Przesadzanie różaneczników

121. Data: 2000-03-24 10:41:47

Temat: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem do czego dążysz.
> Węglan wapnia to raczej minerał (marmury, kreda, +S to chyba gips, itp.).
> Co to ma do torfu?

Wiele składników mineralnych wpływa bezpośrednio na metabolizm roślin,
występując nawet w stosunkowo małych stężeniach. Jony metali ciężkich takie
jak: nikiel, chrom, mangan, miedź i cynk są szczególnie toksyczne, nawet w
stosunkowo małych ilościach, {pomimo, że mangan, miedź i cynk są
mikroelementami, czyli pierwiastkami, niezbędnymi do życia roślin, lecz w
śladowych ilościach.} Podobny wpływ wywiera na rośliny glin, chociaż może on
występować w stosunkowo dużych ilościach tylko w kwaśnych roztworach.
Toksyczność tych jonów może wynikać z ich właściwości chemicznych. Występują
one jako jony o różnej wartościowości, co pozwala im na oddziaływanie na
białka i inne związki o dużych cząsteczkach, dzięki tworzeniu poprzecznych
połączeń powstających na skutek absorpcji na ujemnie naładowanych
strukturach, występujące w tych związkach.

Gdy stężenie wapnia w roztworze jest niskie, rośliny są szczególnie wrażliwe
zarówno na metale ciężkie jak i na glin.

Wapń zwiększa ich tolerancję.

Wrażliwość na metale ciężkie jest też zróżnicowana u poszczególnych gatunków
a nawet odmian.

pozdrawiam, jerz
-(/:{)

122. Data: 2000-03-24 10:56:21

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...a Ty Jerzu nie wiesz. Jak czytam Twoje
> posty to mi sie wydaje, ze wiesz ewrysink.
> pozdrowka
Jak post wysyłam to już coś wiem,
jak pytam to znaczy, że nie wiem albo czegoś nie rozumiem.
pozdr jerz
-(||:{)

Kradzieże
mszyce