Pokój - akwarium

1. Data: 2005-12-30 15:06:28

Temat: Pokój - akwarium
Od: "Pyskaty" <no_spam@no_priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Powiedzmy że chciałbym przerobić swój pokój na akwarium
Pokój ma 12m kw.
Pokój mieści się w domu jednorodzinnym na pierwszym piętrze.

Czy ktoś jest w stanie pomóć podliczyć koszty calej operacji.

Nie licząc wywalania ścian i zrywania podłogi - to mogę zrobię ja.

Ogólnie chodzi mi o koszt wyłożenia szkłem całego pokoju tak by pod podłoga
mogły pływać ryby , tak samo ścian i sufitu.
Szkło musi być grube by nic nie pękło.

Oprócz wyłożenia szkłem pokój należy stworzyć podświetlaną podłogę, ściany i
sufit - od zewnątrz

Instalacja całej aparatury akwarystycznej

Pomieszczenie nie będzie miało okna, jedynie wycięte wejscie. Warto też by
zamontować tam prąd elektryczny by można było nie tylok
zwiedzac ten pokój ale też przebywać w nim.

Pozdrawiam i licze na pomoc w podliczeniu kosztorysu oraz wskazanie
ewentualnych rzeczy których nie wymieniłem przy tej całej operacji

Pyskaty

2. Data: 2005-12-30 18:54:09

Temat: Re: Pokój - akwarium
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c:\> Dnia 30.12.2005, świat obiegła sensacyjna wiadomość.
c:\> Otóż Pyskaty wypowiedział(a) te oto słowa:

> Powiedzmy że chciałbym przerobić swój pokój na akwarium
> Pokój ma 12m kw.
> Pokój mieści się w domu jednorodzinnym na pierwszym piętrze.
> Czy ktoś jest w stanie pomóć podliczyć koszty calej operacji.

Harry Potter?

> Ogólnie chodzi mi o koszt wyłożenia szkłem całego pokoju tak by pod podłoga
> mogły pływać ryby , tak samo ścian i sufitu.
> Szkło musi być grube by nic nie pękło.

Komnata Tajemnic?

MSPANC ;-)

Ale masz marzenia - jak już będzie po wszystkim, to koniecznie się
zdjęciami pochwal.

--
TomaSz.
sygnaturka tymczasowa

3. Data: 2005-12-30 22:10:59

Od: RudeBoy <poczta@SPAM_BLOKmwds.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiales sie jak to bedziesz czyscil?
Moze zacznij od konsultacji z architektem. Bo moze sie okazac, ze Ci to
Twoje akwarium spadnie na parter.

--
RudeBoy Selecta
Bless...

4. Data: 2005-12-30 22:41:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

RudeBoy napisał(a):
> Zastanawiales sie jak to bedziesz czyscil?
> Moze zacznij od konsultacji z architektem. Bo moze sie okazac, ze Ci to
> Twoje akwarium spadnie na parter.

A ja to widzę tak, że Pyskaty chce zrobić sobie pokój z podwójnie
szklanych ścian wypełnionych wodą i rybkami. Nie wiem, czy to możliwe,
ale porada architekta na pewno by się przydała.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2005-12-30 22:49:18

Temat: Odp: Pokój - akwarium
Od: "Pyskaty" <no_spam@no_priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:dp4d1r$rg7$...@p...provider.pl...

> A ja to widzę tak, że Pyskaty chce zrobić sobie pokój z podwójnie
> szklanych ścian wypełnionych wodą i rybkami. Nie wiem, czy to możliwe,
> ale porada architekta na pewno by się przydała.

napewno się da ;)
A propo Harrego Skejtera nie ogladalem i nie czytalem takze nie wiem o co
chodzi ;)

Zapytalem bo z kolegą zaczelismy dyskutować na ten temat i zaciekawilo nas
to ile może kosztowac taki kaprys ;)

Powiedzmy ze Architekt powiedział że to jest możliwe.
Ile kosztuje grube szkło - na tyle grube by nie pękło chodząc po nim ?
Ile kosztuje infrastruktura akwarium ;) ?

