"Diety oczyszczające - czysty mit?"

51. Data: 2006-12-08 17:38:35

Temat: Re[2]: "Diety oczyszczające - czysty mit?"
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha .ana,

> Jaki argument?
> Jak widać wegetarianizm nie chroni przed chorobami.

sporo artykolow mowi ze chroni
tylko jak ktos tu pisal on juz byl chory zanim przeszedl na wege

a mial byc Niesmiertelny ;) ?

--
pozdarawiam
klinton

Telewizja Polsat i INTERIA.PL zapraszaja na charytatywne aukcje.
Udziel wsparcia Klinice Onkologii w Warszawie!
Licytuj przedmioty z serialu Samo Zycie > http://link.interia.pl/f19d5

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

52. Data: 2006-12-08 19:19:30

Temat: Re: "Diety oczyszczające - czysty mit?"
Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
message de news: elbqta$e01$...@i...gazeta.pl...
> Widzisz, Jurku, blednie przyjales ze nie mam pojecia o tym, o czym
> napisales. A przeciez na liscie Krystyny figuruje i bol glowy, i migrena.

niczego nie przyjalem, czytam co napisales i tyle

>Skoro ten pierwszy jest objawem tego drugiego, to po co sie dubluja? Zeby
>lista wygladala bardziej okazale?

z tego co piszesz wyraznie "widac" ze nie miales nigdy "do czynienia" z
ludzmi ktorzy mieli migreny, te prawdziwe (powalajace z nog). Bo bol glowy
moze byc OBJAWEM mnostwa dolegliwosci , czasem bardzo "oddalonych" od glowy.
A migrena to migrena, i trzeba miec olbrzymie poczucie humoru(dziwnego)
zeby migreny nazwac -bolem glowy, czyli Objawem jakis dolegliwosci.

>To samo z rzekoma jaskra: objawy zwiazane z dziwnymi rzeczami,
>pojawiajacymi sie w polu widzenia, to klasyczne symptomy migreny.

nie koniecznie. Zaburzenia pola widzenia wystepujace w czasie migreny nie
mozna pomylic z niczym innym, zapewniam Cie ze jak masz atak migreny to
zapomnisz o jaskrze! Migrenowe zaburzenia pola widzenia, wystepuja tylko w
czasie ataku, moga sie utrzymac przez jakis czas po ataku , ale na pewno nie
wystepuja samodzielnie.

> Teraz juz rozumiesz, o co mi chodzi?

czy o to ze Krystyna pisze ze miala bole glowy i migreny? Tylko ze jedno i
drugie moze Ci zatruwac zycie niezaleznie i naprzemiennie.

Jurek

53. Data: 2006-12-08 19:21:53

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
message de news: elc3l8$ioj$...@i...gazeta.pl...

> Owszem. A teraz napisz, jak osoba bez wyksztalcenia medycznego je
> rozrozni. Uwazasz, ze po zdiagnozowaniu migreny warto jeszcze mowic o
> jakichs bolach glowy?

jednak porozmawial z kims kto ma migreny, dowiesz sie jaka jest roznica
miedzy bolem glowy i migrena, a dodatkowo dowiesz sie ze bolu glowy mozna
sie szybko pozbyc, co praktycznie jest bardzo trudne(!!) przy ataku migreny.

Jurek

54. Data: 2006-12-08 19:33:09

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał w
wiadomości

> Ok. Wracajac jednak do zawartosci twojej listy:
>
> 1. Czym roznia sie bole glowy od migreny?

Przyczyną i objawami.

Granica między nimi nie jest tak wyraźna i łatwo rozpoznawalna. Lekarze także mają
trudności z postawieniem diagnozy, właśnie z powodu możliwości występowania
u pacjenta zmienności - raz są to tzw. zwykłe bóle głowy, a innym razem występują
bóle migrenowe.

