Płaska ziemia?

31. Data: 2017-07-21 16:23:23

Temat: Re: Płaska ziemia?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:okr06l$gom$1@dont-email.me...

> No prawdą jest, że monokultura ma wady oprócz zalet, ale co to do rzeczy w
> temacie GMO?

Hejka. W monokulturze można uprawiać rośliny nawet w kilkuhektarowym
gospodarstwie (żyto po życie przez całe życie). Natomiast uprawa roślin
transgenicznych wymaga dużych powierzchni chociażby za względu na
konieczność zachowania odległości od upraw roślin konwencjonalnych w celu
ograniczenia do minimum kontaminacji.

> Sugerujesz, że w uprawach non-GMO nie stosuje się monokultury?

Nie sugeruję. Szczególnie w krajach w których jest zakaz uprawy roślin
GMO w monokulturze uprawiane są rosliny konwencjonalne.
Pozdrawiam obszarowo Ja...cki

32. Data: 2017-07-21 16:41:02

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> bo wiele substancji w sladowych ilosciach nie wplywa zauwazalnie
> na zdrowie, ale w pewnym momencie zachodzi sytuacja krytyczna.

I jak takie coś planujesz badać dziesiątki lat?? Pomyśl! Tak jak Kviat
zauważył obok: nie da się takich rzeczy wybadać również w "normalnych",
nie-GMO produktach. Nie wiesz przecież, czy nowa tradycyjna krzyżówka
jabłek, pyszna w smaku, nie okaże się za 30 lat trucizną, bo akurat miała
coś pod skórką czego inne odmiany nie miały. Tego się nie boisz? Zauważ, że
takie gdybanie jest totalnie bez sensu.

> nie jest to zadna teza. juz wielokrotnie to udowodniono.
> zreszta to bez tego oczywiste, bo wynika z czystej logiki.
> wstawiasz do nici DNA jakis jej odcinek, polimeraza odczytuje
> no i oki. ale wprowadzenie takiego nowego genu wiaze sie z produkcja
> nowych bialek, w tym toksyn i alergenow. poza tym wprowadzenie nowego genu zmienia
> strukture przestrzenna DNA, co moze wplynac na ekspresje pobliskich
> genow i wieksza lub mniejsza produkcje okreslonych zwiazkow.
>
> ze DNA jest tylko zwykla ksiazka to ludzie powinni zapomniec;
> nawet jesli jest to ksiazka, to trojwymiarowa.

No ale to co napisałeś wyżej będzie w 100% obowiązywać "zwykłe" krzyżówki i
mutacje.

> bo bardzo daleko mi do wiedzy w tym temacie,
> jaka ma na przyklad profesor Jerzmanowski,
> ktorego ksiazke "Geny i ludzie" moze ze 20 lat temu czytalem.
> zreszta kazdemu polecam.

I co tam pisze o żywności GMO?

> przeciez nic takiego nie powiedzialem:) ale przenosnie rozumiem:)

Cieszę się. Czemu więc nie zaufasz mądrzejszym od siebie, którzy wspólnym
głosem uczą, że żywność GMO jest bezpieczna?

> jakkolwiek by sie nie badalo, i tak zdarzac sie beda przypadki
> szkodliwosci, bo ludzkosc jest po prostu na tym etapie
> za głupia, a producenci nazbyt niecierpliwi i za łakomi na zyski.

W ten sposób podchodząc do wszystkiego możemy sobie od razu strzelić w łeb
:-)

> przy okazji profesor Jerzmanowski jest teraz oredownikiem
> bodajze firmy Monsanto, producenta herbicydu Roundup zawierajacego
> glifosat i udawadniajacego, ze jest on dla ludzi nieszkodliwy,
> bo ulega biodegradacji. oczywiscie srodek bardzo przydatny,
> ale szkodliwy dla czlowieka jak cholera, nie mowiac juz o srodowisku.

No to mam wrażenie że cierpisz na poważne konflikty wewnętrzne... musisz
bardzo cierpieć ;-)

> ale oczywiscie mozna zaufac producentom. albo naukowcom o bardzo
> wysokich kwalifikacjach, czerpiacym z tego tytulu bardzo wysokie
> honoraria:)

No nie, oczywiście lepiej będzie zaufać wystraszonym głupkom w internecie,
którzy za darmo dzielą się swymi fobiami i strachem z innymi :-)

> zalezy, co wedlug ciebie znaczy wiedziec.
> jesli cos jest logiczne, to po prostu wiesz:)

No ale widzisz sam wyżej, że jest to jednak nielogiczne.

> przeciez powyzsze moje stwierdzenie, to czysta logika:)
> i na pewno znawcy tematu tez ci to potwierdza:)

Ale organizm ludzki nie miał setek lat do przyzwyczjenia się do nowych
odmian jabłek czy kukrydzy uzyskiwanych naturalnymi metodami hodowli, bez
użycia bezposrednich manipulacji genetycznych.
Ba! Organizm Twoj nie miał setek lat na przyzwyczajenie sie do niczego, bo
nie żyjesz setek lat.

