Poszukuję przepisów na normalne i zdrowe wedliny

1. Data: 2002-04-16 13:14:10

Temat: Poszukuję przepisów na normalne i zdrowe wedliny
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ogolnie wszelkie stare receptury masarskie.
Takie bez tych wszystkich syfów jakie dziś uzywa przemysl masarski.

Dziekuje z góry.

Jacek

1. Data: 2002-04-16 13:39:43

Od: "Rysiek" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez dolaczam sie do prosby. Sa takie suche wedliny ktore moga lezejc 3
miesiace i nic. Przynajmniej byly kiedys, Ktos wie jak sie je przyrzadza?

1. Data: 2002-04-16 13:49:14

Temat: Re: Poszukuje^ przepisów na normalne i zdrowe wedliny
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rysiek wrote:

> Tez dolaczam sie do prosby. Sa takie suche wedliny ktore moga lezejc 3
> miesiace i nic. Przynajmniej byly kiedys, Ktos wie jak sie je przyrzadza?

na mojej stronie w dziale wielkanoc jest kilka takich recepturek
nie wiem tylko, czy starczy wam cierpliwości
a poza tym pora roku zaczyna się robic ciepła - tymczasem takie wedliny robi się
pod koniec jesieni lub na poczatku wiosny ( w polskim klimacie - marzec)
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-04-16 14:06:30

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Albo ja jestem slepy albo tam nie ma nic o wedlinach :)))

Widze tylko miesiwa obiadowe.

Pozdrawiam.

JAcek

1. Data: 2002-04-16 14:32:21

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Albo ja jestem slepy albo tam nie ma nic o wedlinach :)))

> JAcek

wielkanoc - mie;sa - : kie?basy suszone, we;dzenie kie?bas, szynek, kie?basy do
pre;dkiego uz.ycia, kie?basa polska, marynowanie szynek....
czytaj powolutku i uwaz.nie....
...smacznego

1. Data: 2002-04-16 16:15:29

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Ogolnie wszelkie stare receptury masarskie.
> Takie bez tych wszystkich syfów jakie dziś uzywa przemysl masarski.
>
> Dziekuje z góry.
>
> Jacek

Z mojego archiwum:
Ja robie taka kielbase na surowo (mozna ja wedzic tez), ktora pozniej
zamrazam w malych
porcjach, a jak czas przyjdzie, smaze na patelni, podlewam woda, dusze i
podaje z makaronem lub ziemniakami.

1 kg bardzo tlustej wieprzowiny
2 kg mielonego miesa kurzego lub indyczego
1/2 szklanki bialego wina
1 lyzka pieprzu
2 lyzki posiekanego czosnku
2 lyzki soli
1 lyzka majeranku

Zmielic mieso, wszystko wymieszac dokladnie, usmazyc kulke miesa na
patelnie, sprobowac i doprawic mase do smaku.
Namoczyc flaki w wodzie, delikatnie wsunac na tulejke i nadziewac.
Nakluc nadziane flaki gdzieniegdzie, zeby kielbasa nie pekala w czasie gotowania.

Oprocz smazenia na obiad, jak wyzej, mozna ja gotowac jak biala kielbase
i podawac z chrzanem.

Kielbasa z samego drobiu "gwizdze po zebach", jest za malo tlusta, stad
dodawanie tlustej wieprzowiny.
Z tej ilosci powinno ci wyjsc okolo 30 kielbasek 20cm dlugich i 3 cm w przekroju.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-04-17 18:13:37

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości
> Ogolnie wszelkie stare receptury masarskie.
> Takie bez tych wszystkich syfów jakie dziś uzywa przemysl
masarski.

> Dziekuje z góry.
>
> Jacek

Szynka westfalska:
Wybraną szynkę dokładnie wytrybować, i natrzeć saletrą z cukrem w
proporcji
1:2 przy czym na kilogram mięsa 3g saletry (nie więcej) i zostawić
do dnia następnego.Nazajutrz zagotować 3/4 litra porteru i wrzucić
doń 200g soli morskiej i 150g cukru (na ok 5kg) trochę pieprzu i
goździków, utłuc wszystko w moździerzu i
zagotować. Zalać wrzątkiem szynkę, naczynie powinno być takiej
wielkości, aby szynka była zanurzona do połowy, obracać 2-3 razy
dzienne a następnie wędzić w zimnym dymie 2 tygodnie po 5-6 godzin
dzienne, potem wywiesić na wiatr do osuszenia. Taką szynkę można
przechowywać w zimnym wietrzonym pomieszczeniu nawet pół roku
pozdr.Alex

1. Data: 2002-04-17 23:04:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzienne, potem wywiesić na wiatr do osuszenia. Taką szynkę można
> przechowywać w zimnym wietrzonym pomieszczeniu nawet pół roku

;-)))
Z góry uprzedzam, że 1 na jedną osobę na miesiąc to mało.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

Twarde ciasto?
Pomocy!! Bez skrobii..
Re:
[OT] Krysia tourne - obejrzałam zdjęcia i...
Frytki