Charakterystyką migreny jest czas trwania ataku bólu: zwykły ból głowy nigdy
nie trwa 2-3 doby non-stop (tak było u mnie, ale też bywały krótsze bóle i inaczej
udczuwane). Migrenę zwykle poprzedza tzw. aura, ale objawy u każdego bywają różne.
Więcej o migrenie jest np. tu: http://www.resmedica.pl/ffxart1008.html ,
http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/migren
a.html ,
Oczywiście niektóre opinie i sposób leczenia kwestionuję... np. to, że jest to cecha
nabyta genetycznie. Owszem, mój ojciec palił, nawet po 2 paczki papierosów dziennie
i nagminnie bolała go głowa. Jednak w moim przypadku DO tę "cechę genetyczną"
wyciszyło :) (???)
Ma więc rację J.K. że dieta ma wpływ na uaktywnianie lub wyciszanie określonych
genów kodujących określone białka, i że główną przyczyną mutacji (zmiany budowy
i funkcji genów) jest złe odżywianie. Można więc ten proces w jakimś stopniu
kontrolować wbrew powszechnie panującej opinii, że nic się nie da zrobić, gdy
zapada lekarska diagnoza, że choroba ma podłoże genetyczne.
Natomiast bóle głowy (tzw. napięciowe) są opisane np. tu:
http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/bol_gl
owy_napieciowy.html
(oczywiście z niektórymi opiniami się nie zgadzam...).

Lekarze z reguły nie zagladają pacjentom DO TALERZA... a jeżeli zaglądają, to ich
porady są niestety błędne... i stąd taka nieskuteczność :/
Jednak myślę, że kiedyś będzie inaczej...

> 2. Wybroczyny na rekach nie byly czasem tym samym tradzikiem rozowatym,

Nie, nie... tzw. trądzik różowaty dotyczy tylko twarzy, a konkretnie okolic nosa,
częściowo policzków i ewentualnie brody. Zmiany to: zaczerwieniona, szorstka,
piekąca, stale podrażniona skóra (bez ropnych wyprysków jak w zwykłym trądziku).
Tworzy symetryczną, czerwoną plamę, wygląda trochę jak poparzenie II stopnia
jakby kształt motyla. Myślałam wtedy, że jestem uczulona na wodę, czy na
mydło itp. bo po myciu jeszcze bardziej piekło:
http://www.echo.3w.pl/cgi-bin/echo/zdrowie/zdrowie/a
rt/2002/12
http://www.obcasy.pl/pielegnacja_ciala/Tradzik_rozow
aty,1,249,252.html
miałam szczęście, że do dalszego rozwoju poza postacią rumieniową nie doszło,
jak to widać np. tu: http://www.wizaz.pl/poradnik_kosmetyczny_tradzik_roz
owaty.php

Natomiast wspomniane wybroczyny/wylewy (?) nie dotyczyły twarzy tylko powierzchni
dłoni i przedramion, i były to malutkie, żywoczerwone punkciki na zdrowej skórze.
Sądzę, że wynikały z nienajlepszej szczelności najmniejszych naczynek krwionośnych
skóry. I faktem jest, że zniknęły, a skóra nie ma żadnych zmian.

> ktory pojawia sie na liscie wczesniej?
> 3. Co to jest "uczulenie na slonce"? Czy chodzi o skore? Jesli tak, to po prostu
kolejny
> efekt tradziku.

Owszem, trądzik różowaty nie znosi słońca. Jednak moje uczulenie polegało na
wystąpieniu silnie swędzącej, sączącej wysypki na najbardziej opalonych częściach
ciała, i nie dotyczyło to twarzy.
Po tygodniu nieustępującego, silnego swędzenia musiałam jednak iść do dermatologa.
Pani dermatolog uznała że to uczulenie na słońce, dała maść Laticort i zaleciła
unikać słońca. Ta wysypka tak mi się dała we znaki, że rzeczywiście zaczęłam
słońca metodycznie unikać (tu mi się przypomina doskonały wierszyk Brzechwy:
http://www.gajdaw.pl/html/html/podstawylinki/wierszy
ki.html#zaba ... ;) )

Oczywiście powodów tegoż uczulenia mogło być kilka, m.in. np. często brane leki
p/bólowe... Ta karuzela mnożących się przyczyn i skutków sama się napędza,
a z czasem trudno ustalić jaki jest główny powód chorobowych zmian.

