Pytanie o DO (coś nie chce się wysłać)

1. Data: 2003-10-31 23:37:52

Temat: Pytanie o DO (coś nie chce się wysłać)
Od: "Michał Słowik" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozpoczynam DO, narazie 4 dzień i wizyta u lekarza optymalnego.
Problem polega na tym, że ten lekarz przepisał mi następującą dietę:
B70:T120:W65 na okres 14 dni "przebudowy" i zgubienie 6kg a następnie
45:>120:65 a czytając "żywienie optymalne" czytam,
że proporcja wynosi 1:2,5-3,5:0,5 a po "przebudowie" może dojść b:w do 1:1,
więc nie wiem czy ten lekarz w arkadii się pomylił, czy mi się coś pomieszało?

proszę o pomoc i wyjaśnienie tych wątpliwości bardziej doświadczonych
optymalnych.

Pozdrawiam.
Michał

2. Data: 2003-11-01 10:12:14

Temat: Re: Pytanie o DO (coś nie chce się wysłać)
Od: "J.M." <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz napisal Ci dobrze, proporcja 1:1 odnosic sie moze jak bialko do
weglowodanow, a nie bialko do tluszczow.

Pozdrawiam Jerzy

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2003-11-01 10:50:02

Od: "Michał Słowik" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J.M. <j...@t...pl> napisał(a):

> Lekarz napisal Ci dobrze, proporcja 1:1 odnosic sie moze jak bialko do
> weglowodanow, a nie bialko do tluszczow.

trochę się uspokoiłem, aczkolwiek wiem do czego odnosi się ta proporcja i
właśnie m.in. z tego powodu się martwię trochę.
bo moje proporcje wynoszą B1: T1,7: W0,93
a po dwuch tygodniach ma być B1: T2,6: W1,4
więcz trochę się różnią od książkowych 1:3:0,5, a wręcz odwrotnie po
przebudowie węglowodany wzrosną, ktoś zna przyczynę?

Pozdrawiam.
Michał

4. Data: 2003-11-01 11:43:11

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więcz trochę się różnią od książkowych 1:3:0,5, a wręcz odwrotnie po
> przebudowie węglowodany wzrosną, ktoś zna przyczynę?

Oprócz proporcji jest jeszcze ilość B T W w gramach.
Zapewne lekarz opty wziął pod uwagę Twój wiek, wzrost, wagę ciała, stan
zdrowia. Ważne też jest jak się dotychczas odżywiałeś i jak aktywny
prowadzisz tryb życia. Poza tym okres początkowy wymaga więcej budulca
czyli białka, do przebudowy organizmu.
Nic o tym nie piszesz, trudno więc wyciągnąć jakieś sensowne wnioski bez
tych podstawowych informacji. Nie piszesz też co przeczytałeś i co znasz.
Nie wiem na przykład czy znane Ci są wszystkie zasady DO, np. (wątek):
Kompendium żywienia optymalnego, w którym jest dość dokładnie
wyszczególnione to, co najważniejsze na starcie diety optymalnej.

Krystyna*Opty* [na DO od 06.1998 r.]

5. Data: 2003-11-01 13:07:06

Od: "Michał Słowik" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał(a):

> [...]
> zdrowia. Ważne też jest jak się dotychczas odżywiałeś i jak aktywny
> prowadzisz tryb życia. Poza tym okres początkowy wymaga więcej budulca

Dziękuję za zainteresowanie, więc mam 25 lat, 84kg i 179cm wzrostu, żadnych
chorób nie mam poza tymi kilkoma niepotrzebnymi kilogramami a tryb prowadzę
niezbyt aktywny choć regularnie raz w tygodniu chodzę na basen i na
stacjonarnym rowerku spędzam 30-60 minut dziennie, poza tym będę jeździł na
nartach a pieszo pokonuję nie więcej niż 0,5-1 kilometr dziennie.
Właśnie przeczytałem "Żywienie optymalne" i chciałbym też zapytać jaką
książkę mogę przeczytać jako drugą?
A właśnie te proporcje z książek czy stron internetowych mają szię nijak do
zapisanych mi przez tego lekarza.

B70gr. T120gr. W65gr.
a po 14 dniach przebudowy białko obniżyć do 45gram. a tłuszcz zmieścić w
widełkach 120-150gr. choć można przekraczać.
więc jak widać dość mocno odbiega to od proporcji podanych w "Żywieniu
optymalnym" jak i na różnych stronach związanych z DO.

> [...]
> Kompendium żywienia optymalnego, w którym jest dość dokładnie
> wyszczególnione to, co najważniejsze na starcie diety optymalnej.

