Pralka 4 firmy do wyboru...

11. Data: 2007-02-15 12:00:56

Temat: Re: Pralka 4 firmy do wyboru...
Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:er13hm$blp$1@inews.gazeta.pl...

> Sprawdziłeś jak blisko znajdują się serwisy tych firm? Dla mnie to jeden z
> wyznaczników.

fakt nie pomyslałem o tym, ale naprawy po gwarancji zakładam ze będę robił
sam :), byłem dzisiaj w kilku sklepach i oglądałem bardzo
dokładnie te sprzęty, wnioski mam takie:

ARDO: odpada bo wykonanie wskazuje na straszą tandetę, drzwiczki na zawiasie
z kawałka blachy ocynkowaniej wszystkie inne pralki solidne odlewy, szkoda
bo najbardziej mi się podobają te pralki bardzo czytelne sterowanie proste
przejrzyste

CANDY moj faworyt wszystko wygląda OK , jedynie nie podoba mi się
dezajn i sterowanie

ARISTON bardzo pozytywnie JEDYNE pralki ktore mają stalowe nierdzewne
zbiorniki zamiast polipropylenowych, bardzo mi sie podobały, wady wszystko
po angielsku:(

BEKO wyglądały bardzo solidnie i porządnie wbrew temu co słyszałem tu i
owdzie ze to turecki szajs

12. Data: 2007-02-15 13:02:30

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/15/2007 1:00 PM, Tomix napisał(a):

> ARDO: odpada bo wykonanie wskazuje na straszą tandetę,

> CANDY moj faworyt

> ARISTON bardzo pozytywnie

> BEKO wyglądały bardzo solidnie i porządnie

Zobacz opinię osoby zajmującej się naprawą AGD:
http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/msg/fa38f4
bc7de3e1b5?

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

13. Data: 2007-02-16 09:25:11

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.02.2007, o godzinie 10.11.20, na pl.rec.dom, zebra napisał(a):

> Ale czas się liczy. Jeśli serwis jest blisko to podjadą przy pierwszej
> nadarzającej się okazji, natomiast jeśli dalej poczekasz dwa tygodnie aż sie
> nazbiera zgłoszeń z okolicy.

To serwis nie ma obowiązku zrobić tego w jakimś określonym czasie? A jak
nie będzie więcej zgłoszeń to będę czekał miesiąc, rok?

> Przy pralce to raczej istotne.
> Oczywiście najlepiej jakby nie psuła się wcale, czego Ci życzę.

Na razie się nie psuje.

*Habeck*
- Schutzbach

14. Data: 2007-02-16 09:30:24

Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zobacz opinię osoby zajmującej się naprawą AGD:
> http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/msg/fa38f4
bc7de3e1b5?

ta lista zgadza się z moimi spostrzeżeniami

kupiłem ostatecznie CANDY CS2 125 na promocji w MM za 1146zł, barałem
jeszcze pod uwagę INDESIT WISE 107 był ładniejszy od candy i ten INDESIT
miał podobnie jak ariston zbiornik ze stali nierdzewnej

dzięki wszystkim za wskazówki...

15. Data: 2007-02-17 16:55:50

Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj dotarła do mnie pralka CANDY CS2 125 i po kilku praniach jestem
srednio zadowolony :(

wady :

Brakuje podstawowej funkcji przyspieszenia programu - 1 bluzkę na
standardowym programie -Syntetyk 30'C - pierze ponad godzinę

Teraz zdecydowanie kupił bym pralkę z wyswietlaczem elektronicznym bo
wiedział bym co się dzieje jaka jest temperatura faza prania itd

Wywazanie automatyczne raz dziala a raz nie i boję się ze za ktoryms razem
przy 1200 obrotach pralka wyfrunie mi z łazienki. Inaczej wyobrazałem sobie
funkcję automatycznego wywazania: myslalem ze jest tam jakis czujnik ktory
przy powolnym rozkręcaniu obrotów jak stwierdzi ze są za duze wibracje to
"przemieli" pranie i jeszcze raz zacznie rozkręcać obroty.

Na większosci programow maksymalne wirowanie to tylko 800 i nie da się tego
zmienić, zeby mieć 1200 trzeba uruchamiać osobny program "WIROWANIE"

Silnik wydaje pisk jak startujący odrzutowiec

W instrukcji nie ma podstawowej informacji ile czasu trwa kazdy program i
ile jest cykli płukania wirowania

Teraz juz wiem na co patrzec przy zakupie, pralka powinna miec manualne
ustawienie temperatury, długosci prania, ilosci płukań a w tej mam tylko
jeden skąpy programik szybkiego prania 32minuty ze jedną temperaturą 50C i
tylko 2 płukania w tym programie

Dzisiaj kupił bym INDESIT ktorej logika i sterowanie juz w sklepie wydawało
mi się lepsze

16. Data: 2007-02-18 00:31:39

Od: "Wujek dobra rada" <m...@w...gazeta.stad.pl.to> szukaj wiadomości tego autora

> kupiłem ostatecznie CANDY CS2 125 na promocji w MM za 1146zł,

w jakim mieście?
w Galerii Dominikańskiej (Wrocław)
dziś (17 luty) widziałem to samo ustrojstwo za 1260zł,

Ja kupiłem ten sam model
w megamedia.pl taniej bez niby-to-cudów że bez vat
i dowóz taniutki (oplata wewnatrzmiejska),
dorzucono mi za 1pln odkurzacz samochodowy co idioci w MM wyceniają na
120zł.

btw:
kto jeszcze kupuje w tych czasach w galeriach handlowych?
MM jest przecie od tego żeby sprzet obmacać,
za to w sklepach profesjonalnych kompetentni doradcy,
a w internetowych jak juz w/w zasięgnęłeś kupujesz duzo taniej

17. Data: 2007-02-18 09:12:03

Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wujek dobra rada" <m...@w...gazeta.stad.pl.to> napisał w
wiadomości news:9e2c0$45d79e1a$57ce71d1$1020@news.chello.pl...