> 4. "Prawdopodobnie jaskra" - dyskutowalismy juz o tym kiedys. Nie jestes lekarzem i
nie
> mozesz wymyslac sobie chorob.

Źle mnie odczytałeś. NIE WYMYŚLAM sobie chorób. FAKTEM jest, że tego doświadczyłam,
i że znajoma okulistka zasugerowała mi telefonicznie możliwość wystąpienia tej
choroby i poradziła dokładne badania w tym kiedunku. I tak mniej więcej napisałam
w mojej relacji, więc nie przypisuj mi czego tam nie ma.

> 5. Guzki tarczycy przed DO, obecnie nie wiadomo, co sie tam dzieje, bo... nie
odczuwasz
> potrzeby badan.

No muszę się w końcu wybrać... Z CIEKAWOŚCI... ;) No kurcze, nie mam zbyt silnej
motywacji... żebyś chociaż obiecał jakąś nagrodę... (?) ;P

> 6. Kilka pozycji na liscie ma ewidentny zwiazek z objawami obserwowanymi podczas
> przekwitania, a te przeciez mijaja po jakims czasie same.

Taaa... "Czekaj tatka latka..." No weź... i nie dywaguj... ;)

> Czy stosowalas leki hormonalne? Przed czy po przejsciu na DO?

HTZ stosowałam rzez wiele lat, dopiero dieta optymalna zmusiła mnie do odstawienia
HTZ :) bo po każdej tabletce czułam mdłości (nadmiar hormonów w organizmie wywołuje
mdłości). To było następne miłe odkrycie po zastosowaniu DO :) Nareszcie nie
musiałam wędrować do ginekologa po kolejne recepty.

> [...]
> liste wydatnie skrocic. Poniewaz na DO polepszyl Ci sie ogolny stan zdrowia oraz
> samopoczucie - czego nie neguje, bo wczesniej moglas popelniac kardynalne bledy
> zywieniowe - a w ksiazkach o tej diecie przeczytalas, ze musi ona pomagac na
wszystko,
> zaczelas interpretowac fakty tak, by utwierdzac sie w przekonaniu, ze zrobilas
dobrze.
> Przeciez nie da sie ukryc, ze jestes typem osobowosci probujacym wszelkimi
sposobami
> udowadniac inaczej myslacym, ze to Ty masz racje - misje niesienia DO widac w

Przecież to TY mnie do tej dyskusji sprowokowałeś. A skoro pytasz - to odpowiadam :)

> wysylanej na grupy dyskusyjne. To oczywiscie tylko moje prywatne przemyslenia, ale
> chcialbym, bym sie przez chwile nad nimi zastanowila.

Proszę bardzo..........Już się zastanowiłam.
No tak... jak brakło lepszych argumentów, to znalazłeś wytłumaczenie ad personam
w "moim typie osobowości". Każda interpretacja jest dobra, byle nie uznać, że to
może jednak zasługa diety optymalnej, bo "to niemożliwe i już." ;]

Krystyna
--
Ucz się na cudzych błędach. Życie jest za krótkie na to, abyś zdążył
je wszystkie popełnić. Gilbert Becaud

55. Data: 2006-12-09 02:05:14

Temat: Re: "Diety oczyszczajšce - czysty mit?"
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
> glowy. A migrena to migrena, i trzeba miec olbrzymie poczucie
> humoru(dziwnego) zeby migreny nazwac -bolem glowy, czyli Objawem jakis

no, ja mam migreny, takie powalajace z nog- i wiesz co, boli mnie
glowa. jaka teorie jeszcze do tego potrzebna?
jest to po prostu bol glowy tyle tylko, ze pochodzenia migrenowego.