> troche o DNA i rekombinacji genetycznej kiedys czytalem.
> nawet fascynujaca opowiesc jak Watson i Crick odkryli
> podwojna helise.

Dobra, ale nauka od tamtego miejsca nie stoi tylko posuwa się ciągle
naprzód.

> poza tym genetyka czy biotechnologia jest, oprocz programowania
> i kosmologii, najciekawsza nauka na Ziemii.
> jedyne co przebija ich swietnosc i ma zwiazek z rzeczywistoscia, to Bog:)

Bog z rzeczywistością to ma związek przez psychologię i socjologię.

> wiesz, niekiedy moze to byc przez samo nastawienie.
> np. danie pieknie podane smakuje mi zawsze o wiele lepiej,
> niz takie same nalozone bez ladu i skladu.
> dlatego jak chcem byc pewny, ze bedzie cos smakowalo, jak powinno,
> uzywam po prostu palnikow, a juz zawsze, kiedy oddzielnie podgrzac
> trzeba kilka skladnikow.

Nie każdy ma tak spokojne i wygodne życie jak Ty i nie każdy ma aż tyle
wolnego czasu.

> bez przesady.
> papierosy tez pale.

No to teraz strzeliłeś gola do własnej bramki w pięknym stylu! :-))

Zakładam, że organizm ludzki miał czas setki lat aby przyzwyczaić się do
substancji obecnych w Camelach, Marlboro i Zefirach :-)))))

Ale dałeś popis!

> glownym powodem jest chec zysku, drogi rozmowco:)
> ale wymienione przez Cibie powody oczywiscie jak najbardziej
> szczytne i szlachetne.

Czyli skrytykujmy piekarza karmiącego całą wieś za to, że głównym jego
powodem jest chęć zysku...Miesza tylko mąkę z wodą, wrzuca byle jak do
pieca i jeszcze chce za to jakąś kasę! :-)

> przy tym systemie jawnego i niejawnego drenazu panstw mniej rozwinietych
> przez bardziej zaawansowane, zadne zwiekszenuie produkcji
> nic, czy prawie nic nie da. tak samo jak wielomiliardowe
> nawet datki osob takich jak bill gates. to juz sobie uswiadomilem
> wiele lat wczesniej.

Chodziło mi o zwiększenie produkcji tam na miejscu, w krajach gdzie jest
głód. Nic nie pomożesz Bangladeszowi cierpiącemu na suszę zwiększając
produkcję kaszy w Polsce. Oni potrzebują odmiany bawełny potrzebującej
mniej wody aby sprzedać większe plony i mieć kasę na importowane banany :-)

> bez zmiany nastawienia elit politycznych i tak to wiele nie pomoze;
> przeciez pieniadze i tak musza wrocic dp pana, nieprawdaz:)

Nie rozumiem co masz na mysli...

> z tym to roznie. prawdziwa przyjemnosc zarabiania jest wowczas,
> kiedy praca jest zgodna z zainteresowaniami, bo wowczas najczesciej
> odczuwa sie ja jako przyjemnosc. no i oczywiscie powinna byc pozyteczna:)
> zreszta zarabianie samo w sobie moze byc fascynujace tylko na poczatku.
> a ze u wielu bywa inaczej, to coz...

Masz zbyt komfortowe życie, nie rozumiesz jakiegoś rolnika który ma piątkę
dzieci do wykarmienia a susza zniszczyła mu plony...

> masz racje. i taka wlasnie jest roznica miedzy ludzmi, a Bogiem.
> co nie zmienia faktu, ze w omawianej sytuacji twoje porownanie jest nielogiczne:)

Moje porownanie miało Ci dać do myślenia - nie bój sie tego co
"potencjalnie może być nuebezpieczne" tylko tego co "jest faktycznie
niebezpieczne". A gmo nie są niebezpieczne, tak samo jak Ty nie jestes
gwałcicjelem... Nie jesteś, tak?

> poszukaj wypowiedzi ludzi nauki.
> tylko takich nieoplacanych przez producentow:)
> albo posluz sie logika.

"Logika" szybko zaprowadzi Cie na manawce jeśli nie znasz dobrze tematu. A
żeby poznać dobrze temat to trzeba pracować w tej dziedzinie, a więc
zarabiać pieniądze, najczęściej jednak zarabiasz pieniądze producentów
właśnie.

> co ty z tym strachem tak straszysz:)
> albo niewiedza:)

Sam napisałeś, że się nie znasz i że się obawiasz substancji jakie "mogą"
się tam pojawić.

> nie, sam postaraj sie znaleźć:)
> to latwe.

Skoro łatwe to znajdź i pokaż, skoro twierdzisz że są. Jak nie pokażesz to
znaczy, że blefujesz.

> jak tak nie pisalem. chodzilo mi o to, ze jak sie ludziom
> w srodkach masowego przekazu przedstawia wiele razy
> nieprawdy jako prawdy, to moga przestac wierzyc
> jakimkolwiek autorytetom i jakimkolwiek dowodom.

