Prażynki ?

1. Data: 2005-07-27 15:46:02

Temat: Prażynki ?
Od: BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Szukałem w archiwum grupy, ale to co znalazłem nie nastraja
optymistycznie :-(
Pytanie: czy ktoś z Was wie jak wykonać domowym sposobem prażynki
zimniaczane albo tzw. przysmak świetokrzyski ?
Już usmażonych w ogóle się w sklepach nie widuje, surowiec do
usmażenia natomiast _bardzo_ rzadko. Generalnie i tak wolę te smażone
bo wówczas mam świeże prosto z patelni. Jeszcze jakiś czas temu można
było kupić to w kształcie takich białych rurek, fajnie rosły przy
smażeniu :-)
Inna odmiana to tzw. przysmak świętokrzyski - żółte "kratki" które
smażyło się identycznie jak te białe.
No więc jak coś takiego otrzymać ? Podejrzewam że te fabryczne są
formowane z jakiejś masy i następnie suszone. No właśnie ale jak
zrobić tą masę ?

Będę bardzo bardzo wdzięczny za skuteczny przepis.

2. Data: 2005-07-27 16:24:27

Temat: Re: Prażynki ?
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał(a):
>surowiec do usmażenia natomiast _bardzo_ rzadko

W każdym markecie na stoisku "orientalnym" są prażynki krewetkowe Tao Tao.
A nie wiem czy w domowych warunkach uda Ci się otrzymać prefabrykat.
Aha prazynki gotowe znajdziesz w Biedronkach i Żabkach na pewno.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

3. Data: 2005-07-27 16:29:41

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości

> W każdym markecie na stoisku "orientalnym" są prażynki krewetkowe Tao Tao.
> A nie wiem czy w domowych warunkach uda Ci się otrzymać prefabrykat.
> Aha prazynki gotowe znajdziesz w Biedronkach i Żabkach na pewno.

Ziemniaczane? We wszystkich hipermarketach i w ogóle chyba wszędzie :))
Pozdrawiam, Agata

4. Data: 2005-07-27 17:46:47

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> wrote in message
> [...]
> Pytanie: czy ktoś z Was wie jak wykonać domowym sposobem prażynki
> zimniaczane albo tzw. przysmak świetokrzyski ?
przepis.
Witam
Moja mama z 30 lat temu na targach Poznanskich prezentowala prazynki. Nie
bylo ich wtedy w sklepach.
Prazynki sa robione /smazone/ z platkow ziemniaczanych. Robi sie je tak jak
frytki, na glebokim tluszczu, po wsypaniu na tluszcz/olej zaczynaja puchnac,
zwiekszaja swoja objetosc chyba z 10 krotnie. Smak tych kupionych w sklepach
/mimo, ze jest ok/, nijak ma sie do smaku tych swiezych - jeszcze goracych.
Platki ziemniaczane sa produkowane przez Zaklady Ziemniaczane, ktorych
pewnie juz wiele nie zostalo, i to nie przez wszystkie zaklady. Mozesz
wygoglowac, ja znalazlem producenta platkow ziemniaczanych, ale sprzedaja
raczej w workach /ilosci hurtowe/
Pozdrawiam
MarekF

5. Data: 2005-07-27 22:05:41

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sposobem prażynki zimniaczane albo tzw. przysmak świetokrzyski ? Już
> usmażonych w ogóle się w sklepach nie widuje, surowiec do usmażenia

Bez przesady. U mnie jest. A sklep nie jest sklepem marzeń. :) W każdym
hipermarkecie być powinien - zdaje się jest w dystrybucji...

> [...]
> tzw. przysmak świętokrzyski - żółte "kratki" które smażyło się
> identycznie jak te białe. No więc jak coś takiego otrzymać ?

Domowymi sposobami to może być ciężko.

> Podejrzewam że te fabryczne są formowane z jakiejś masy i następnie
> suszone. No właśnie ale jak zrobić tą masę ?

> Będę bardzo bardzo wdzięczny za skuteczny przepis.

Ja lubię prażynki "od wietnamców" - składnik można kupić w hurtowni (tam
gdzie zaopatrują się budy wietnamskie) albo bezpośrednio w budzie. Co so
świerzości to nie ma obaw... :)

Zajebiste są - krewetkowe i rosną duże...

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

6. Data: 2005-07-28 13:58:48

Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napisał(a):
> Prazynki sa robione /smazone/ z platkow ziemniaczanych. Robi sie je tak jak

a z ciekawosci, jak dokladnie uzyskuje sie takie platki ziemniaczane
ze do dostania sa tylko z Zakladach Z. ?

-

7. Data: 2005-07-28 18:56:03

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):
[...]
> Zajebiste są - krewetkowe i rosną duże...

Głaszczesz je przed smażeniem?
;-)))
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-07-29 15:22:26

Od: BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 28 Jul 2005 00:05:41 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Konrad
Kosmowski <k...@g...com> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

>Domowymi sposobami to może być ciężko.
Dlaczego ? Znasz jakieś szczegóły, wiesz jak oni to robią ?

BTW udało mi się w jednym z okolicznych spożywczaków upolować takie do
usmażenia. :-)
Ale trzeba przyznać że niełatwo to znaleźć.

mięso orzech?
tortelini panna con proscitto e funghi
Sos do kalafiora
Przepis na wino z jerzyn