> w jakim mie?cie?

Krakow

Wczoraj pooglądałem ta pralkę od srodka i muszę powiedzieć ze mimo ze nie
jestem specem od pralek to na moje oko CANDY TO SZAJS NIESAMOWITY nie tylko
wykonaniu ale tez w działaniu.
ARISTON INDESIT o wiele lepsze, czytam instrukcje do pralek roznych firm i
widzę ze CANDY wypada najgorzej. Sama instrukcja jest fatalna, nie ma
informacji ile trwają poszczegolne programy i co jest robione, w byle BEKo
jest to napisane.

Candy brakuje podstawowych funkcji, przyspieszenie programu dla słabo
zabrudzonych tkanin, mozliwosci nastawienia temperatury dla kazdego
programu. Dodania jednym przyciskiem dodatkowego płukania.

Jakosc w srodku: jestem przerazony!!! zobaczyłem jak ta CANDy wygląda w
srodku, zrobiłem fotki, przydał by się jakiś serwisant pralek ktory by
powiedział czy obecny standard pralek tej klasy jest taki słaby. Plastikowe
amortyzatory, bęben i co najwazniejsze słabiutkie mocowanie bębna na
plastikowych oczkach. Podczas pierwszego wirowania odpadł kawałek betonu z
obciązenia. W srodku znalazłem srubkę ktora utkwiła luzno wewnątrz w trakcie
montazu w fabryce.

Szkoda więcej pisać, pralka na 2 lata gwarancji i pewnie niewiele dłuzej
podziała.

mały przykład CANDY
http://img54.imageshack.us/img54/2672/dscf0127afs5.j
pg
http://img246.imageshack.us/img246/7928/dscf0136axj3
.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/9160/dscf0115aum7
.jpg

Moja stara 27 letnia pralka polar PS663 to był LUX produkt w porownaniu do
CANDY

18. Data: 2007-02-18 13:10:27

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomix" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tylko 2 płukania w tym programie
>
> Dzisiaj kupił bym INDESIT ktorej logika i sterowanie juz w sklepie

ja 2 lata temu wybrałem WISE 107 i jestem zadowolony
tylko powiem Ci, że kilku rzeczy, o które ją posądzasz, nie ma:
- nie ma "przyśpieszacza programu" ale program "Time4You" przy 30st.C trwa
30minut.
- nie pokazuje ani aktualnej temperatury ani fazy prania: pokazuje tylko
nastawy nastawione przed praniem i przewidywany czas do końca prania
- osobny program "wirowanie" to max. 800 obrotów (można mniej ustawić)
- max. prędkość wirowania to 1000obr. (wg mnie wystarcza)
- też wydaje pisk jak odrzutowiec

Piotrek

19. Data: 2007-02-20 23:08:22

Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od 7 lat mamy Aristona Margherita 2000 (plytka, okolo 40 cm). Uzytkowana
intensywnie, co dzien. Podczas gwarancji byla wielokrotnie naprawiana (pompa
padla, fartuch sie przetarl, programator padl, lozyska wymieniane itp),
teraz od 1,5 roku na szczescie sie nie psuje. Nie doplukuje, wiec trzeba
wlaczac plukanie dwa razy (i dupa z oszczednosci wody). Dopiera tez srednio.
Drugi raz na pewno bysmy jej nie kupili!
ps. Zona byla bardzie zadowolona z Wiatki...

20. Data: 2007-02-21 08:49:19

Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po paru dniach uzytkowania tej CADNY utwierdzam się ze ta pralka jest
beznadziejna.

Chce wyprac narzutę lekko zabbrudzoną (syntetyczną), ustawiłem program 30'C
syntetyk i po 45 minutach mielenia w bębnie pralka nie podgrzała nawet wody.
W starej pralce po ustawieniu 30'C prało się 15 minut i następował cykl
płukania.

Nie wiem dlaczego ale pralka po ustawieniu programu powinna od razu zacząć
grzac wodę a nie mielic praniem tyle czasu.

Efekt jest taki ze aby wyprac tą syntetyczną narzutę musze uzywać 5 roznych
programow i stac przy pralce pilnując kazdego z nich:

1.Najpierw ustawiam szybki program 32minuty bo wiem ze pralka zaczyna od
razu podgrzewac wode, niestety ten program ma temperature 50C więc musze
pilnowac aby po lekkim podgrzaniu wody przełączyć na inny program

2.Przełączam na program "30C syntetyk" i tu mam troche odpoczynku bo
zostawiam pralkę na 20minut zeby sobie poobracała bębnem

3.Teraz muszę ustawić program "Wylewanie wody" aby opróżnić z brudnej wody

4.Następnie ustawiam program "Płukanie"

5.Kolejny program ktory muszę ustawić to "Wirowanie 1200" bo na standardowym
programie jest tylko 800

Tak oto pralka automatyczna zmieniła się w półautomatyczną

Odradzam ten SZAJS kazdemu, moze z czasem opracuje jakis patent na pranie w
CANDY, mam jednak wrazenie ze nad tym modelem pracowała jakas banda idiotów
a nie projektantów.

Tikurilla,Becker czy Levis
sofa poszukiwana...
Kupno domu bez pośredników w Warszawie