Właśnie czytam ten wątek. W każdym razie proszę o indywidualne porady.
Jeszcze ciekawe, że zacząłem dużo pić jakieś trzy litry wody mineralnej i
więcej.
Także jeśli ktoś ma orientację gdzie we Wrocławiu można dostać produkty
optymalne, narazie znalazłem w EPI pieczywo i ciasta, a chciałbym jakieś
mięsko...

Pozdrawiam.
Michał

6. Data: 2003-11-01 16:19:25

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc jak widać dość mocno odbiega to od proporcji podanych w "Żywieniu
> optymalnym" jak i na różnych stronach związanych z DO.

Akurat białko i tluszcz niczego nie przekraczaja i mieszcza sie we wszyskich
znanych Ci normach. Z pewnoscia masz watpliwosci co do proporcji
weglowodanow do bialka po przebudowie, która u ciebie ma wynosić 1,4. Zauważ
jednak że w stosunku do wagi naleznej to lekarz przepisal ci 0,8 g
weglowodanow na 1 kg masy naleznej, czyli dokładnie tyle ile zaleca sie dla
ludzi mlodych i zdrowych .
Dla staruszków zaleca sie 0,5 g W na kilogram masy naleznej.

Twój lekarz przepisal Ci idealne proporcje.
Na temat DO trzeba miec duzo wiecej wiadomości niz niż zapamietanie jakichs
trzech
liczb z jednej książki.

7. Data: 2003-11-02 18:15:47

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie przeczytałem "Żywienie optymalne" i chciałbym też zapytać jaką
> książkę mogę przeczytać jako drugą?

"Książkę kucharską" JK.
Jeżeli nie interesuje Cię leczenie chorób, to możesz sobie darować inną
lekturę.

> A właśnie te proporcje z książek czy stron internetowych mają szię nijak
do
> zapisanych mi przez tego lekarza.

W "Książce kucharskiej" jest napisane, że po przebudowie B:T może wynosić
nawet 1:1,5, a więc mieścisz się w widełkach.
Co do tłuszczu, to jeżeli doliczysz własny spalony tłuszcz, to proporcje
wyjdą książkowe :)

Zalecane ilości należy stosować z tolerancją +- 15%. Nie przejmuj się
pojedyńczymi gramami. Tabele BTW zawierają dane z pewnym przybliżeniem. Są
to dane średnie, a więc prawie nigdy nie będą odzwierciedlać rzeczywistego
składu produktów.

> Jeszcze ciekawe, że zacząłem dużo pić jakieś trzy litry wody mineralnej i
> więcej.

Na początku diety należy więcej pić.

Pozdrawiam
Leszek

8. Data: 2003-11-03 09:43:56

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

> Także jeśli ktoś ma orientację gdzie we Wrocławiu można dostać produkty
> optymalne, narazie znalazłem w EPI pieczywo i ciasta, a chciałbym jakieś
> mięsko...

Pieczywo jest tylko w epi.Zaś wędlin optymalnych nie ma chyba nigdzie
;-( Kupuje mieso na wsi, jajka tez.Te sklepowe sie nie nadaja.Zas wedlin
zwyczajnie nie mam kiedy jesc.Jesli mam ochote, pieke sama sobie
pasztet.Pozdrawiam Hafsa

--
mój adres:
h...@p...onet.pl

strona domowa:
www.hafsa.republika.pl

"Ludzie zbyt łatwo wygrywają bitwę o utratę zbędnych kilogramów,
tylko po to, żeby potem przegrać wojnę o utrzymanie wagi." Robert Atkins

9. Data: 2003-11-03 13:31:58

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W "Książce kucharskiej" jest napisane, że po przebudowie B:T może wynosić
> nawet 1:1,5, a więc mieścisz się w widełkach.

Oczywiście B:W

Pozdrawiam
Leszek

10. Data: 2003-11-03 22:28:30

Od: "Michał Słowik" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> napisał(a):

Szkoda że nie ma wędlin:( A te ciasta z EPI są trochę za tłuste dla mnie,
ciężko zrównoważyć dietę, ale 50 gram dziennie wcisnę;)
Jeśli chodzi o jajka to też mam problem, na razie to polowanie na czarownice.
Nie masz przypadkiem możliwości podłączenia do zakupów jajek 'pasożyta'? ;)

Pozdrawiam.
Michaello

Co mam jeść? / Utrata tkanki tłuszczowej.
zawartość tłuszczu w organiźmie...
weglowodany a kcal
[DO] Praca mgrska
cholesterol a dlugowiecznosc (ang)