Premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszk

1. Data: 2005-02-03 14:58:04

Temat: Premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszk
Od: rigo <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy ktos probowal moze samodzielnie wyliczyc przyblizona wartosc premii
gwarancyjnej po likwidacji ksiazeczki mieszkaniowej?
podobno jest na to jakis wzor.
I ile w tej chwili wynosi srednia cena metra kwadratowego mieszkania w
Wawie? (taka podawana bodajze przez GUS)?

Rigo

2. Data: 2005-02-04 06:26:02

Temat: Re: Premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszk
Od: "Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rigo napisal:

> czy ktos probowal moze samodzielnie wyliczyc przyblizona wartosc premii
> gwarancyjnej po likwidacji ksiazeczki mieszkaniowej?
> podobno jest na to jakis wzor.
Gdy naszla mnie ochota by dowiedziec sie ile mam premii gwarancyjnej na
ksiazece poszedlem do PKO i dowiedzialem sie, ze "Bank oblicza premie jeden
raz za darmo a za nastepne nalezy zaplacic" no i wyliczyli za darmo, ale gdy
po kilku latach likwidowalem ksiazeczke to musialem zaplacic w roku 1998 o
ile dobrze pamietam tylo to 50zl.

3. Data: 2005-02-04 07:25:56

Temat: Odp: Premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszk
Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!!

> czy ktos probowal moze samodzielnie wyliczyc przyblizona wartosc premii
> gwarancyjnej po likwidacji ksiazeczki mieszkaniowej?
> podobno jest na to jakis wzor.

Sam nie tak dawno o tym myslalem ale dalem spokoj. Bank bierze za to chyba z
20 pln i uwierz mi nie ma sensu sie za to brac.
Jezeli jednak bardzo chcesz sprobowac to w Ustawie z dnia 30 listopada 1995
r. o pomocy panstwa w splacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu
premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wyplaconych premii gwarancyjnych
znajdziesz wzor

> I ile w tej chwili wynosi srednia cena metra kwadratowego mieszkania w
> Wawie? (taka podawana bodajze przez GUS)?

To chyba nie ma znaczenia. Premie i tak wylicza sie z sredniej ceny metra2
ktora jest podawana w Dzienniku Urzedowym GUS a kiedys w MP. Jezeli chcesz
to napisze na priv to podesle Ci odpowiednie zestawienie cen metra. Wciaz
jednak twierdze ze jest to malo ciekawe zajecie i z tego co sie orientuje to
panie w PKO licza to na piechote przeliczajac stosunek kazdej wplaty na
ksiazeczke do ceny metra w danym okresie.

Pozdrawiam

Tomek
t...@w...pl
GG: 986254

4. Data: 2005-02-04 09:19:20

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rigo <r...@p...wp.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:cttedl$hn7$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> I ile w tej chwili wynosi srednia cena metra kwadratowego mieszkania w
> Wawie? (taka podawana bodajze przez GUS)?

Pierwsze wyliczenie jest darmowe, drugie platne ok 30 zl.
Co do wysokosci premi gwarancyjnej, to lepiej tego nie komentowac. Ja
dostalem po 15 latach oszczedzania 600 zl. I nie jestem jedyny z taka
premia.........

pozdrawiam
Laris

5. Data: 2005-02-04 09:31:57

Temat: Odp: Re:Premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszk
Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pierwsze wyliczenie jest darmowe, drugie platne ok 30 zl.

to sie zgadza. zapomnialem dodac

> Co do wysokosci premi gwarancyjnej, to lepiej tego nie komentowac. Ja
> dostalem po 15 latach oszczedzania 600 zl. I nie jestem jedyny z taka
> premia.........

To ciekawe. Ja calkiem niedawno (czerwiec 2004) realizowalem 3 ksiazeczki.
Jedna swoja i dwie zony i wyszlo nam lacznie cos kolo 30000 pln. O ile
dobrze pamietam do na dwoch byl wklad troszke ponad 2000 a na ostaniej chyba
800 pln. Okres oszczedzania tez cos kolo 15 lat.
--
Tomek
t...@w...pl

6. Data: 2005-02-04 09:38:28

Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO> szukaj wiadomości tego autora

Laris wrote:

> Co do wysokosci premi gwarancyjnej, to lepiej tego nie komentowac. Ja
> dostalem po 15 latach oszczedzania 600 zl. I nie jestem jedyny z taka
> [...]
Ja troche z innej beczki, ale na temat :)
Podobno kwote premii gwarancyjnej, otrzymanej z ksiazeczki
mieszkaniowej, w przypadku zaciagniecia kredytu na kupno mieszkania,
trzeba zwrocic do banku w ramach splaty tego kredytu.

Czy to jest prawda? JAkie przepisy to reguluja?

pozdrawiam
aga

7. Data: 2005-02-04 14:28:14

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ctvfc7$hre$...@n...onet.pl...

> [...]
chyba
> 800 pln. Okres oszczedzania tez cos kolo 15 lat.

Ja mialem na ksiazeczce okol 6000 zl. Dostalem okolo 4000 odsetek + 600
zl premi. Kpina.

Laris

8. Data: 2005-02-04 14:52:52

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Laris napisał:

> Ja mialem na ksiazeczce okol 6000 zl. Dostalem okolo 4000 odsetek + 600
> zl premi. Kpina.

ale czy liwkidowales po prostu ksiazeczke zeby dostac kaske do reki czy
bylo to na zakup mieszkania - bo sa roznice w wyplacie

--
Pozdrawiam - T0SIA
-----------

9. Data: 2005-02-04 15:12:45

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T0SIA <t...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:cu026d$r8a$...@a...news.tpi.pl...

> ale czy liwkidowales po prostu ksiazeczke zeby dostac kaske do reki
czy
> bylo to na zakup mieszkania - bo sa roznice w wyplacie

Kupowalem mieszkanie. W banku przedstawilem akt notarialny. Nie byla to
likwidacja bez zakupu mieszkania. 3 miesiace wczesniej ksiazeczka byla
wyliczana. Bylo cos okolo 500 zl premi. Ludzilem sie, ze przy kupnie
bedzie o wiele wiecej. Niestety zawiodlem sie. Nawet nie wiem jak z nimi
walczyc.

pozdrawiam
Laris

10. Data: 2005-02-04 15:13:48

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aga <a...@B...poczta.onet.plTO> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:cu0375$2q49$...@n...news.atman.pl...

> A czym to sie rozni, jesli mozna spytac?

Podobno wtedy nie otrzymujesz premi gwarancyjnej. Tylko co to za
premia...........

> Mozna zlikwidowac ksiazeczke bez kupna mieszkania?

Oczywiscie.

Laris

kuchnia-mialo byc tak pieknie:(
wykonanie mebli patynowanych