No jeśli ktoś wiedzę czerpie z TVN zamiast ze szkół to co się potem
dziwisz...

> a ze mnie nieraz ktos oszukal, to faktycznie. taki gatunek:)

Jesteś łatwowierny po prostu...

> ja natomiast lubię czytać i myśleć:)

Jedno drugiemu nie przeczy.

> ps. na pewno pisze sie na pewno oddzielnie,
> a naprawde naprawde razem;)

I tak nie zapamiętam, ale dzięki.

33. Data: 2017-07-21 16:44:56

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <j...@w...pl> wrote:

> [...]
>

> Nie sugeruję. Szczególnie w krajach w których jest zakaz uprawy roślin
> GMO w monokulturze uprawiane są rosliny konwencjonalne.

Czyli ten argument o monokulturze trochę z pały ? :-)

Pozdrawiam również...

34. Data: 2017-07-21 21:27:23

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli ten argument o monokulturze trochę z pały ? :-)

Hejka. Chyba Twoja interpretacja nie jest zgodna z tym co zamierzałem
zawrzeć w treści posta. Nie na monokulturę lecz na powięlkszajacą sie
powierzchnię pól zwracam uwagę. Jednocześnie jestem przekonany, że uprawa
roślin transgenicznych jest ściśle skorelowana z wielkością pól na których
jest prowadzona.
Widzę związek między roślinami GMO, monokulturą i wielkoscią pól.
W rolnictwie następuje koncentracja ziemi rolnej, specjalizuje i
upraszcza się produkcja, na to wkraczają GMO przyspieszając dotychczasowe
procesy.
Pozdrawiam ekonomicznie Ja...cki

35. Data: 2017-07-21 21:45:51

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <j...@w...pl> wrote:

> [...]
> W rolnictwie następuje koncentracja ziemi rolnej, specjalizuje i
> upraszcza się produkcja, na to wkraczają GMO przyspieszając dotychczasowe

Rozumiem teraz o co Ci chodziło, ale uważam że konsolidacja gospodarstw
rolnych to raczej czysta ekonomia w akcji i nie ma dużego związku z GMO.
Dzieje się w innych dziedzinach gospodarki: konsolidują się banki, linie
lotnicze, firmy dużego przetwórstwa żywności czy producenci farb i
lakierów. Wszystko to aby zaczerpnąć zysków z tego co daje zwiększona
skala. Ba! Konsolidują się nawet całe państwa aby zwiększyć swoją siłę na
międzynarodowym rynku i Tworzą takie twory jak Unia Europejska, NAFTA, TPA
czy inne...

No i masz też siły w przeciw wadze, takie jak etykietki "organic",
favoryzujące małe, rodzinne gospodarstwa za cenę większego kosztu produktu
i zmniejszonej wydajności produkcji.

36. Data: 2017-07-21 22:29:03

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> .
> Rozumiem teraz o co Ci chodziło, ...

Hejka. Wątpię. Mnie chodziło o ptaszki, ważki, motylki, trzmiele i
pszczółki a nawet chomiki.
Pozdrawiam bioróżnorodnie Ja...cki

37. Data: 2017-07-21 22:35:51

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <j...@w...pl> wrote:

> Hejka. Wątpię. Mnie chodziło o ptaszki, ważki, motylki, trzmiele i
> pszczółki a nawet chomiki.

Obawiam się, że tak to nie działa jak byś chciał.

I walka z GMO ptaszkom i chomikom niewiele pomoże - monokultury będą rosły
bo to się opłaca, bez względu czy z gmo czy bez.

38. Data: 2017-07-22 12:45:16

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 21 lipca 2017 22:29:08 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. Wątpię. Mnie chodziło o ptaszki, ważki, motylki, trzmiele i
> pszczółki a nawet chomiki.
> Pozdrawiam bioróżnorodnie Ja...cki

No i jelenie, wiewiórki, jeże i jaszczurki.

Sutra Szarego niedźwiedzia
https://youtu.be/TrOFk-V7WcE

--
Słoń. Co to jest słoń? A któż wam powie cóż to jest słoń? Ma klejący się ogon i długą
trąbę. Oto jedna jeszcze drobnostka pośród stworzeń Pana.

39. Data: 2017-07-22 12:47:32

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

a.pl...

W dniu 2017-07-20 o 23:06, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
.pl...

>Nie widzę pytania.

Cusz

40. Data: 2017-07-22 12:48:37

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl...

W dniu 2017-07-20 o 23:09, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Tobie się wydaje, że mutacje to są tylko wtedy, gdy komuś wyroście szósty
>palec, albo trzeci ręka...

To raczej twój chory sen.

Polska dla Polaków!
Macron to dzieciuch
Trump we francji zaskoczony prezydentową Francji
Modlitwa nie jest rezultatem wiary a rezultatem zwątpienia
nastolatku, oto co powinienes wiedzieć o seksie analnym!