iwon(K)a

56. Data: 2006-12-09 02:06:55

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> wrote in message

> [...]
> występowania
> u pacjenta zmienności - raz są to tzw. zwykłe bóle głowy, a innym razem

u mnie lekarze zdiagnozowali migrene juz przy pierwszym ataku.

iwon(K)a

57. Data: 2006-12-09 02:08:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <g...@g...pl> wrote in message

> "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
> message de news: elb1lj$r46$...@i...gazeta.pl...
>
> od razu widac ze nie masz pojecia o czyms , o czym chcesz dyskutowac

Marcin ma racje- Krysia pisze o jednym i tym samym w punkcie
1 i 2 coby liste wyolbrzmymic.

iwon(K)a

58. Data: 2006-12-09 02:16:09

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wniosek nasuwa się sam: skóra i śluzówki potrzebują tłuszczu od wewnątrz,
> czyli
> w diecie, a nie tylko zewnętrznego natłuszczania kremami

nie Krysiu, skora potrzebuje wit A i kremow sie nie zleca tylko
i wylacznie. Twoje palenie to glowny powod Twoich dolegliwosci.
(>>..)

> Tłuszcz nie jest taki straszny jak go malują... ;)

alez oczywiscie. oliwa z oliwek bardzo jest zdrowa.

> J.Kwaśniewski 35 lat temu w polską mentalność antytłuszczową wbił klina...

mentalnosc polska odnosnie skladnikow diety lezala na lopatkach.

> Przez swój radykalizm (moim zdaniem nieunikniony) zapłacił niestety
> odrzuceniem
> przez własne środowisko medyczne. Czas jednak wszystko weryfikuje,
> niezależnie od
> obowiązujących opcji naukowych w tej dziedzinie.

zawsze tak bedzie jesli badania kliniczne mowia jedno a taki jednen bez nich
mowi co innego.

iwon(K)a

59. Data: 2006-12-09 02:16:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> wrote in message

> E tam, nie zauwazylem u siebie ani nadmiernego apetytu, ani tycia. A syci
> w posilkach przede wszystkim bialko. Zdrowienie optymalnych litosciwie
> przemilcze.

i tluszcz (ten zdrowy a nie optymalny)

iwon(K)a

60. Data: 2006-12-09 07:04:05

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
eld698$o5r$...@n...onet.pl...
> nie Krysiu, skora potrzebuje wit A i kremow sie nie zleca tylko
> i wylacznie.

a wlasciwie , to co chcialas powiedziec?

>Twoje palenie to glowny powod Twoich dolegliwosci.

wiara w takie "bajki" moze i ulatwia zycie, a szczegolnie przekonanie o tym,
ze jak nie pale to umre zdrowsza/y :)))

> alez oczywiscie. oliwa z oliwek bardzo jest zdrowa.

tylko oliwa z oliwek, nawet "autorytety" juz mowia co innego :)

> mentalnosc polska odnosnie skladnikow diety lezala na lopatkach.

a co to takiego ta "polska mentalnosc"? a szczegolnie jak ma sie ta
"mentalnosc" do innych mentalonosci?

> zawsze tak bedzie jesli badania kliniczne mowia jedno a taki jednen bez
> nich
> mowi co innego.

fajne takie "proste"(a raczej "wiara" i to slepa ;) podejscie do
informacji. Czy Ty kiedykolwiek mialas osobisty "kontakt" z badaniami
kilinicznymi? Bo z tego co piszesz to bardzo watpie!

Jurek

Sport a spalanie tkanki tluszczowej
Artykul w grudniwym wydaniu Wiedza i Zycie
w sprawie mrożonych malin
Zarabiaj wiecej badz soba
uwaga: duchy...