:12:29

Temat: Re: ciasto z coca-colą
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wczoraj wieczorem zrobiłam to ciasto wg pierwszego przepisu, ranka ono nie
> doczekało. PYCHA :-)
> Nie jestem zwolenniczka coca-coli ale ciasto wyszło pierwsza klasa

Dawałaś wszystkie składniki dokładnie w tych proporcjach, które są podane w
przepisie? Nie wyszedł Ci zakalec? Musze spróbować jeszcze raz...

Barbara i Maleńka

22. Data: 2006-07-06 12:50:31

Od: Goha <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> Dawałaś wszystkie składniki dokładnie w tych proporcjach, które są podane w
> przepisie? Nie wyszedł Ci zakalec?
hej
ja tez wczoraj upieklam zachecona Waszymi zachwytami
dalam 1 lyzeczke sody zamiast 1/2 i pieklam dluzej (az do suchego
patyczka) z tym, ze bez termoobiegu (cos chyba kolo godziny sie pieklo)
wyszlo wilgotne ale nie zakalcowate
Pozdrawiam :)
--
Myszka + Bartek (14.09.04) + Nynek (~11.08.2006)

23. Data: 2006-07-06 13:31:04

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dalam 1 lyzeczke sody zamiast 1/2 i pieklam dluzej (az do suchego
> patyczka) z tym, ze bez termoobiegu (cos chyba kolo godziny sie pieklo)

To chyba jednak nie czas pieczenia tu zadziałał, bo moje ciasto siedziało w
piekarniku około 1,5 godziny i cały czas było mokre.
A wlewając do formy jakie było gęste? Tzn do czego byś je porównała? Może
moje było za rzadkie.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka (~11.10.2006)

24. Data: 2006-07-06 14:02:01

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:e8iumo$or6$1@opal.icpnet.pl...

> Dawałaś wszystkie składniki dokładnie w tych proporcjach, które są podane
> w przepisie? Nie wyszedł Ci zakalec? Musze spróbować jeszcze raz...
>
> Barbara i Maleńka

Dałam wszystko jak w przepisie, wyszło ok.

Monika

25. Data: 2006-07-06 14:25:01

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w piekarniku około 1,5 godziny i cały czas było mokre.
> A wlewając do formy jakie było gęste? Tzn do czego byś je porównała? Może

Spróbuj jeszcze raz zrobić, czasami to może byc po prostu kiepski dzień na
pieczenie. Cos o tym wiem :-)

Łyżka łyżce nie jest równa ja w swojej szufladzie mam chyba ze 4 rodzaje
dużych lyżek do jedzenia zupy, wagi kuchenne też daja wiele do życzenia. Tak
czy siak trudno jest o dokładne odwzorowanie przepisu.
Kiedyś umówiłysmy sie w pracy z dwoma koleżankami na pieczenie tego samego
ciasta.
Na drugi dzień placki były 3, ten sam przepis i 3 różne smaki :-)

Pozdrawiam

Monika

26. Data: 2006-07-06 19:28:08

Od: Goha <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> A wlewając do formy jakie było gęste?
no nie wiem... ale na pewno je wylewalam a nie wykladalam lyzka jak np
murzynka, bylo rzadkie na tyle, ze czytajac wczesniej Twojego posta
zaniepokoilam sie, ze bede miec to samo :)
nawet do nalesnikow trudno porownac bo kazdy robi inne ciasto :)
chyba po prostu misisz jeszcze raz sprobowac... :)

--
Myszka + Bartek (14.09.04) + Nynek (~11.08.2006)

27. Data: 2006-07-07 06:17:54

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatem nie pozostaje mi nic innego, jak spróbować jeszcze raz. Mam nadzieję,
że się uda - tylko jest tak goraco, że nawet piec mi się nie chce :-(

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka (~11.10.2006)

28. Data: 2006-07-07 07:35:04

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> [...]
> piekarniku około 1,5 godziny i cały czas było mokre.
> A wlewając do formy jakie było gęste? Tzn do czego byś je porównała? Może

Wiesz, to niczego nie przesądza. Na przykład świetne ciasto z wrzątkiem
Magdaleny Bassett przed pieczeniem jest rzadkie, jak naleśnikowe, a po
upieczeniu nie ma nic wspólnego z zakalcem.

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

29. Data: 2006-07-08 14:57:29

Od: "Asia" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2 szklanki utartej marchwi w lezki ( tak jak zolty ser)
> orzechy wloskie rodzynki, pesyki dyni slonecznika, kandyzowany ananas- wg
> uznania
>
> Mieszamy wszystko poza marchwia i bakaliami na gladka mase, dodajemy
> marchewke i bakalie.
> Pieczemy ok 45 min w nagrzanym do 175 stopni piekarniku.
> Trzeba sprawdzic patyczkiem czy sie do niego nie klei.
>
> Ewentualnie polewa:
> Duże opakowane serka waniliowego Campina + 3/4 kostki rozpuszczonego masła
> + 3/4 szkl. cukru pudru + wanilia;
> Wszystko połączyć i polewać jeszcze ciepłe ciasto."

Moje ciasto marchewkowe jest podobne. Natomiast polewę robię zupełnie inną -
z serka topionego.

5 dag serka topionego śmietankowego (najlepiej hochland, bo polewa dość
szybko twardnieje)
5 dag masła
1/2 szkl. cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
Masło i serek rozpuszczam w garnuszku, mieszam z cukrami. Przestudzoną
polewą smaruję ciepłe ciasto.

Pierwszy raz zrobiłam ją bez przekonania. Serek topiony na ciasto? Ale teraz
nie wyobrażam sobie ciasta marchewkowego bez tej polewy.

Pozdrawiam
Asia

Mam pytanie odnośnie steków
czeresnie