A jeżeli chodzi o czyszczenie to powidzmy że wynajmie się do tego
specjalistów :)

6. Data: 2005-12-30 23:17:57

Od: "cujo" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Pyskaty" <no_spam@no_priv.pl> wrote in message
> Witam
> Powiedzmy że chciałbym przerobić swój pokój na akwarium
> Pokój ma 12m kw.
> Pokój mieści się w domu jednorodzinnym na pierwszym piętrze.

:)

Może zacznij od założenia sobie na początek małego
( 100-200 l ) akwarium, poczytaj trochę o akwarystyce,
zobacz na czym to polega i mając jako takie odniesienie
do tematu zweryfikuj swój projekt ( na poziomie akwarystyki :)

A potem jeszcze daj jakiemuś inżynierowi budownictwa
do przeliczenia swój strop pod kątem postawienia na nim akwarium powiedzmy
7 ton ( to i tak mniej niż musiałyby mieć same Twoje ściany wypelnione wodą :)
i zobaczymy co powie :)

Grzesiek

7. Data: 2005-12-31 11:55:12

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cujo napisał(a):

> [...]
> zobacz na czym to polega i mając jako takie odniesienie
> do tematu zweryfikuj swój projekt ( na poziomie akwarystyki :)

Można też podpytać w jakimś oceanarium, jak wygląda to od strony
technicznej. Chociaż tam chyba tylko jedna ściana jest ze szkła a reszta
normalna.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2005-12-31 19:13:22

Temat: Re: Odp: Pokój - akwarium
Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-30 23:49,Użytkownik Pyskaty uraczył nas tekstem:
> [...]
> Ile kosztuje infrastruktura akwarium ;) ?
>
> A jeżeli chodzi o czyszczenie to powidzmy że wynajmie się do tego

Szklo i wyposazenie to pikus. Tak duzy zbiornik wodny po prostu moze
wazyc kilka ton!
Masz pewnosc ze strop wytrzyma?

Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć
emalia: movie[na]eko[kropa]net[kropa]pl

9. Data: 2006-01-01 09:19:59

Od: "jarojk" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pyskaty" <no_spam@no_priv.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam i licze na pomoc w podliczeniu kosztorysu oraz wskazanie
> ewentualnych rzeczy których nie wymieniłem przy tej całej operacji

hmm a moze zamiast szkła uzyjesz plexi ?? ew jakiegos innego tworzywa
przezroczystego .. kiedys bylem w jednej z dyskotek ktora miala wlasnie
jeden z poziomow tanecznych - na ktorym miescilo sie nawet kilkaset osob
wlasnie z jakiegos przezroczystego tworzywa... hehehe fajnie mieli ci co
byli pod spodem ;-) wiec ten parkiet tylko przed odważniejsze dziewczeta
byl tylko uzywany .,.. no albo takie co to juz mialy sporo w czubie :-)
podloga ta byla rowniez od wewnatrza podswietlana roznymi lampami wiec
efekt tez byl niezly

10. Data: 2006-01-01 17:23:33

Od: "musta" <musta(ciach)fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szklo i wyposazenie to pikus. Tak duzy zbiornik wodny po prostu moze
> wazyc kilka ton!
> Masz pewnosc ze strop wytrzyma?

jezeli pokoj ma 12m2 a akwarium ma byc na podlodze wysokie na X cm i przy
scianach tez na X cm, a do sufitu jest 2,5 m przy zalozenu ze pokoj ma 3,3m
3,6m to w zaleznosci od grubosci "scian"(X) akwarium waga wody wyniesie:
0,5m - 15t
0,6m- 18t
0,7m - 20t
0,8m - 22t

Cala kubatura pomieszczenia to 30m3
Przyjalem ksztalt podkowy z wejsciem na krotszym boku, sufit pominalem ale
przy dodatkowym 0,5m to kolejne 6t.

Przeleci ci to na parter w okamgnieniu :-)

Musial bys przerobic strop pod pokojem akwarystycznym i najpewniej oprzec go
na jakichs zelbetonowych slupach i ekstra fundamecie. Popros architekta lub
inz budowlanca niech ci to policzy.
Poza tym droga albo kolej nawet w znacznej odleglosci powoduje drgania i
szklo moze pekac. Stalo sie to u mojgo kumpla i mial 300l na podlodze.

szacowal bym koszt na jakies 50k zl
musta

dotyczy cyfry
Jak sie pozbyc rybikow ?
uszkodzenie swietlowki kompaktowej
ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio - problem?
Snaige-117